Lost Ark Online - MMO Action-RPG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Man behöver inte göra någonting varje dag om man bara spelar som casual eller semi-casual. Om man känner FOMO passar kanske inte spelet en (*fear of missing out). Måste kunna koppla bort känslan av krav. Det är ett free to play och kommer framförallt ha lockelser att betala pengar, men det behövs inte som casual eller semi-casual. Allting som spelar roll går att spela sig till, beroende av hur mycket tid man vill lägga ner. Att betala pengar kan köpa genvägar, men är det det man vill? Testa gratis efter 11 feb och se hur det känns. Är det roligt utan press kör vidare, annars avinstallera.

Absolut, du har 100% rätt, du sätter till och med ord på vad jag försöker förklara med "FOMO"

Tack.

Får se om jag testar det lite, om jag får tid från jobbet

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem

Hoppas att de jobbar på att få spelet till en nyare unreal engine.
Spelet är ju bara på version tre.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Hoppas att de jobbar på att få spelet till en nyare unreal engine.
Spelet är ju bara på version tre.

Hoppas framför allt att få DX11 uppdateringen i EU/NA väldigt snart. Det kommer vara DX9 vid relase men DX11 uppdatering är under testning.
https://forums.playlostark.com/t/dx11-news-anytime-soon/35169...

Permalänk
Konsolgrävare

Blir Zinnervale servern för min del pga många svenskar och att alla engelsktalande som inte orkar ha köer på kadan kommer gå ditt också, känns som bästa valet

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Hoppas framför allt att få DX11 uppdateringen i EU/NA väldigt snart. Det kommer vara DX9 vid relase men DX11 uppdatering är under testning.
https://forums.playlostark.com/t/dx11-news-anytime-soon/35169...

Ja alltid nåt

Verkar ändrats lite

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Skrivet av Wantez:

Vilken server ska ni spela på @Gummibrallan?

Det vet vi inte än. Vi får väl se hur det utvecklar sig. Zinnervale ligger väl bra till, men kan hända mycket än.

Permalänk
Konsolgrävare

Amazon har sagt att dom kanske styr officiella språk Tags på servers, får hoppas dom har koll på den inofficiella listan så dom kör efter den

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Amazon har sagt att dom kanske styr officiella språk Tags på servers, får hoppas dom har koll på den inofficiella listan så dom kör efter den

Ja de fyra vanligaste ja.
Svenska språket brukar ju knappast få egen server?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Cyberz:

Ja de fyra vanligaste ja.
Svenska språket brukar ju knappast få egen server?

Nä det har jag svårt att tro. Men tänkte mest på dom vanliga språken

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wantez:

Vilken server ska ni spela på? Jag hörde att Wei annonserats som skandinavisk server, då Kadan verkar vara streamer servern.

Alla eng/skandinavier har ändrat från Wei till Zinnervale eftersom spanjorer valde Wei till slut.

Så för tillfället är det Zinnervale som gäller

du kan se guild/språk lista här https://la-eu-servers.netlify.app/

Permalänk
Medlem
Permalänk

Zinnervale börjar se överfull ut. Finns det någonstans många skandinaver snackar ihop sig? De jag spelar med har funderat på att välja en annan server. Vi undviker gärna alla servrar som kommer ha något annat språk än engelska.

Visa signatur

AMD RYZEN 7 9800X3D || AMD Radeon RX 6800 XT Sapphire Nitro+ SE OC || Fractal Design Meshify 2 White || Arctic Liquid 3 || Corsair RM850X V2 || RAM 32GB Corsair Vengeance CL28|| Gigabyte Eagle B850 || SAMSUNG SSD 830 - OCZ-TRION150 - Corsair MP600 - Kingston A2000 || Razer Blackshark V2 || Wooting 80 HE || WLMouse Beast X ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av forumtroll1:

Zinnervale börjar se överfull ut. Finns det någonstans många skandinaver snackar ihop sig? De jag spelar med har funderat på att välja en annan server. Vi undviker gärna alla servrar som kommer ha något annat språk än engelska.

Problemet med nya MMOs om man väljer en "low pop"-server, är ju att spelen i många fall dör ut väldigt fort.
Är det inte lämpligare att trycka in sig på Zinnervale och avvakta och se om folk faktiskt stannar kvar?
Annars kan det ju bli ett problem om man befinner sig på en server med få spelare idag, som kanske är tom inom 1-2 månader.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Skrivet av Dreijer:

Problemet med nya MMOs om man väljer en "low pop"-server, är ju att spelen i många fall dör ut väldigt fort.
Är det inte lämpligare att trycka in sig på Zinnervale och avvakta och se om folk faktiskt stannar kvar?
Annars kan det ju bli ett problem om man befinner sig på en server med få spelare idag, som kanske är tom inom 1-2 månader.

Ao, jag är av samma uppfattning men de börjar vara svaga i sinnet Tänkte mest om det finns något rimligt alternativ.

Visa signatur

AMD RYZEN 7 9800X3D || AMD Radeon RX 6800 XT Sapphire Nitro+ SE OC || Fractal Design Meshify 2 White || Arctic Liquid 3 || Corsair RM850X V2 || RAM 32GB Corsair Vengeance CL28|| Gigabyte Eagle B850 || SAMSUNG SSD 830 - OCZ-TRION150 - Corsair MP600 - Kingston A2000 || Razer Blackshark V2 || Wooting 80 HE || WLMouse Beast X ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Det mesta är cross server så ingen fara i Lost Ark.

Tror jag spelar hellre och har roligt än att vänta timmar i kö varje dag de första veckorna

Permalänk
Medlem

Önskar att de haft language specific servrar
Är väldigt utspritt
Idag så joinade en stor Tysk streamer, Sender, med 5000 medlemmar på Discord Thirain så då är den servern också meh

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant hur denna release blir, om det blir flera timmars kötid till Zinnervale...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Ska bli intressant hur denna release blir, om det blir flera timmars kötid till Zinnervale...

Förhoppningsvis betar dom av dom värsta köerna och prestandaproblemen den 8-11e för dom som betalat för att få börja spela
Så dom som inte vill betala får lika illa med köerna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

kommer testa för shits and giggles. får se om det är något man kör vid sidan av casual sen. men kommer nog plöja ganska många timmar på prerelease.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

jag är en pvp andy och jag letar efter folk som kan vara ev intresserade av arena

Permalänk
Medlem

Hur fungerar spelet kring uppgraderingar och gear/uniques?

Iom att det är ett "P2W"/"F2P" så gissar jag att du inte kan rulla runt och döda fiender och hitta all din end game gear?

T.ex. D3/D2 och Path of Exile -> döda massor av fiender så kan du hitta grymma drops (väldigt förenklat förstås).
Kan du hitta unika items som är "endgame" eller måste du crafta/uppgradera dessa med material som är låsta bakom "timed stuff" som du endast kan få tag på ett begränsat antal av varje dag om du inte är beredd att betala?

Kan man respecca, och i så fall, hur ofta?

Kan man ta sig igenom allt content "solo self found" utan att spela 25 timmar/dygn?

Visa signatur

Permalänk

https://www.twitch.tv/asmongold streamar nu 270k tittare...

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

jag är på Wei

Visa signatur

[ Custom Thermaltake Case ] [ ASUS Rog Strix Z790-E Gaming Wifi ] [ Intel Core i9 14900KS ]
[ G.Skill Trident Z5 7200Mhz 32GB DDR5 ] [ Lian Li Galahad II 360 Performance ]
[ Samsung 870 QVO MZ-77Q1T0BW 1TB ] [ Samsung 870 QVO 8TB MZ-77Q8T0BW ]
[ WD Black SN850X NVMe SSD 1TB ] [ ASUS TUF GeForce RTX 5090 32GB ] [ Dedikerad PhysX GPU Msi 3050 LP 6G OC ]
[ Seasonic Prime TX-1600 Nocua Edition 80 Plus Titanium ] [ Gigabyte 32" M32U IPS 4K 144 Hz HDMI 2.1 ]

Permalänk

Trevligt med gratis! Ska helt klart köra och se hur det är. Hoppas det överlever hypen.

Visa signatur

2600x | Asus b450-e | 16GB Ram | 3060ti | 660p 1tb | CM 690 chassi.

Permalänk
Medlem

Ser ut som om Zinnervale är "full", enligt officiella serverlistan.

Så bara dom som betalat för spelet som fick en plats där med andra ord.

Vet dock inte om statusen "full" innebär att ingen kan skapa karaktärer där eller om det bara är ett tecken på att det inte är rekommenderat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av forumtroll1:

Officiell status är full på Zinnervale ja:
https://www.playlostark.com/en-us/support/server-status

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se om spelet lyckas överleva de första månaderna nu. NW var ju väldigt poppis de första veckorna men sen dog det ut rätt fort märkte man. Kul att spelet är gratis i alla fall, så skadar inte att testa lite nu på fredag!

Permalänk
Medlem

Vilken tid kan man börja lira gratis versionen?

Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB + WD SN7100 4TB | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Vilken tid kan man börja lira gratis versionen?

Fredag 18:00.
lycka till...

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Ser ut som om Zinnervale är "full", enligt officiella serverlistan.

Så bara dom som betalat för spelet som fick en plats där med andra ord.

Fick plats är en diskuterbart. : )

Det är extrema köer på Zinnervale. Ett tag stod över 20 000 i kö nu på kvällen och det kunde ta långt över 3 timmar att komma in.