Permalänk
Avstängd

Ersättare till Logitech G700

Nu har vänsterknappen börjat ge upp... trots en genomgång och rengöring av musen så blev det inte bättre.

Istället för ett enkelklick så har dubbelklick börjat registreras emellanåt... vilket är lite irriterande.

Men att hitta en ny mus där ute i djungeln av alla de olika modeller som finns är ju totalt hopplöst... vilket gäller datorkomponenter i alla kategorier numera.

Idag säljs ju Logitech G700s istället... vet inte om det bara är utseendet som skiljer dem åt?

Vet dock ej om jag är så sugen på att köpa en så pass dyr mus igen. Visserligen har jag ju haft den här i 3-4 år nu och den har jag varit helnöjd med.

Den trådlösa funktionen har jag inte använt mig av, mer än för att prova... har haft sladden i konstant. Så trådlös mus behövs ju alltså egentligen inte.

Och vad gäller knappar för extrafunktioner... det är typ bara två jag använt... "framåt och bakåt" i t.ex. webbläsaren.

Ett krav är att sladden INTE ska vara tygklädd... då tyget nöts av fort och "korvar ihop" sig. Enormt störande.

Permalänk
Medlem

Den här rekommenderas som ersättare:

https://www.komplett.se/logitech-g502-proteus-core/830215

Köpte själv en sådan Logitech g502 Proteus Core i dag för 444 Kr hos Proshop (ordinariepris 799 kr så en riktig deal) men det erbjudandet är slut nu. Det billigaste som finns kvar är denna hos komplett för 555 kr. Fortfarande ett bra pris. Skall vara en av de bättre spelmössen på marknaden idag så därför jag köpte den och den är nog en utmärkt ersättare för din G700.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk

Köpte själv en sån och avråder dig från att köpa den, den är skön att använda men tycker man kommer åt knapparna på sidan lite för lätt, mitt i spelet så ändras sense o skit, jävligt störande.