Permalänk
Medlem
Skrivet av mikaöl:

Men hur ska jag gå tillväga om det inte skulle funka?

Jag tror inte att ditt grafikkort har tagit någon skada, det jag kan tänka mig skulle tagit mest skada är cpun eller minnena men det märker du ju inte innan du har ett nytt moderkort

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk
Medlem

Tror jag har lyckats luskat ut vart det är moderkortet har pajat , håller på att utbilda mig till elektriker men tror ni det skulle funka att löda ihop själva kopparremsan eller löda en kabel över sprickan i kopparremsan? http://gyazo.com/5a4089fb230797d5cf127aad89d6eccc
På undersidan så har inget hänt förutom att själva plastlagringen eller vad det är över kopparremsan försvunnit,
Bättre bild: http://gyazo.com/a922500e16c632bc12961740e0787cf6

Visa signatur

Böbby amatörbyggarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mac83:

Jag tror inte att ditt grafikkort har tagit någon skada, det jag kan tänka mig skulle tagit mest skada är cpun eller minnena men det märker du ju inte innan du har ett nytt moderkort

På grafikkortet så lös det en grön lampa men de var bara grafikkortet och nätaggregat som fläktarna gick på. Får hålla tummarna

Visa signatur

Böbby amatörbyggarn

Permalänk
Medlem

har inga komponenter rykt så kan det gå lägg en kabel bygel över skadan på kopparbarnan och testa försiktigt

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Hur kan du först lägga fram ett påstående, för att avsluta med "Men jag kanske bara hade tur."?

Beroende på moderkort och vad man kortsluter finns det risk för mindre lustiga påföljder, inklusive brand.

Mitt påstående består bara av min egna uppfattning av det hela. Självklart finns det risk att moderkort får påföljder av det, men vi vet ju inte heller hur ofta moderkort klarar sig helt oskadda. Det beror säkert lika mycket på vad det är för moderkort och sådana faktorer som du själv säger. Men eftersom vi inte vet hur många procent av alla moderkort som går sönder/börjar brinna pga man glömt distanserna, kan vi bara spekulera och skapa oss egna uppfattningar från diverse källor. I mitt fall har jag skapat min uppfattning från min egna erfarenhet, men jag uttrycker ändå viss osäkerhet eftersom jag såklart inte är 100% säker. Därför skrev jag "Men jag kanske bara hade tur", eftersom jag inte vet hur procent siffrorna ser ut. Om t.ex oddsen låg på min sida eller ej.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Okej iaf så har jag löst detta jag köpte ett nytt moderkort och processor så startade allt , sen gick jag igenom och lödde ihop ledningen på det trasiga moderkortet sen så funkade även det också helt felfritt. Tack för hjälpen alla inblandade. Mvh Mikael.

Visa signatur

Böbby amatörbyggarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikaöl:

Okej iaf så har jag löst detta jag köpte ett nytt moderkort och processor så startade allt , sen gick jag igenom och lödde ihop ledningen på det trasiga moderkortet sen så funkade även det också helt felfritt. Tack för hjälpen alla inblandade. Mvh Mikael.

Skönt att inget annat hade gått sönder

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning