Ta hem moderkort på beställning

Permalänk
Medlem

Ta hem moderkort på beställning

Har ni möjlighet att ta hem moderkort på beställning?
Funderar på att uppgradera och Asrock H81M-VG4 R2.0 är det enda jag hittar som uppfyller mina krav. Är det något ni kan få tag i?

Permalänk
Medlem

Menar du hemleverans eller? Det vanligaste är väl att få det i paket på posten.

Här finns olika butiker du kan köpa moderkortet från. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2224600

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikham:

Menar du hemleverans eller? Det vanligaste är väl att få det i paket på posten.

Här finns olika butiker du kan köpa moderkortet från. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2224600

Det där är Rev1 med en annan layout, jag är endast intresserad av Rev2.

Permalänk
Medlem

Intressant, ser ut att vara ett mDTX moderkort. Har letat efter sådana till mitt Ncase M1 chassi som har 3 expansions platser, så man har plats till både grafikkort och ett till 1-slot kort. Men det verkar vara menat för den asiatiska marknaden för jag hittar den varken på amazon eller ebay...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Intressant, ser ut att vara ett mDTX moderkort. Har letat efter sådana till mitt Ncase M1 chassi som har 3 expansions platser, så man har plats till både grafikkort och ett till 1-slot kort. Men det verkar vara menat för den asiatiska marknaden för jag hittar den varken på amazon eller ebay...

Då sitter vi i samma båt, har samma chassi.
Nej, jag hittar det inte heller någonstans. Men första versionen verkar ju finnas, hoppades att det skulle vara så enkelt att butikerna inte orkar engagera sig i det olika revisionerna och helt enkelt listar det som H81M-VG4 utan att bry sig om resten.
Inet har ju iaf. tidigare visat sig förstående för att folk kan vara petiga när det gäller tillsynes lika verisoner och därav jag frågade här.

Permalänk
Skrivet av Blk:

Då sitter vi i samma båt, har samma chassi.
Nej, jag hittar det inte heller någonstans. Men första versionen verkar ju finnas, hoppades att det skulle vara så enkelt att butikerna inte orkar engagera sig i det olika revisionerna och helt enkelt listar det som H81M-VG4 utan att bry sig om resten.
Inet har ju iaf. tidigare visat sig förstående för att folk kan vara petiga när det gäller tillsynes lika verisoner och därav jag frågade här.

Går det inte med mitx?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Går det inte med mitx?

Mitx har bara en expansionsplats, som Arazand skrev så ger detta kort möjlighet till en PCIe x1 förutom den x16 som ofta finns på mitx korten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Går det inte med mitx?

Det går. Jag har ett mITX liggande här som jag ska använda, men ett mDTX kort hade inneburit att man kan använda alla 3 expansionsplatserna, t.ex köra PCI-e 1x SSD och ett grafikkort. Vilket man inte kan göra på mITX. Om man vill ha en optimal lösning och vi dra nytta av chassits kapacitet till 100% så ska man använda mDTX, men de är så ovanliga idag tyvärr.

Detta chassit vi pratar om.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Blk:

Mitx har bara en expansionsplats, som Arazand skrev så ger detta kort möjlighet till en PCIe x1 förutom den x16 som ofta finns på mitx korten.

Jo, förstod det, men om det moderkortet du har är trasigt eller nått, kan det vara ett alternativ tänkte jag. Synd att ni har så udda moderkort till det chassit. Går det inte modda in ett lite större?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Det går. Jag har ett mITX liggande här som jag ska använda, men ett mDTX kort hade inneburit att man kan använda alla 3 expansionsplatserna, t.ex köra PCI-e 1x SSD (t.ex Intel 910 Series som såldes väldigt billigt på Dustin för ett par månader sedan, dessa cirkulerar runt till bra priser begagnat nu) och ett grafikkort. Vilket man inte kan göra på mITX. Om man vill ha en optimal lösning och vi dra nytta av chassits kapacitet till 100% så ska man använda mDTX, men de är så ovanliga idag tyvärr.

Detta chassit vi pratar om.
https://www.ncases.com/img/m1/v2renders/M1-v2-02-3000x1500.jp...

Då skulle du ju kunna köra en M2 ssd istället.

Mitt problem är snarare att jag tänkte köpa ett sfx-l agg och då blir det tight med ett vanligt grafikkort.
Men kan man flytta ner GPU en plats så funkar det, samt att jag får plats med ett kortare kort ovan t.ex. ljudkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Jo, förstod det, men om det moderkortet du har är trasigt eller nått, kan det vara ett alternativ tänkte jag. Synd att ni har så udda moderkort till det chassit. Går det inte modda in ett lite större?

Nejra, har ett mitx nu och det funkar fint.
Men jag funderar på ett gtx 980 och behöver då ett sfx/sfx-l agg, men silverstones sfx agg har fläktar som låter förmycket och då behöver jag ett sfx-l istället men då blir det extremt tight med plats. Kan jag flytta ner GPU en plats så funkar det bättre och tyvärr är detta det enda kortet som inte har x16 platsen högst upp som passar in i chassit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blk:

Då skulle du ju kunna köra en M2 ssd istället.

Mitt problem är snarare att jag tänkte köpa ett sfx-l agg och då blir det tight med ett vanligt grafikkort.
Men kan man flytta ner GPU en plats så funkar det, samt att jag får plats med ett kortare kort ovan t.ex. ljudkort.

Ja ska man använda ett SFX-L så kan det bli tight men finns ju de som fått in ett ATX och ett full stort garfikkort med lite meck... så jag tror inte du kommer få några större besvär även med ett SFX-L.

http://imagizer-cv.imageshack.us/v2/800x600q90/707/1glj.jpg

Iallafall. En M.2 SSD hade funkat. Men det finns andra tillfällen där man kan behöva den extra expansionsplatsen, t.ex ljudkort, tv-kort, capture-kort m.m.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Blk:

Nejra, har ett mitx nu och det funkar fint.
Men jag funderar på ett gtx 980 och behöver då ett sfx/sfx-l agg, men silverstones sfx agg har fläktar som låter förmycket och då behöver jag ett sfx-l istället men då blir det extremt tight med plats. Kan jag flytta ner GPU en plats så funkar det bättre och tyvärr är detta det enda kortet som inte har x16 platsen högst upp som passar in i chassit.

aa okej, hoppas dom väljer bättre delar i det agget än i deras sfx 650 watts agg.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Ja ska man använda ett SFX-L så kan det bli tight men finns ju de som fått in ett ATX och ett full stort garfikkort med lite meck... så jag tror inte du kommer få några större besvär även med ett SFX-L.

http://imagizer-cv.imageshack.us/v2/800x600q90/707/1glj.jpg

Iallafall. En M.2 SSD hade funkat. Men det finns andra tillfällen där man kan behöva den extra expansionsplatsen, t.ex ljudkort, tv-kort, capture-kort m.m.

Här har du med ett SFX-L , sen har ref. 980 backplate och då försvinner det ett par mm till. Kommer nog inte gå....

Ja, precis men om du bara är ute efter en extra plats, dvs. kan ha det andra kortet i botten så finns ganska många alternativ. Lista på kort som borde funka

Permalänk
Inet
Skrivet av Blk:

Har ni möjlighet att ta hem moderkort på beställning?
Funderar på att uppgradera och Asrock H81M-VG4 R2.0 är det enda jag hittar som uppfyller mina krav. Är det något ni kan få tag i?

Har kollat med vår distributör men tyvärr inget som vi kan få tag på.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Har kollat med vår distributör men tyvärr inget som vi kan få tag på.

Ok, tack för att ni kollade iaf.