diablo 3 dålig fps med intel i7

Permalänk

diablo 3 dålig fps med intel i7

har funderat på varför jag får dålig fps med min dator.
ligger på 40-45 tunga milijöer ner till 15.
innan jag bytte dator så låg jag på 70-80 och 30 i tunga miljöer.

info gamla datorn amd phenomx3 2,20 GHz 4 gig ram gtx 260
nätagg 460 w hdd 160 gb.

nya intel i7 2.93 GHz ram 4 gb gtx 260
nätägg 460w 500 gb hdd

är det normalt eller något fel drar intel mer i ström så jag måste byta nätagg?

Permalänk
Medlem

Är du säker på att du kört med samma inställningar?

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk

Ja samma upplösning och alla inställningar på max samma som föra datorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimmyboy79:

har funderat på varför jag får dålig fps med min dator.
ligger på 40-45 tunga milijöer ner till 15.
innan jag bytte dator så låg jag på 70-80 och 30 i tunga miljöer.

info gamla datorn amd phenomx3 2,20 GHz 4 gig ram gtx 260
nätagg 460 w hdd 160 gb.

nya intel i7 2.93 GHz ram 4 gb gtx 260
nätägg 460w 500 gb hdd

är det normalt eller något fel drar intel mer i ström så jag måste byta nätagg?

Installerat om Windows efter byttet?

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Medlem

Jag tycker det låter som suspekt höga siffror med "allting på max" med den förra riggen, med tanke på hur CPU-tungt jag upplevt att det varit.

I övrig kommentar så har jag märkt stora skillnader mellan att ha det på SSD och inte, även om jag inte tror det är ditt problem.

Låter ju iofs rimligt att din nya skulle kunna dra mer ström, men då tycker jag inte det borde ligga på en jämn, låg nivå, utan snarare kajka ihop ibland.

Visa signatur

Case: Hyte Y40 MoBo: Gigabyte Z790 Aorus Elite AX CPU: Intel Core i7 13700k Cooler: Arctic Liquid Freezer II 280mm GFX: Asus GTX 4070 Super Dual OC RAM: 64 GB Corsair Vengeance 6000 MHz SSD: WD Black SN850X 1 TB PSU: be quiet! Pure Power 12 M - ATX 3.0 - 850W Monitor: LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

D3 är tyvärr det sämsta kodade spelet som finns som ändå är enormt jävla roligt ^^

Inte bara docks, som alltid ger låg FPS är en issue, det finns några ställen som alltid ger låg fps, bridge of korsikk har några såna ställen bla.

Jag ligger oftast i 170-180 FPS, har cappat på 200, cause reasons.
Går dock ner till ca 15 FPS jag med ibland, framförallt på docks.

Gör det mesta på max, med low-fx och ingen v-sync. Kör med low-fx för att lättare se magiska saker som åker mot mig och vill döda mig.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk

Men jag kör bara på 1280*1024 och detaljer o fx på och har 40 50 och är nöjd men att and datorn har bättre fsp gör mig lite fundersam.

Permalänk

Jag har installerat om Windows. Jo ssd är bra grejer ska införskaffa senare 😝

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimmyboy79:

Men jag kör bara på 1280*1024 och detaljer o fx på och har 40 50 och är nöjd men att and datorn har bättre fsp gör mig lite fundersam.

Ja det var skumt faktiskt .. Testa stäng av HT. Sett att folk haft problem med det på 4770, vet inte om det är den eller 4790 du köpt? Eller 2011 socket?
Anyway, värt att testa.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Inaktiv

Kanske har med moderkortet att göra ?

Permalänk

1156 sockel har jag men ska testa stänga av allt plus sänka grafikknstälningarna också å se

Permalänk
Hedersmedlem

Och skärmsladden är kopplad mot nvidiagrafikkortet (alltså inte till moderkortets grafikportar)?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushifrukt:

D3 är tyvärr det sämsta kodade spelet som finns som ändå är enormt jävla roligt ^^

Inte bara docks, som alltid ger låg FPS är en issue, det finns några ställen som alltid ger låg fps, bridge of korsikk har några såna ställen bla.

Jag ligger oftast i 170-180 FPS, har cappat på 200, cause reasons.
Går dock ner till ca 15 FPS jag med ibland, framförallt på docks.

Gör det mesta på max, med low-fx och ingen v-sync. Kör med low-fx för att lättare se magiska saker som åker mot mig och vill döda mig.

Varför slå av vsync?

Man kan alltid prova att slå av ljudet om man har problem med lagg med mångra lightning DHS i laget.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av moire:

Varför slå av vsync?

Man kan alltid prova att slå av ljudet om man har problem med lagg med mångra lightning DHS i laget.

Om jag ligger på 60 FPS och tappar 0.1 FPS så droppar den ned till 30 med V-sync.
Nu var det dock typ 4 år sen jag senast använde vsync.
Har inte direkt satt mig in i ämnet om jag ska vara ärlig, men det jag märkte då iaf.

Googlade lite snabbt och känner inte heller igen så mycket av problemen som nämns med snea stolpar tex

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk

Spelet får bättre flyt om du stänger av all ljudeffekter alt. om du inte klarar dig att spela D3 utan ljud, sänk antalet kanaler. D3 var nog aldrig kodat för att köra 1232307731 ljudeffekter + alla effekter samtidigt.

Visa signatur

Ljud - Rotel RA-12 | KEF Q300 | XTZ 99 W10.16

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0n0ffknappen:

Spelet får bättre flyt om du stänger av all ljudeffekter alt. om du inte klarar dig att spela D3 utan ljud, sänk antalet kanaler. D3 var nog aldrig kodat för att köra 1232307731 ljudeffekter + alla effekter samtidigt.

Aldrig tänkt på det tbh.
Synd! Ljudet hjälper mycket! Hade man kunnat bara ha kvar ljud för tex när legs droppar och på eliter/champions specials så hade det varit okej :/ Kommer nog inte överleva utan det!
Nu gör jag visserligen frostfire, men en del ljud där med

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Skrivet av Sushifrukt:

Aldrig tänkt på det tbh.
Synd! Ljudet hjälper mycket! Hade man kunnat bara ha kvar ljud för tex när legs droppar och på eliter/champions specials så hade det varit okej :/ Kommer nog inte överleva utan det!
Nu gör jag visserligen frostfire, men en del ljud där med

Yea, själv kan jag inte heller spela utan ljud. Testa att dra ner på antalet kanaler om FPS-droppen är oumbärligt, själv har jag allting på max och undviker att spela med DH's. De för med sig alldeles för mkt FPS-drops

Visa signatur

Ljud - Rotel RA-12 | KEF Q300 | XTZ 99 W10.16

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0n0ffknappen:

Yea, själv kan jag inte heller spela utan ljud. Testa att dra ner på antalet kanaler om FPS-droppen är oumbärligt, själv har jag allting på max och undviker att spela med DH's. De för med sig alldeles för mkt FPS-drops

Jo det går ju, äsch det är inte så farligt, det är extremt sällan jag droppar under 160 FPS. Det är som sagt på de ställerna där man alltid droppar, cause reasons.. Tex docks.
Som tur e slipper man ju de ställena i grifts iaf

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.