Permalänk
Medlem

Mail fråga

Hej
Vet du hur man gör för att få en emejladress enligt följande.
förnamn.efternamn@MITTVAL.xx
Det jag vill få styra är det som är MITTVAL. Hur får jag till det?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mjon00:

Hej
Vet du hur man gör för att få en emejladress enligt följande.
förnamn.efternamn@MITTVAL.xx
Det jag vill få styra är det som är MITTVAL. Hur får jag till det?

Du får köpa dig en domän, samt tjänsten mail hos någon leverantör. Förslag är att du kollar på några av leverantörerna. one.se. Binero mm.

Hmm Binero.se verkar har det gratis om du köper domän hos dem. Ring dem och kolla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

Du får köpa dig en domän, samt tjänsten mail hos någon leverantör. Förslag är att du kollar på några av leverantörerna. one.se. Binero mm.

Hmm Binero.se verkar har det gratis om du köper domän hos dem. Ring dem och kolla.

Man kan även välja att skicka som sitt domännamn dvs, drager@domän.se via gmail.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Drager

Jag läser vad du skriver men fattar inte.
Kan du vara vänligt och förklara lite tydligare.
Vore perfekt att använda Gmail.

Permalänk
Livsnjutare 😎

https://www.one.com/sv/produkt/e-post

Scrolla ner till "E-postadress på den egna domänen"

Jag har one.com för lite olika domäner och då får man även e-post som en del i abbonemanget.
15gb för 15kr/månaden är ingen stor deal.

Webbmail eller direkt kopplat till telefon/oulook.
Det e baré å köre!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av mjon00:

Jag läser vad du skriver men fattar inte.
Kan du vara vänligt och förklara lite tydligare.
Vore perfekt att använda Gmail.

För det första så måste du äga en domän, dvs köpa en domän hos någon domänleverantör som exempelvis loopia, binero eller liknande.

Läs här hur du gör sedan för att "binda" din domän till ditt gmail konto.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Drager:

Man kan även välja att skicka som sitt domännamn dvs, drager@domän.se via gmail.

Binero verkade ha en gratis tjänst för DNS, mm om du köper domänen via dem. Så jag tycker det verkar prisvärt. Då kan du ha valfri annan adress som du binder till din domän.

Permalänk
Rekordmedlem

Ska du ha mail via egen domän så regga den hos www.citynetwork.se så ingår mail och dns paket utan extra kostnad, 99kr/år för .se, du kan skapa 1000 mailadresser till domäen och du får upp till 10 Gbyte per mailbox och 250 Gbyte totalt utan att behöva köpa till nått.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Tusen tack för input. Jag har fattat.