Svenska Omnifinity satsar på 360-graders rullband för virtuell verklighet

Permalänk
Medlem

Virtuell 2014#

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Haha jag fick just en roligt bild i huvudet. Ser rullarna på golvet blir något fel så att dom stannar man ser gubben som springer på dom springer rätt in i väggen

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i7-7700K CPU @ 4.20GHz

Memory 16.00 GB
Video Card NVIDIA GeForce GTX 1080 Ti

Permalänk

..kära tomten..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

De kommer komma en dag då Brazzers tar nytta av teknologin

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av el_genius:

"...bryter näsbenet mot en projektorduk."

FDÅD

Inte om det handlar om Oculus Rift

Permalänk
Medlem

OMFG!

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk
Skrivet av Beltet:

Det enklaste sättet att få mest realism är att ta anställning som GSS/T i svenska försvaret. Då får du också betalt för det.

Inte enkelt.
Betydligt enklare att prova en simulator.

Permalänk
Medlem

Perfekt, på tiden! Vi gubbar måste ju röra på oss ibland.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

det här är ju bara för jävla fränt helt enkelt.

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas182:

Haha jag fick just en roligt bild i huvudet. Ser rullarna på golvet blir något fel så att dom stannar man ser gubben som springer på dom springer rätt in i väggen

Jo om det blir problem så gör det ont! Men "får" man verkligen springa? På filmen gjorde dom ju inte det... Fast gå in i en väg kan också göra ont

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk
Medlem
Skrivet av bandite:

Video på en "Battlefield simulator" där de låter Andy McNab testa BF3 i en liknande lösning som i artikeln. Från 2012 men ändå...
https://www.youtube.com/watch?v=B9ioVceVlvI

De kanske fick en del ideer när de var med i detta project som de sedan arbetat vidare med. Som att ev satsa på den privata marknaden.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Skrivet av mikegnorp:

..kära tomten..

Skickades från m.sweclockers.com

Blev inte först.. Såg precis artikeln och hade samma tanke.

Permalänk

Jag vill ha 720 grader

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GamerGottaGame:

Jag vill ha 720 grader

Go back to school

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Gammalt, har sett detta på en brittisk dokumentär eller serie vettefan där man pratar om massa teknikprylar

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lafiel:

Nopp

Men för 100 000kr hade jag nog skaffat mig :=)

Samma här, det är ju överkomligt. men inte 3-5 mille.

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem

Det här med virtuell verklighet börjar gå så långt att jag undrar om det inte snart är dags att ta av sig hjälmen och kuta iväg till skogen för att hitta den äkta känslan. Som kidsen gjorde förr i tiden.
Iaf är det billigare och mer verklighetstroget.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Avstängd
Skrivet av huxflux:

Det här med virtuell verklighet börjar gå så långt att jag undrar om det inte snart är dags att ta av sig hjälmen och kuta iväg till skogen för att hitta den äkta känslan. Som kidsen gjorde förr i tiden.
Iaf är det billigare och mer verklighetstroget.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller fullkomligt med.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Minns när dom visade detta på en Youtube video, tänk att skippa duken och ha Oculus istället.

och det bra med Oculus är ju gratis åksjuka/fylla, är det en duk så får ju inte hjärnan olika signaler från balanssinnet / synen.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

och det bra med Oculus är ju gratis åksjuka/fylla, är det en duk så får ju inte hjärnan olika signaler från balanssinnet / synen.

Det är ju inte alla som känner sig åksjuka, tror det bara är dom som blir åksjuka i verkligheten som känner det i VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beltet:

Det enklaste sättet att få mest realism är att ta anställning som GSS/T i svenska försvaret. Då får du också betalt för det.

Du borde jobba som rekryteringsofficer för just nu söks det en massa GSS/T

OnT
Jag vill ha en sån där, Och det är nu!
Lite dyr kanske med 1 mille men fan skulle vara värt det tror jag.

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackBird:

Ehh? Tror du tror rätt fel där För 100 000 kr per rullband lär enbart typ eventfirmor köpa det. Sen krävs det projektorer, dukar och dator som orkar driva allt.

Jag menade med allt. Inte enbart rullbandet.

Visa signatur

Här för att försöka hjälpa med det jag kan ^_^

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Det är ju inte alla som känner sig åksjuka, tror det bara är dom som blir åksjuka i verkligheten som känner det i VR

även fast du inte blir åksjuk i bil/buss så blir nog alla påverkade på något sätt av oculus rift. att gå därifrån efter några timmars spelande sätter sina spår, (har du varit ute på sjön flera dagar med höga vågor så tar det ett tag innan hjärnan slutar kompensera din balans även fast du står på fast mark)
speciellt om du haft en skidmask med skärm 5cm från ögonen.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

även fast du inte blir åksjuk i bil/buss så blir nog alla påverkade på något sätt av oculus rift. att gå därifrån efter några timmars spelande sätter sina spår, (har du varit ute på sjön flera dagar med höga vågor så tar det ett tag innan hjärnan slutar kompensera din balans även fast du står på fast mark)
speciellt om du haft en skidmask med skärm 5cm från ögonen.

Jo en lite konstig känsla får man allt, om det nu är så du beskriver, men jag skulle inte jämföra det med åksjuka utan möjligtvis att man blir lite smått yr en halvminut. Är nog en vanesak dessutom

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Jo en lite konstig känsla får man allt, om det nu är så du beskriver, men jag skulle inte jämföra det med åksjuka utan möjligtvis att man blir lite smått yr en halvminut. Är nog en vanesak dessutom

Är ingen vanesak, du kommer uppleva exakt samma sak varje gång

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Jo en lite konstig känsla får man allt, om det nu är så du beskriver, men jag skulle inte jämföra det med åksjuka utan möjligtvis att man blir lite smått yr en halvminut. Är nog en vanesak dessutom

blir du yr i nån halv minut efter ha haft oculus på dig i nån timme eller två ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av anumeon:

I just delen med battlefield simulatorn var de inte pinsamma. Och jag tror personligen inte att alla sweclockare tycker att den är pinsam.

Det är jävla skit pinsamt program. Helt värdelöst tyvärr. Det där är bästa dom någosin kommer ens kunna göra

Visa signatur

Burk Core i7-4790K Cooler Master 80plus Bronze, 750W HyperX Fury DDR3 1866MHz 16GB ASUS LGA1150 Z97-AR
Fractal Design Define R5 Black Pearl EVGA GeForce GTX 980 SC ACX 2.0 Kingston SSDNow V300 240GB 2.5" 7mm OEM