Planer på fler Butiker i Skåne?

Permalänk
Medlem

Planer på fler Butiker i Skåne?

Undrar om ni har på G någon Butik i Helsingborg eller i närheten?
Kan tipsa om Hyllinge!
Det ligger 5min från Helsingborg, 20min från Landskrona, 20min från Ängelholm och där finns redan Köpcentrat Familia med en hel del butiker.... Dock ingen dator/elektronik butik.
Mitt emot köpcentrat finns en riktigt stor lokal ledig.... kanske för stor hehe, den är på två våningar, HärligaHem hade lokalen innan.
Att hyra en del av lokalen kanske kan vara intressant?

Permalänk
Medlem

Att lägga en Inet butik i hyllinge är nog det sämsta inet kan göra. Dessutom i ett köpcentrum som familia som är stendött, förutom City Gross..

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem
Skrivet av RichiB:

Undrar om ni har på G någon Butik i Helsingborg eller i närheten?
Kan tipsa om Hyllinge!
Det ligger 5min från Helsingborg, 20min från Landskrona, 20min från Ängelholm och där finns redan Köpcentrat Familia med en hel del butiker.... Dock ingen dator/elektronik butik.
Mitt emot köpcentrat finns en riktigt stor lokal ledig.... kanske för stor hehe, den är på två våningar, HärligaHem hade lokalen innan.
Att hyra en del av lokalen kanske kan vara intressant?

Skrivet av running_wild:

Att lägga en Inet butik i hyllinge är nog det sämsta inet kan göra. Dessutom i ett köpcentrum som familia som är stendött, förutom City Gross..

Tyvärr hade hyllinge varit det sämsta alternativet, dock hade det varit bra vid väla då det är mycket folk där!

Permalänk

Haft ett Inet i Helsingborg hade varit kanon! Det hade gjort det enklare för mig att fixa grejer när det väl krisar på helger

Hyllinge vette tusan, jag är aldrig där förutom när det storthandlas typ en gång i halvåret på citygross

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Inet
Skrivet av RichiB:

Undrar om ni har på G någon Butik i Helsingborg eller i närheten?
Kan tipsa om Hyllinge!
Det ligger 5min från Helsingborg, 20min från Landskrona, 20min från Ängelholm och där finns redan Köpcentrat Familia med en hel del butiker.... Dock ingen dator/elektronik butik.
Mitt emot köpcentrat finns en riktigt stor lokal ledig.... kanske för stor hehe, den är på två våningar, HärligaHem hade lokalen innan.
Att hyra en del av lokalen kanske kan vara intressant?

Tack för tipset! Vi har planer på att öppna fler butiker men har just nu inte helt bestämt vart och när vi ska öppna vår nästa butik.

Eftersom våra butiker är mer än s k "pick up points" så är det väldigt stora investeringar och det är många faktorer som måste räknas in när vi öppnar fler butiker för att allt ska kunna fungera så bra som det gör idag.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Har inte södra delen av landet tillräckligt med butiker? Jag föreslår att ni öppnar en i Falun!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perb:

Har inte södra delen av landet tillräckligt med butiker? Jag föreslår att ni öppnar en i Falun!

Tillräckligt med Inet-butiker?! Det är lite som att säga "har du inte tillräckligt med sylt på våfflorna?". Nej - ju mer, desto bättre! :]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzer:

Tillräckligt med Inet-butiker?! Det är lite som att säga "har du inte tillräckligt med sylt på våfflorna?". Nej - ju mer, desto bättre! :]

Ska vi i Dalarna gå utan sylt menar du? :cry:

Fy skäms.

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ain0k:

Ska vi i Dalarna gå utan sylt menar du? :cry:

Fy skäms.

Mitt förslag var givetvis inte att låta folk går utan. Som sagt, ju fler, desto bättre!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzer:

Mitt förslag var givetvis inte att låta folk går utan. Som sagt, ju fler, desto bättre!

Haha

Skämt o sido vore det mycket trevligt med en butik i dessa trakter.

Falun/Västerås känns som lämpliga kandidater.

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk

Hur går det med tanken om butik i Helsingborg?

Permalänk
Inet
Skrivet av kortleken:

Hur går det med tanken om butik i Helsingborg?

Inget som vi har konkreta planer på att göra idag tyvärr.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk

Vi får hoppas ni kommer på andra tankar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perb:

Har inte södra delen av landet tillräckligt med butiker? Jag föreslår att ni öppnar en i Falun!

Du får försöka motivera ditt svar. Falun är en rätt liten kommun, Dalarnas län innehar bara 277.000 invånare (enligt wikipedia). Med andra ord verkar det vara rätt korkat att öppna en nischad butik på en ort med så litet upptagningsområde sett till folkmängden. Marginalerna är inte jättestora, så chansen för att Inet skulle öppna en butik på någon mindre ort känns föga troligt, tyvärr.

Har svårt att se att de kommer öppna en butik som inte ligger i närheten av större städer med större befolkning.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av running_wild:

Att lägga en Inet butik i hyllinge är nog det sämsta inet kan göra. Dessutom i ett köpcentrum som familia som är stendött, förutom City Gross..

Kan inte annat än hålla med. Hyllinge är stendött numera, det står bara en massa butiker som ingen besöker. Finns en anledning till det också; det är för dyrt att ha butik där samt att priserna är trissade för att betala för hyrorna. Hyllinge är avsides, ingen kör dit om man inte bor där, ännu mindre för att handla.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Inet:

Inget som vi har konkreta planer på att göra idag tyvärr.

Bra beslut. Den butiken hade ni fått nattbesök i på tid- och otid. Lustigt nog är de enda datorbutikerna i Helsingborg som får "vara ifred", de som ägs av utlandsfödda. Håll er borta från Helsingborg.

Permalänk
Medlem

Tycker det behövs en butik på östkusten, en i Kalmar vore inte helt fel.

Då får ni ju hela Kalmar, Öland, Oskarshamn, Växjö mm.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Skrivet av Segas:

Bra beslut. Den butiken hade ni fått nattbesök i på tid- och otid. Lustigt nog är de enda datorbutikerna i Helsingborg som får "vara ifred", de som ägs av utlandsfödda. Håll er borta från Helsingborg.

Placeringen hade givetvis varit Väla Centrum.. Precis som Webbhallen gjorde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Tack för tipset! Vi har planer på att öppna fler butiker men har just nu inte helt bestämt vart och när vi ska öppna vår nästa butik.

Eftersom våra butiker är mer än s k "pick up points" så är det väldigt stora investeringar och det är många faktorer som måste räknas in när vi öppnar fler butiker för att allt ska kunna fungera så bra som det gör idag.

Öppna i umeå!

Finns inte en enda dator butik här och jag överdriver inte heller. Närmaste man kan komma är netonnet och sedan elgiganten.

Helt otroligt att man saknar det med tanke på det bor 120 000 i stan och universitetet har 30 000 studenter som är köpstarka.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd

Vad är det för fel på Västerås, 1 timme till Uppsala, i timme till Stockholm, 1 timme till Örebro, 1,5 timmar till Borlänge, 2 timmar till Gävle.

Anser att en butik i Västerås skulle vara det bästa. Går alltid att kasta ut någon menlös mattbutik, möbelaffär eller annat.

Är ni sen ute efter en butikschef så kan jag ta det jobbet också om ni betalar bra.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kortleken:

Placeringen hade givetvis varit Väla Centrum.. Precis som Webbhallen gjorde.

Ett mycket bättre alternativ. Väla har runt 6-10 miljoner besökare årligen. Majoriteten känner dessutom till Inet överlag och hade högst troligt blivit en stor magnet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Borås kanske ligger för nära Göteborg, där ni redan har ett antals butiker. Men A6 Center i Jönköping borde vara ett vettigt alternativ.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Inet

Hej alla och tack för värdefull input.

Dessvärre kan vi inte diskutera några eventuella expansioner här på forumet, men vi tar in det ni säger.

Vi siktar på att ha en så hög närvaro som möjligt i landet, men det får ta sin tid.

Fortsätt gärna diskutera sinsemellan, nu vet ni att vi läser.

Mvh Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk

Att INET skulle dra till sig extra kunder råder det 0 tvivel om.

Skrivet av Segas:

Ett mycket bättre alternativ. Väla har runt 6-10 miljoner besökare årligen. Majoriteten känner dessutom till Inet överlag och hade högst troligt blivit en stor magnet.

Skickades från m.sweclockers.com

INET: Vi ser att ni läser men vi ser hellre en öppnad butik i affärsstaden (Helsingborg) hihi

Permalänk
Medlem

Ni borde etablera Er i Ystad och då täcka hela sydöstra Skåne.

Visa signatur

CPU:Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB Moderkort:MSI Z270 GAMING PRO CARBON GPU:MSI Radeon RX 480 8GB Gaming X Minne: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3000MHz Hdd: WD Black 2TB 7200rpm 64MB Chassi:Phanteks Enthoo Luxe Tempered Glass Svart OS:Windows 10 PRO Monitor:AOC G2770PF 27" PSU:Corsair RM750x 750W Mus:Corsair Gaming Scimitar PRO RGB Svart Keyboard:Corsair Gaming K95 RGB Platinum MX Speed DVD/Blu-ray:ASUS Intern BW-16D1HT Headset:Creative Fatal1ty Gaming SSD:Samsung 960 PRO 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av GERO:

Ni borde etablera Er i Ystad och då täcka hela sydöstra Skåne.

Bor du i Ystad?

Permalänk
Medlem

En butik i Kalmar vore inte fel, kanske i Hansa City.

Permalänk
Medlem

Tycker inet kan kika på Örebro. En stad i kraftig expansion, växande universitet m.m. Konkurrenter i stan är netonnet och sveriges tråkigaste datoraffär multitech. Örebro är dessutom ett logistiskt mecka.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

Tycker inet kan kika på Örebro. En stad i kraftig expansion, växande universitet m.m. Konkurrenter i stan är netonnet och sveriges tråkigaste datoraffär multitech. Örebro är dessutom ett logistiskt mecka.

Multitech ligger ju oxå helt galet för andra än dom som pluggar på universitetet, men att dom skulle öppna en i Örebro har jag svårt å tro, men i V-ås så skulle jag vara nöjd

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.