Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Apr 2007

Bästa chromebook just nu?

Letat lite men hittar inte vad det senaste/bästa som finns i chromebook väg just nu? Någon som har researchat detta och har koll?
/dennis

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älvängen
Registrerad
Mar 2008
Skrivet av freeZell:

Letat lite men hittar inte vad det senaste/bästa som finns i chromebook väg just nu? Någon som har researchat detta och har koll?
/dennis

Dold text

Av egen erfarenhet så köper jag hellre en kass HP laptop ifrån elgiganten för under 3000kr än en chromebook för något pris, finns det någon särskild anledning till varflr du vill ha chromebook?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2008

http://www.theverge.com/2014/6/18/5817400/the-best-chromebook

Dessutom just nu fram till janauri så får man 1 tb google drive i 2 år.

i7 950 | Corsair A50 | ASUS STRIX GTX 960 4GB | 12GB Corsair DDR3 1600MHz | ASUS Sabertooth X58 | Crucial MX100 512gb | Fractal Design R3 | EVGA SUPERNOVA G2 750W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Apr 2007

Jag vill bara använda den till att surfa och titta på serier/film. Då fick jag för mig att det är trevligt att ha en liten tunn laptop med ett snabbt OS och snabb hdd. 32gb minne skulle räcka då man kan tanka den men nya filmer och serier. Jag undrar om det är bättre batteritid, vad bästa chipset/cpu är osv.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2006

Skulle hellre köpa billigaste möjliga "vanliga" laptop istället.
Förstår inte varför någon skulle vilja använda en så handikappad dator som Cromebook.

För tillfället en sketen Acer gaming laptop

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmdö
Registrerad
Jul 2001

Finns Toshiba's Chromebook 2 på svenska marknaden?

'Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålmodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat.' -Nalle Puh.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Som tidigare sagt, köp en 3k-kronors laptop från diverse tillverkare istället. Chromebook känns inte tillräckligt värt i dagens läge.