Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2008

Tyst tangentbord

Söker tyst tangenbord för gaming nattetid. Mekaniskt eller ej spelar ingen roll.

/antec solo/3570k/z77/gtx960/hyperx_8gb/ocz_vector\

/zenbook\

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Jan 2002

tystare än så blir det inte lite kvällshumor

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2014

Mekaniskt låter i nästan alla fall mer än rubberdomes. Sedan vilket tangentbord med rubberdomes spelar inte jättestor roll, skulle jag vilja säga, så prioritera funktion, design och byggkvalitet istället.

:)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2012

Rubberdomes med någon form av dämpning då det låter en del när man kör ner tangenten i botten. Tex skriver eller spelar jag låter mitt tangentbord en del men om jag trycker ner tangenterna lite försiktigare så är det hyfsat tyst. Om jag inte minns fel så har jag sett att det finns dämningsmattor för tangentbord, kommer dock ej ihåg var...

Btw, har ett MS Sidewinder x4 som är rubberdome. Testade också att trycka lite på mina andra rubberdome-tangentbord, dessa låter inte alls lika mycket... (Saitek Eclipse II, random Deltaco samt random med amerikansk layout)

Jag skulle nog rekommendera att gå till någon butik och provtrycka lite på olika tangentbord för att få en bra uppfattning om ljudnivån och källan av ljudet(switchar, bottenslag, etc.)

AMD x6 1090t BE - Noctua NH-U9B SE2 - 2x4gb- ASUS GTX670 4gb - CX750M -Sabertooth 990FX R2.0 - SSD 120gb - 2 HDD:s - CM HAF 912 Plus - Benq GL2440 + Dell U2312HM + Samsung 731BF - Allt köpt begagnat! -- Sidewinder X2 - R.A.T TE - AT ATH-M50x - Logitech Z323 - Begringer Xenyx QZ1202USB - t.Bone SC400 - Samsung NX30 - Note 2

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av Laccy:

Jag skulle nog rekommendera att gå till någon butik och provtrycka lite på olika tangentbord för att få en bra uppfattning om ljudnivån och källan av ljudet(switchar, bottenslag, etc.)

Jag går inte gärna utomhus mer än nödvändigt

/antec solo/3570k/z77/gtx960/hyperx_8gb/ocz_vector\

/zenbook\

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av Telecaster:

Jag går inte gärna utomhus mer än nödvändigt

680/i5