Permalänk
Medlem

O-ringar röd/blå

Hejsan!

Mitt tangentbord är ett Corsair Vengeance K70 Cherry MX Red (Nordisk).
Varit sugen att testa o-ringar till det men inte velat betala i onödan om det inte är bra, så lånade en o-ring från jobbet som är till för att hålla det tätt. Tyckte genast det var mycket skönare och det känns som kvalitén höjdes då ljudet dämpades men frågan är. Vad ajg vet så finns det röda och blåa och storleken skiljer sig men vilka är bäst? Vad är skillnaden i storleken mellan dom, är det bara ifall man vill trycka ner den längre eller kortare (beroende på deras tjocklek) ?

I såna fall vilken sida rekommenderar ni? WASD Keyboards eller någon annan?

Permalänk
Medlem

Om du vill komma billigt undan så beställ från Ebay. Jag har köpt dessa för ca 40 kr. De fungerar utmärkt och ger en skön känsla och lite dämpat ljud. Jag vet inte hur de känns i förhållande till röda eller blåa ringar. Frakten tar ca 1-3 veckor, det är väl det enda negativa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Om du vill komma billigt undan så beställ från Ebay. Jag har köpt dessa för ca 40 kr. De fungerar utmärkt och ger en skön känsla och lite dämpat ljud. Jag vet inte hur de känns i förhållande till röda eller blåa ringar. Frakten tar ca 1-3 veckor, det är väl det enda negativa.

Men det är inte så att diametern skiljer sig i dem? För vad jag vet så har de flesta mekaniska tangentbord lika stor diameter på knapphylsan (om du förstår mig rätt). Undrar dock ifall den röda är mjukare än den blåa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbe_:

Men det är inte så att diametern skiljer sig i dem? För vad jag vet så har de flesta mekaniska tangentbord lika stor diameter på knapphylsan (om du förstår mig rätt). Undrar dock ifall den röda är mjukare än den blåa

Detta står hos WASD:

Citat:

Model Hardness Travel Reduction Color Characteristics
40A-R 40A 0.4mm Blue More shock reduction with noticeable shorter key travel.
40A-L 40A 0.2mm Red Less shock reduction, but minimal change in key travel.

Dom på Ebay har 1,5 mm tjocklek, vet inte vad det innebär i förhållande till de hos WASD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Detta står hos WASD:

Dom på Ebay har 1,5 mm tjocklek, vet inte vad det innebär i förhållande till de hos WASD.

Ah missade det.. var väl för ivrig för att hoppas på att beställningen kunde gå idag, tack!

EDIT: Har nu beställt dom blåa från MAXFPS. Nu återstår bara det tråkiga

Permalänk
Medlem

Har blå o-ringar från WASD och de funkar finfint. Blir tystare, något kortare slaglängd, samt mjukare när man bottnar tangenten.

Visa signatur

i5 2500K@4,4GHz | GTX560Ti@960MHz | MSI Z68A-GD65 | Newton R2 650W | 8GB RAM@1600MHz | Kingston HyperX SSD 120GB | 2TB HDD | Antec P280 | Xonar Essence STX | Hörlurar: DT770 Pro

Permalänk

Funderade på o-ringar från maxfps, men såg att verktyget för att lossa tangenter inte fanns i lager - http://www.maxfps.se/tillbehor-8/47d/wire-keycap-puller-tool
Någon som vet var man kan få tag på en? Helst från en svensk butik

Hittade även den här - http://www.inet.se/produkt/6102589/corsair-fps-backlit-keycap..., men den var till Corsair

Permalänk
Skrivet av alcaponey:

Funderade på o-ringar från maxfps, men såg att verktyget för att lossa tangenter inte fanns i lager - http://www.maxfps.se/tillbehor-8/47d/wire-keycap-puller-tool
Någon som vet var man kan få tag på en? Helst från en svensk butik

Hittade även den här - http://www.inet.se/produkt/6102589/corsair-fps-backlit-keycap..., men den var till Corsair

uhm, verktyget är ju universalt... de från corsair kommer funka...

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbe_:

Hejsan!

Mitt tangentbord är ett Corsair Vengeance K70 Cherry MX Red (Nordisk).
Varit sugen att testa o-ringar till det men inte velat betala i onödan om det inte är bra, så lånade en o-ring från jobbet som är till för att hålla det tätt. Tyckte genast det var mycket skönare och det känns som kvalitén höjdes då ljudet dämpades men frågan är. Vad ajg vet så finns det röda och blåa och storleken skiljer sig men vilka är bäst? Vad är skillnaden i storleken mellan dom, är det bara ifall man vill trycka ner den längre eller kortare (beroende på deras tjocklek) ?

I såna fall vilken sida rekommenderar ni? WASD Keyboards eller någon annan?

Har precis samma tangentbord som du har, dock har jag skaffat röda ringar då de var mindre än de blåa och jag tycker det är mycket skönare!

Permalänk
Skrivet av adrian_cool69:

uhm, verktyget är ju universalt... de från corsair kommer funka...

gott, blir till och testa en sådan då