Köpa ipad air 2 64GB i new york

Permalänk
Medlem

Köpa ipad air 2 64GB i new york

Hallå, jag är riktigt sugen på att införskaffa mig en platta och sälja min bärbara dator.
599$ kostar den i store, gångrar det med 8,775% tax som de har och 1,5% som banken tsr ut i valutaväxlingsavgift. Det blir ungefär 4900kr, närmast i sverige ligger på 5600 så 700kr billigare här.
Ska man handla med dollar eller svensk valuta på kortet?

Sen såg jag att air 2 hade problem med en punkt på skrämen att det blev svart på högra kanten av skrämen när man trycker där. Samt att den kan vibrera när man har för hög volym.

Vad händer med garantin om jag köper den i usa och det är fel på den? Kan jag byta den i sverige?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragzone:

Ska man handla med dollar eller svensk valuta på kortet?

Handla med dollar, så är det din bank/kreditbolag som räknar kursen. Handlar du med SEK så är butikens bank och det blir oftast dyrare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse468:

Handla med dollar, så är det din bank/kreditbolag som räknar kursen. Handlar du med SEK så är butikens bank och det blir oftast dyrare...

Okej! Hur blir det nu med garantin? Apple har välrdavid garanti. Om jag dö köper en defekt ipad i usa, kan jag byta den i Sverige? Ska jag testa den i butiken när jag köper den kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragzone:

Hallå, jag är riktigt sugen på att införskaffa mig en platta och sälja min bärbara dator.
599$ kostar den i store, gångrar det med 8,775% tax som de har och 1,5% som banken tsr ut i valutaväxlingsavgift. Det blir ungefär 4900kr, närmast i sverige ligger på 5600 så 700kr billigare här.
Ska man handla med dollar eller svensk valuta på kortet?

Sen såg jag att air 2 hade problem med en punkt på skrämen att det blev svart på högra kanten av skrämen när man trycker där. Samt att den kan vibrera när man har för hög volym.

Vad händer med garantin om jag köper den i usa och det är fel på den? Kan jag byta den i sverige?

Jag ska köpa en till en polare men tänkte vänta till nästa vecka. Med lite tur kanske dom har nån extra rabatt under deras "black friday" som är deras stora årliga rea, men jag är samtidigt lite skeptiskt till att dom kommer rea ut ipads.

Permalänk
Medlem

Garantin är samma på alla worldwide när det gäller wifi-modellen. Det är värre med modellerna som har simkort för det är inte samma platta de säljer i USA och här i Europa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FANTEN:

Jag ska köpa en till en polare men tänkte vänta till nästa vecka. Med lite tur kanske dom har nån extra rabatt under deras "black friday" som är deras stora årliga rea, men jag är samtidigt lite skeptiskt till att dom kommer rea ut ipads.

Självklart hade jag väntat och sett ifall de har rea på ipads om jag var kvar. Men oturligt nog åker jag hem på tisdag så det är precis innan.

EDIT: i föregående år så har apple haft 5-10% rabatt på ipads o macs...löjligt. Bättre är det att köpa på bestbuy som har upp till 33% rabatt. Dock är ju garantin annorlunda skulle jag tro.
Det kanske blir rea på typ komplett under black friday också? De brukar ju ha ipads på reor ibland

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Garantin är samma på alla worldwide när det gäller wifi-modellen. Det är värre med modellerna som har simkort för det är inte samma platta de säljer i USA och här i Europa.

Är en besparing på 700kr värt det då? Om man jämför med att köpa ifrån cdon eller nå.
Väntar man en månad kan man kanske köpa i Sverige? Även fast man vill ha den nu..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Garantin är samma på alla worldwide när det gäller wifi-modellen. Det är värre med modellerna som har simkort för det är inte samma platta de säljer i USA och här i Europa.

Vad jag kan se är det samma modell som säljs i USA och övriga världen, dvs Model A1567.

Permalänk
Medlem

Det blev en 64gb platta iaf

Än så länge väldigt nöjd, checkade även efter fel på ipaden direkt i butiken men hittade inga!

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av FANTEN:

Jag ska köpa en till en polare men tänkte vänta till nästa vecka. Med lite tur kanske dom har nån extra rabatt under deras "black friday" som är deras stora årliga rea, men jag är samtidigt lite skeptiskt till att dom kommer rea ut ipads.

Jag hoppas du inte tänkte gå till en Apple store på black Friday? Du kommer stå i kö hela fredagen! black friday är som alla mellandagsreors moder på tjack och steroider, komprimerat till en enda dag.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Jag hoppas du inte tänkte gå till en Apple store på black Friday? Du kommer stå i kö hela fredagen! black friday är som alla mellandagsreors moder på tjack och steroider, komprimerat till en enda dag.

hehehe. Jag tänkte faktiskt det men har lite ångest redan. Jag minns att jag för bara 1-2 år sen satt och kollade youtube videos på helsjuka "black friday" filmklipp. Tex att dom som jobbade i butiken låste upp dörren och sen vände dom sig om och sprang för 500 pers vällde in samtidigt. Folk trillade och dom som kom bakom gick rakt över dom, etc. Det påminde mycket om många zombiefilmer man sett tidigare. hehe.
Kanske stannar hemma och handlar på nätet istället.

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av FANTEN:

hehehe. Jag tänkte faktiskt det men har lite ångest redan. Jag minns att jag för bara 1-2 år sen satt och kollade youtube videos på helsjuka "black friday" filmklipp. Tex att dom som jobbade i butiken låste upp dörren och sen vände dom sig om och sprang för 500 pers vällde in samtidigt. Folk trillade och dom som kom bakom gick rakt över dom, etc. Det påminde mycket om många zombiefilmer man sett tidigare. hehe.
Kanske stannar hemma och handlar på nätet istället.

Jotack, jag bodde tidigare i USA och man lärde sig snabbt. Black Friday rean gick jag på en gång -aldrig mer. Sitt hemma och shoppa på nätet säger jag Om det nu inte råkar vara så att de har en jävligt bra deal på en pryl du bara MÅSTE ha. Då får du väl bita i det sura äpplet om du tycker det är värt de sparade slantarna.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A