Planer på fler Butiker i Skåne?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013

Planer på fler Butiker i Skåne?

Undrar om ni har på G någon Butik i Helsingborg eller i närheten?
Kan tipsa om Hyllinge!
Det ligger 5min från Helsingborg, 20min från Landskrona, 20min från Ängelholm och där finns redan Köpcentrat Familia med en hel del butiker.... Dock ingen dator/elektronik butik.
Mitt emot köpcentrat finns en riktigt stor lokal ledig.... kanske för stor hehe, den är på två våningar, HärligaHem hade lokalen innan.
Att hyra en del av lokalen kanske kan vara intressant?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Jan 2007

Att lägga en Inet butik i hyllinge är nog det sämsta inet kan göra. Dessutom i ett köpcentrum som familia som är stendött, förutom City Gross..

"De som fattar, fattar."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av RichiB:

Kan tipsa om Hyllinge!
Det ligger 5min från Helsingborg, 20min från Landskrona, 20min från Ängelholm och där finns redan Köpcentrat Familia med en hel del butiker.... Dock ingen dator/elektronik butik.
Mitt emot köpcentrat finns en riktigt stor lokal ledig.... kanske för stor hehe, den är på två våningar, HärligaHem hade lokalen innan.

Skrivet av running_wild:

Att lägga en Inet butik i hyllinge är nog det sämsta inet kan göra. Dessutom i ett köpcentrum som familia som är stendött, förutom City Gross..

Tyvärr hade hyllinge varit det sämsta alternativet, dock hade det varit bra vid väla då det är mycket folk där!

Ursäktar särkskrivning är Dansk
Chassi: NZXT H440W Ultra Svart/Röd MOBO: ASUS MAXIMUS VII RANGER Z97 ATX CPU: i5 4670K 3.4GHz (Haswell) SDD: Samsung EVO 840 250GB Cooling: be quiet! Dark Rock Pro 3 GPU: ASUS Strix GeForce GTX 970 DirectCU II RAM: 16GB Corsair Vengeance 1600MHz PSU: Corsair AX760W 80+ Platinum Modulär

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Össjö
Registrerad
Jul 2009

Haft ett Inet i Helsingborg hade varit kanon! Det hade gjort det enklare för mig att fixa grejer när det väl krisar på helger

Hyllinge vette tusan, jag är aldrig där förutom när det storthandlas typ en gång i halvåret på citygross

Ljud: Yamaha MG06 | Marantz MPM-1000 | Beyerdynamics DT880 600Ω | Xonar U7(tyvärr trasigt)

I5 3570K, 16GB ram, GTX770 och annan stenålders hårvara i väntan på i7 9xxx

Trädvy Permalänk
Inet
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2007
Skrivet av RichiB:

Kan tipsa om Hyllinge!

Tack för tipset! Vi har planer på att öppna fler butiker men har just nu inte helt bestämt vart och när vi ska öppna vår nästa butik.

Eftersom våra butiker är mer än s k "pick up points" så är det väldigt stora investeringar och det är många faktorer som måste räknas in när vi öppnar fler butiker för att allt ska kunna fungera så bra som det gör idag.

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Twitter

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Jul 2001

Har inte södra delen av landet tillräckligt med butiker? Jag föreslår att ni öppnar en i Falun!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av Perb:

Har inte södra delen av landet tillräckligt med butiker? Jag föreslår att ni öppnar en i Falun!

Tillräckligt med Inet-butiker?! Det är lite som att säga "har du inte tillräckligt med sylt på våfflorna?". Nej - ju mer, desto bättre! :]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalarna
Registrerad
Jul 2013
Skrivet av Belzer:

Tillräckligt med Inet-butiker?! Det är lite som att säga "har du inte tillräckligt med sylt på våfflorna?". Nej - ju mer, desto bättre! :]

Ska vi i Dalarna gå utan sylt menar du? :cry:

Fy skäms.

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av Ain0k:

Ska vi i Dalarna gå utan sylt menar du? :cry:

Fy skäms.

Mitt förslag var givetvis inte att låta folk går utan. Som sagt, ju fler, desto bättre!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalarna
Registrerad
Jul 2013
Skrivet av Belzer:

Mitt förslag var givetvis inte att låta folk går utan. Som sagt, ju fler, desto bättre!

Haha

Skämt o sido vore det mycket trevligt med en butik i dessa trakter.

Falun/Västerås känns som lämpliga kandidater.

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2005

Hur går det med tanken om butik i Helsingborg?

Trädvy Permalänk
Inet
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2007
Skrivet av kortleken:

Hur går det med tanken om butik i Helsingborg?

Inget som vi har konkreta planer på att göra idag tyvärr.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2005

Vi får hoppas ni kommer på andra tankar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av Perb:

Du får försöka motivera ditt svar. Falun är en rätt liten kommun, Dalarnas län innehar bara 277.000 invånare (enligt wikipedia). Med andra ord verkar det vara rätt korkat att öppna en nischad butik på en ort med så litet upptagningsområde sett till folkmängden. Marginalerna är inte jättestora, så chansen för att Inet skulle öppna en butik på någon mindre ort känns föga troligt, tyvärr.

Har svårt att se att de kommer öppna en butik som inte ligger i närheten av större städer med större befolkning.

..:: trickeh2k ::.. https://youtube.com/c/trickeh2k Windows 10 Pro - i7 8700k (delid) @ 5Ghz - ASUS Prime Z370-A - 16GB G.Skill Trident Z DDR4 CL14 3000Mhz - Corsair AX860i - EVGA GTX 1080Ti FTW3 Hydrocopper - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/SteelSeries Sensei RAW Rubberized - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, 3TB Seagate Barracuda - ASUS Xonar DX - ASUS Strix 7.1 Gaming Headset - Corsair 750D - Custom water loop

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Maj 2016
Skrivet av running_wild:

Kan inte annat än hålla med. Hyllinge är stendött numera, det står bara en massa butiker som ingen besöker. Finns en anledning till det också; det är för dyrt att ha butik där samt att priserna är trissade för att betala för hyrorna. Hyllinge är avsides, ingen kör dit om man inte bor där, ännu mindre för att handla.

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Maj 2016
Skrivet av Inet:

Inget som vi har konkreta planer på att göra idag tyvärr.

Bra beslut. Den butiken hade ni fått nattbesök i på tid- och otid. Lustigt nog är de enda datorbutikerna i Helsingborg som får "vara ifred", de som ägs av utlandsfödda. Håll er borta från Helsingborg.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar/Malmö
Registrerad
Jan 2012

Tycker det behövs en butik på östkusten, en i Kalmar vore inte helt fel.

Då får ni ju hela Kalmar, Öland, Oskarshamn, Växjö mm.

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro/PSUBeQuietDarkPowerPro1000w/ Moderkort:ASUS Z170 PRO GAMING/AURA/CPU:i7-6700K 4.2Ghz/Kylare:BeQuiet! SilentLoop240mm/Ram:Corsair 16GB DDR4 3200MHz Vengeance/GPU:Asus R9 280X Matrix Platinum 3GB/SSD:Corsair Force GT 2x120GB/HDD:Seagate/WD->30TB/OS:W7/TillbehörLogitechG930/Z906,G510/K350/M705/G440/
MionixNaos5000/7200/Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM,49"Sony,KD49X8005C/Mobil:Sony Z5

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2005
Skrivet av Segas:

Bra beslut. Den butiken hade ni fått nattbesök i på tid- och otid. Lustigt nog är de enda datorbutikerna i Helsingborg som får "vara ifred", de som ägs av utlandsfödda. Håll er borta från Helsingborg.

Placeringen hade givetvis varit Väla Centrum.. Precis som Webbhallen gjorde.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av Inet:

Tack för tipset! Vi har planer på att öppna fler butiker men har just nu inte helt bestämt vart och när vi ska öppna vår nästa butik.

Eftersom våra butiker är mer än s k "pick up points" så är det väldigt stora investeringar och det är många faktorer som måste räknas in när vi öppnar fler butiker för att allt ska kunna fungera så bra som det gör idag.

Öppna i umeå!

Finns inte en enda dator butik här och jag överdriver inte heller. Närmaste man kan komma är netonnet och sedan elgiganten.

Helt otroligt att man saknar det med tanke på det bor 120 000 i stan och universitetet har 30 000 studenter som är köpstarka.

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Västerås
Registrerad
Jul 2009

Vad är det för fel på Västerås, 1 timme till Uppsala, i timme till Stockholm, 1 timme till Örebro, 1,5 timmar till Borlänge, 2 timmar till Gävle.

Anser att en butik i Västerås skulle vara det bästa. Går alltid att kasta ut någon menlös mattbutik, möbelaffär eller annat.

Är ni sen ute efter en butikschef så kan jag ta det jobbet också om ni betalar bra.

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Maj 2016
Skrivet av kortleken:

Placeringen hade givetvis varit Väla Centrum.. Precis som Webbhallen gjorde.

Ett mycket bättre alternativ. Väla har runt 6-10 miljoner besökare årligen. Majoriteten känner dessutom till Inet överlag och hade högst troligt blivit en stor magnet.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ulricehamn
Registrerad
Jun 2013

Borås kanske ligger för nära Göteborg, där ni redan har ett antals butiker. Men A6 Center i Jönköping borde vara ett vettigt alternativ.

Ens signatur blir aldrig riktigt bra hur man än gör.

Trädvy Permalänk
Inet
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2007

Hej alla och tack för värdefull input.

Dessvärre kan vi inte diskutera några eventuella expansioner här på forumet, men vi tar in det ni säger.

Vi siktar på att ha en så hög närvaro som möjligt i landet, men det får ta sin tid.

Fortsätt gärna diskutera sinsemellan, nu vet ni att vi läser.

Mvh Inet

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2005

Att INET skulle dra till sig extra kunder råder det 0 tvivel om.

Skrivet av Segas:

Ett mycket bättre alternativ. Väla har runt 6-10 miljoner besökare årligen. Majoriteten känner dessutom till Inet överlag och hade högst troligt blivit en stor magnet.

Skickades från m.sweclockers.com

INET: Vi ser att ni läser men vi ser hellre en öppnad butik i affärsstaden (Helsingborg) hihi

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2003

Ni borde etablera Er i Ystad och då täcka hela sydöstra Skåne.

CPU:Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB Moderkort:MSI Z270 GAMING PRO CARBON GPU:MSI Radeon RX 480 8GB Gaming X Minne: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3000MHz Hdd: WD Black 2TB 7200rpm 64MB Chassi:Phanteks Enthoo Luxe Tempered Glass Svart OS:Windows 10 PRO Monitor:AOC G2770PF 27" PSU:Corsair RM750x 750W Mus:Corsair Gaming Scimitar PRO RGB Svart Keyboard:Corsair Gaming K95 RGB Platinum MX Speed DVD/Blu-ray:ASUS Intern BW-16D1HT Headset:Creative Fatal1ty Gaming SSD:Samsung 960 PRO 512GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av GERO:

Ni borde etablera Er i Ystad och då täcka hela sydöstra Skåne.

Bor du i Ystad?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Maj 2011

En butik i Kalmar vore inte fel, kanske i Hansa City.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Aug 2002

Tycker inet kan kika på Örebro. En stad i kraftig expansion, växande universitet m.m. Konkurrenter i stan är netonnet och sveriges tråkigaste datoraffär multitech. Örebro är dessutom ett logistiskt mecka.

core i7-4770k@4.4 med fd celsius s24 aio | asus z87-a| 2x8 crucial vlp 1600mhz | msi gtx 980ti | crucial mx300 525gb | aoc g2460pg gsync | xfx pro 850w | fractal design r6

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nora
Registrerad
Jul 2013
Skrivet av pi:

Tycker inet kan kika på Örebro. En stad i kraftig expansion, växande universitet m.m. Konkurrenter i stan är netonnet och sveriges tråkigaste datoraffär multitech. Örebro är dessutom ett logistiskt mecka.

Multitech ligger ju oxå helt galet för andra än dom som pluggar på universitetet, men att dom skulle öppna en i Örebro har jag svårt å tro, men i V-ås så skulle jag vara nöjd

Main
MOBO: MSI B350M MORTAR, CPU: RYZEN 5 1600, RAM: 4x4GB DDR4 @ 2.8GHz, GPU: KFA2 GTX1080 EXOC SNPR, SSD: TOSHIBA TR150 480GB Chassi: NZXT H400i Svart/Rött, PSU: CoolerMaster V750 80+ Gold, Skärm: AOC G2460PF