Asus Notebook 2010 ny hårdvara eller köpa en ny

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2013

Asus Notebook 2010 ny hårdvara eller köpa en ny

Aloha, jag började använda min notebook igen efter att den legat och sovit i flera år. Den fungerar bra men är väldigt seg ibland. Jag har försökt med att reformatera om den och det fungerar bra i början men den blir väldigt seg efter ett tag. Så jag funderar på om jag ska köpa ramminne och en nyhårddisk samt någonting till eller är det lika bra att skaffa en ny? Den är en Asus notebook k50c series, intel (R)Celeron(R), D cpu 220 @ 1.2 ghz , 3gb ram, expandle to 4 från 2010

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2006
Skrivet av elmax:

Aloha, jag började använda min notebook igen efter att den legat och sovit i flera år. Den fungerar bra men är väldigt seg ibland. Jag har försökt med att reformatera om den och det fungerar bra i början men den blir väldigt seg efter ett tag. Så jag funderar på om jag ska köpa ramminne och en nyhårddisk samt någonting till eller är det lika bra att skaffa en ny? Den är en Asus notebook k50c series, intel (R)Celeron(R), D cpu 220 @ 1.2 ghz , 3gb ram, expandle to 4 från 2010

Just Intel Celeron 220 är en väldigt långsam processor så jag tror inte att det är lönt att uppgradera datorn. T.ex. en begagnad/rekonditionerad dator för ~3000 kr är ett bättre köp. Eller en helt ny dator för ~5000+
Vill du likväl uppgradera nuvarande dator är det SSD som gäller.