Zone:ing problem, Instance not Found

Permalänk
Medlem

Zone:ing problem, Instance not Found

Har återaktiverat mitt Wow efter ett par års frånvaro,dels för att lvla lite casual, och se vad som skett sedan sist, har dock ett jätteproblem med att gå mellan zoner, att att ens komma in på realm char select screen

När min char byter zon "via laddning" skärmen (HS, Inst, Zepplin m.m.) funkar det enbart sporadiskt, Zeppelinare kanske 90%, HS 50% beroende på var jag är, Instancer funkar efter flera försök, och raids går inte alls (lyckats en gång att ta mig in i gamla MC via "riktiga" ingången i BRD).

Har prövat flera ändringar av inställningar fram och tillbaka, och kommer ingenstans till vad problemet kan vara. Prövat att köra på min HTPC, och då är det inga problems alls, samma nätverk, uppkoppling m.m. Det fungerade till och med att gå in i raiden på HTCPen, logga ut och logga in på min vanliga dator och spela vidare (efter 10 försök för att komma förbi realm selection).

Min slutsats är att det är något konstigt med den stationära, försökt med att disabla anti-virus temporärt, uppdatera drivrutiner för nätverkskortet, lagt in all port-forwarding Blizzards anger i routern (brandvägg i routern, ingen windows brandvägg).

Vet inte vart mer jag kan vara inne och ändra, både min stationära och HTPC har installerat wow denna vecka så det finns inget gammalt liggandes, båda har win7, tacksam för alla förslag om hur jag avhjälper detta.

Visa signatur

| Intel i2500k | 16g Ram | ASUS ROG STRIX RX460 |

Permalänk
Hedersmedlem

Kan vara så att din installation har blivit korrupt. Har du provat att installera om?
Ett annat tips kan vara att kolla ditt minne.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Tacj för tipsen, redan prövat ominstallation, och tyvärr gav memtest inget, ska dock pröva att köra med resp. ram sticka separat och se om det hjälper.

Visa signatur

| Intel i2500k | 16g Ram | ASUS ROG STRIX RX460 |

Permalänk
Medlem

Har du comhem?

Om JA, så är det enormt många comhem användare som har det problemet.

Visa signatur

i5-4690K @ 4.5ghz/ 8GB / 250GB SSD / GTX 970 / Win 10

Permalänk
Medlem

comhem = aids/ebola om man ska spela helt seriöst.... jag flytta för några månader sedan från telia till mitt nuvarande boende.
Det fanns inte fiber men skulle komma inom kort. Jag kunde inte spela trots att jag hade deras max på 50/50 eller va dom nu lova mig.
sen fick jag tele2 och alla mina problem är lösta..... helt sjukt...