Radiotjänst, ingen TV men digitalbox.

Permalänk
Medlem

Radiotjänst, ingen TV men digitalbox.

Hej! Snabb fråga.

Jag bor i hyresrätt och det ingår en digitalbox i lägenheten. Internet-tv antar jag. Hur som helst, jag har ingen TV så självklart är det ju jävligt löjligt att jag ska betala avgiften. Men det höll inte personen jag talade med i telefon om och skickade mig en räkning, vilken jag har betalat. Jag kan tycka att det är jävligt löjligt att betala för boxen när jag inte har möjligheten att utnyttja den. Jag har hört att man ska kunna förvara en TV för att slippa avgiften, går det göra likadant med en digitalbox? Dvs lägga ner den i källaren??

Tack för snabbt svar.

Permalänk
Hedersmedlem

Om du inte använder den så kanske du kan kontakta hyresvärden så att de lagrar den så länge (dokumenterat, så att du inte blir ersättningsskyldig när du flyttar), varpå de kan ge intyg på att den inte längre ingår i din hyra eller är i din ägo. De går troligen inte med på att dra av någon kostnad på själva hyran, men du sparar ju en TV-avgift i vilket fall, och slipper ansvara för inventarier du ändå inte använder.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xclusiv8:

Hej! Snabb fråga.

Jag bor i hyresrätt och det ingår en digitalbox i lägenheten. Internet-tv antar jag. Hur som helst, jag har ingen TV så självklart är det ju jävligt löjligt att jag ska betala avgiften. Men det höll inte personen jag talade med i telefon om och skickade mig en räkning, vilken jag har betalat. Jag kan tycka att det är jävligt löjligt att betala för boxen när jag inte har möjligheten att utnyttja den. Jag har hört att man ska kunna förvara en TV för att slippa avgiften, går det göra likadant med en digitalbox? Dvs lägga ner den i källaren??

Tack för snabbt svar.

Har en bekant som skulle åka jorden runt och vara iväg i 6-8 månader, han ringde för att avanmäla sin TV då han inte skulle vara hemma, men dom sa "då måste du bära ner TV'n i källaren", så det bör räcka.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem

Tack för svaren