CDON skickar ut fakturor trots redan betalda varor, var uppmärksam!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2011

CDON skickar ut fakturor trots redan betalda varor, var uppmärksam!

Hej så tråkigt när en butik man gillar så mycket gör samma sak om och om igen . Detta har hänt flera gånger för mig och vänner jag rekommendera till butiken
Jo det är nämligen så att när du köper en produkt från CDON skapar dom en faktura från ingenstans som du sen måste betala om du inte säger till. Till exempel när jag köpte min processor och betala för den med kort så skicka dom en faktura att jag ska betala den igen .

Gillade CDON så jag rekommendera butiken till min bror . Han köpte en processor och samma sak hände han fråga mig varför har jag fått en faktura när jag redan betalat ? Skämdes lite och sa de hände för mig med . När man kontaktar dom angående detta så är svaret desamma OJ förlåt vi ska makulera fakturan här har du en 50 kr rabbatkod. LÄS VIDARE!

Nu kommer den sorgliga biten en vän som är lite över 40 års åldern beställde och betala för en produkt men fick panik över fakturan han fick så han betala den på en gång . Och vi snackar om ett grafikkort på 2000kr+. Jag kan säga att CDON lever på folk som gör såna här misstag . Det är en fälla dom lägger ut för att se om du konfronterar dom eller inte . Konfronterar du dom så tar dom bort fakturan men om du inte gör det hamnar den hos inkasso och skapar problem för dig från ingenstans .

Har handlat i flera år därifrån och detta händer om och om igen . Nu senast när jag reklamera en produkt sluta det med att dom skicka en faktura vilket hamna på inkasso sen när man skicka ett mail är det samma svar oj vi ska makulera denna ursäkta att vi försökte blåsa dig . Har varit en trogen kund sen 2009 men alla förtjänar en andra chans men CDON kommer aldrig sluta med deras bluffsystem så jag ska sluta handla därifrån och vill varna alla andra att inte köpa nåt från CDON.

Trådrubrik olämpligt formulerad

Amd Phenom IIX6 1090T 4.0GHZ,Corsair XMS3 8GB DDR3 1333mhz,GTX 780Ti Gigabyte 990 FXA UD3, Corseair force 3 120gb,2TB SSHD,1TB Caviar black] [WD Blue 1 TB]Antec kuhler H2O 620 V4(PnP)Bequiet Pure power 730 W [Laptop intel core i3 350m 4gb ddr3 1333mhz amd radeon 5470 1GB ddr3 500GB HDD](HTPC)
rolig vid http://www.youtube.com/watch?v=B-wqztrhack Har också 1TB Externt. Asus 24 tum @75hz med Freesync
Mobil Nexus 6P/One plus 5T har även 2TB extern hårdisk

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Saltsjöbaden
Registrerad
Jun 2014
Skrivet av Lexius:

Hej så tråkigt när en butik man gillar så mycket gör samma sak om och om igen . Detta har hänt flera gånger för mig och vänner jag rekommendera till butiken
Jo det är nämligen så att när du köper en produkt från CDON skapar dom en faktura från ingenstans som du sen måste betala om du inte säger till. Till exempel när jag köpte min processor och betala för den med kort så skicka dom en faktura att jag ska betala den igen .

Gillade CDON så jag rekommendera butiken till min bror . Han köpte en processor och samma sak hände han fråga mig varför har jag fått en faktura när jag redan betalat ? Skämdes lite och sa de hände för mig med . När man kontaktar dom angående detta så är svaret desamma OJ förlåt vi ska makulera fakturan här har du en 50 kr rabbatkod. LÄS VIDARE!

Nu kommer den sorgliga biten en vän som är lite över 40 års åldern beställde och betala för en produkt men fick panik över fakturan han fick så han betala den på en gång . Och vi snackar om ett grafikkort på 2000kr+. Jag kan säga att CDON lever på folk som gör såna här misstag . Det är en fälla dom lägger ut för att se om du konfronterar dom eller inte . Konfronterar du dom så tar dom bort fakturan men om du inte gör det hamnar den hos inkasso och skapar problem för dig från ingenstans .

Har handlat i flera år därifrån och detta händer om och om igen . Nu senast när jag reklamera en produkt sluta det med att dom skicka en faktura vilket hamna på inkasso sen när man skicka ett mail är det samma svar oj vi ska makulera denna ursäkta att vi försökte blåsa dig . Har varit en trogen kund sen 2009 men alla förtjänar en andra chans men CDON kommer aldrig sluta med deras bluffsystem så jag ska sluta handla därifrån och vill varna alla andra att inte köpa nåt från CDON.

Aldrig varit med om detta.

Har flera filmintresserade polare som är storkunder hos CDON och köper lådvis med filmer därifrån...tror knappast de skulle fortsätta med det om CDON försökte blåsa dom hela tiden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mitt i Skåne
Registrerad
Apr 2002

Har aldrig varit med om något liknande.

Define R5 Titanium | EVGA SuperNOVA 750 G2 | ASRock Z77 Extreme4 | Intel i5 3750k @ 4Ghz | Cooler Master 212 Evo | 16GB Corsair XMS3 PC12800 | Gigabyte GTX1070 | Intel SSD 530 120Gb | Asus VG248QE | Win 7 Ultimate x64

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Novigrad
Registrerad
Jul 2011

Har aldrig varit med om detta. har köpt massor av CDON och aldrig haft problem.

Fractal Design Define R3 | ASUS Z97-AR - Black | i7-4790K | Noctua NH-U9B SE2 | Fractal Design Newton R2 650W |16 GB Kingston HyperX 1600 | Windows 10 64 bit | Asus GTX 1070 Dual | 120+120+250+64 SSD | LG 21:9 | Noctua NF-S12B FLX | Apple Airport Extreme | BBB 250/10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
0:0:0:0:0:0:7f00:1
Registrerad
Aug 2005

Var det inte så att när Klarna hade deras faktureringstjänst så uppstod dessa problem mer ofta?
Klarna har ju en fin policy som säger "Ah, något ser ut att ha blivit fel med betalningen, lika bra att skicka en faktura för säkerhets skull".
Frågan är om det var därför CDON inte förlängde deras kontrakt med Klarna, just pga sådana här orsaker?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Karlstad
Registrerad
Nov 2009

Har aldrig handlat på CDON och kommer aldrig göra det pga alla trådar men läst om dom på Swec.

Corsair Obsidian 750D | ASUS X99 RAMPAGE V EXTREME | Intel i7 5960X | Corsair Platinum 64GB 2666Mhz | Asus GeForce GTX 980 4GB SLI | Intel 530 240GB X4 RAID 0 | Corsair AX1500i | Samsung Galaxy S4  iPhone 6 64GB | MacBook Air 13'' | iPad Mini | MacBook Pro Retina|

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2006

Har köpt från CDON många gånger och har aldrig upplevt det du beskriver, och ej heller någon av mina vänner. Är man 40+ och får panik över att en felaktig faktura från CDON kommer så har man nog större problem än felaktiga fakturor.

i5 3570k @ 4,4 // Hyper 212 EVO // Zotac 980ti Amp Edition // 16GB HyperX DDR3 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Trädvy Permalänk
Festpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012

Cdon är duktiga på att skicka ut mängder av Fakturor, har själv fått 3extra på ett och samma reklamationsärende, först vill de inte att jag skulle betala in på någon förutom den första, sedan skulle jag få pengarna tillbaka på den första av klarna men betala in den senaste. Jäkla klantar är vad de är.

Speciellt när de inte ens klarar av att läsa ett väl formulerat meddelande/mail utan ställer frågor som man redan har besvarat åt dem i mailet.

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Officiella Discord-server |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2008

Handlar ofta från CDON, har aldrig varit med om det - tvärtom så har det alltid funkat bra. Tror inte för en sekund på att detta är något CDON har satt i system

Fractal Design R5 | Asus z97 Deluxe | Intel i7-4790K | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance Pro 2400 MHz 16GB | Samsung 850 Evo 500GB för OS, Office och anda nyttoprogram | Samsung 840 Pro 250 GB för World of Tanks, World of Warplanes, World of Warships & War Thunder | Intel 730 240 GB för övriga spel | Gigabyte Geforce G1 GTX 970 | Corsair RM750x | Windows 10 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Sep 2008

Har handlat mycket på cdon och aldrig upplevt detta.

MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 1155 | Intel i7 2700K 3,50ghz | OCZ Agility 3 120gb SSD | Corsair 16gb CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX980 Ti SC+ 6GB | Dell UltraSharp U2713HM H-IPS 27
Ducky G2PRO Mx Brown TKL | Q-Pad 5k | Audio Technica ATH-M50 - Beyerdynamic 770 PRO
Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2010

Har väl haft vissa problem med CDON men aldrig när det gäller faktureringen.
Hoppas just nu verkligen att de ordnar upp allt för de kunder som inte fick sina 60PB560V från i fredags, rör inte mig personligen men de har inte skött det snyggt.

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stocksund
Registrerad
Feb 2014

Har aldrig varit med om detta

Windows 8.1 64-bit : Intel Core i7 4790K @ 4.00GHz : 2x8(16)GB Crucial BallistiX Sport 1600MHz : MSI Z97 GAMING 5 :
Zotac Nvidia GeForce GTX 780 3GB : 2TB Western Digital Green HDD (Lagring) : 256 Crucial SSD (OS)
En 32 tums 1920x1080 Samsung LED teve som skärm ;D

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Malmö
Registrerad
Dec 2001

Aldrig hänt mig.

Att en faktura som är obetald hamnar hos inkasso är inget märkvärdigt alls.
Om man får en faktura man inte känner till, inte hör av sig till företaget och bara betalar, och sen aldrig hör av sig, så är det inte direkt en blåsning skulle jag vilja säga.
Låter mer som dumskatt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Jag har handlat av cdon i över 10 år aldrig varit med om nått liknande eller hörtalas om nått liknande! De gånger jag har haft strul har allt lösts smärtfritt och utan problem!

Klarna däremot undviker jag så ofta jag kan!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Aug 2001
Skrivet av Kalasis:

Frågan är om det var därför CDON inte förlängde deras kontrakt med Klarna, just pga sådana här orsaker?

Nej, det är nog mer troligt att det beror på att Qliro är en del av CDON-gruppen.

TuF Z370 Pro, 8600k @5, Corsair Vengeance LED 3GHz @3.2,
NH-D15, MSI 1060 Gaming X 6Gb @2.1/4.7.
Corsair HS50, Corsair M65 Sabre RGB.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Dec 2012

aldrig upplevt problem med CDON och handlar väl där ett par tre gånger per år. betalar alltid direkt med kort.

▪ i7-3770 - P8Z77-I Deluxe - 8 GB DDR3 - MSI R9 290 Gaming 4 GB
▪ Acer Helios 300 - i5-7300HQ - GTX 1060 6gb - 8GB DDR4 - Galaxy S7

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Aug 2005
Skrivet av Falcon:

Nej, det är nog mer troligt att det beror på att Qliro är en del av CDON-gruppen.

Dock var det ju CDON som startade Qliro för att komma ifrån Klarna.
Så frågan är om Klarna i sig blev för dyra eller om allt strul det medförde sig fick CDON att skapa ett eget kreditbolag?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2006

Aldrig varit med om detta och köpt en hel de via cdon

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2012

Sköna konspirationsteorier i OP i alla fall

Du har redan tackat ja!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Aug 2001
Skrivet av Kalasis:

Så frågan är om Klarna i sig blev för dyra eller om allt strul det medförde sig fick CDON att skapa ett eget kreditbolag?

Vi går väl rejält offtopic nu, men ett kreditbolag likt Klarna tjänar pengar. CDON såg väl att många använde sig av faktura eller delbetalningar och hoppade själva på tåget.

TuF Z370 Pro, 8600k @5, Corsair Vengeance LED 3GHz @3.2,
NH-D15, MSI 1060 Gaming X 6Gb @2.1/4.7.
Corsair HS50, Corsair M65 Sabre RGB.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Aug 2005
Skrivet av Falcon:

Vi går väl rejält offtopic nu, men ett kreditbolag likt Klarna tjänar pengar. CDON såg väl att många använde sig av faktura eller delbetalningar och hoppade själva på tåget.

Äsch, vi försöker ju bara utröna vad som kan vara till bakgrund till alla dessa felfaktureringar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svedala
Registrerad
Sep 2009

Skulle väl vara en lite väl riskabel affärsmetod för ett företag av CDON's dignitet eller?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ljungby
Registrerad
Jan 2008

Jag har väldiga strul med dem för ett tag sedan. Slutade handla därifrån då.
Har dock aldrig fått betala dubbelt som TS.

Däremot så är de helt bedrövliga om något strular. Deras khundtjänst är helt värdelös i min mening. De säger att de svarar inom 24h men jag fick vänta nästan en vecka på att få svar, inte bara en gång utan det var så varje gång jag skulle skriva till dem. Ringa går inte heller, bara deras formulär som funkar.
Går inte in mer specifikt på just mitt ärende här men det gick så långt att allt förtroende för dem försvann.

Numera kollar jag upp hur bra firmans kundtjänst är innan jag beställer. Hellre några hundralappar mer för produkten än en massa strul med dålig kundtjänst.

Fractal Design R4 | Asus Z170 Pro Gaming | I7 6700K 4.0Ghz | Corsair 16Gb DDR4 3000Mhz | Samsung 840 SSD 250Gb | AsusGTX 970 Strix DCII OC | Skärm: Acer Predator XB271HU

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2009

Handlar ibland från cdon och blir nästan alltid missnöjd.
Efter nu senast kommer jag nog anstränga mig för att undvika dem.

När jag beställt/förbokat på faktura skickar de oftast ut varan samma dag om jag beställt tidigt på dagen.
När jag beställer/förbokar och betalar direkt så dröjer det ofta några dagar innan de skickar ut varan.
Känns lite som att man blir lågprioriterad för att man redan betalt varan.

Sen deras kundservice. Ingen telefonväxel och det är stökigt att klicka rätt på sidan för att hamna i chatten. I chatten upplever jag dem som väldigt otrevliga, okunniga och långsamma på att svara.

Klagar sällan på butiker, men denna har gjort allt för att vara så lite tillmötesgående som möjligt.

[MOBO] Rampage IV BE [CPU] 4930k @4,2 GHz [GPU] Evga GTX 1080 Classified [RAM] 32Gb Dominator Platinum 2400Mhz cl9 [PSU] AX 1200i [Chassi] 900D [OS Drive] Ocz Revodrive 3 [Storage] 1,5Tb SSD + 3Tb WD Black [Screen] Acer XB270HU [Cooling] 1540 rad 2xD5, EK block: CPU, GPU, Mobo [MAC] MBP 15" Retina [PS4] + 750Gb SSD [NAS] QNAP TVS-471 i7 16Gb 14Tb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av Kalasis:

Lite mer off topic men handlade en grej från CDON i fredags och fick faktura från Klarna så Qliro är väl inte aktivt än?

[Intel 6700K @ 4500MHz]--[MSI Core Frozr L]--[MSI Z170 Gaming M5]--[Corsair 16GB 2666MHz DDR4]--[MSI 1080Ti Gaming X @ 2038/12006MHz]--[EVGA Supernova G2 850W]--[Fractal Design Define S]--[Windows 10 x64]--[Acer X34A]--[Corsair Strafe RGB MX Silent]--[Mionix Naos 7000]--[HyperX Cloud II]--[Creative Gigaworks T20]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2008

Jag handlade därifrån både i helgen och igår. Fakturan från igår var från Qliro och de innan från Klarna. Jag har också haft en del strul med Klarna men det har alltid löst sig när man har kontaktat dem.

CDON däremot har jag gjort en herrans massa köp från i år. Det är nästan aldrig något problem och skulle det vara det så har de alltid löst de vid kontakt.

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Samsung S34E790C | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Razer Mamba

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av TobiasRX:

Jag har väldiga strul med dem för ett tag sedan. Slutade handla därifrån då.
Har dock aldrig fått betala dubbelt som TS.

Däremot så är de helt bedrövliga om något strular. Deras khundtjänst är helt värdelös i min mening. De säger att de svarar inom 24h men jag fick vänta nästan en vecka på att få svar, inte bara en gång utan det var så varje gång jag skulle skriva till dem. Ringa går inte heller, bara deras formulär som funkar.
Går inte in mer specifikt på just mitt ärende här men det gick så långt att allt förtroende för dem försvann.

Numera kollar jag upp hur bra firmans kundtjänst är innan jag beställer. Hellre några hundralappar mer för produkten än en massa strul med dålig kundtjänst.

Varför använde du inte deras chat?
Har gjort det ett par gånger vid garanti ärenden och har alltid fungerat klockrent.

MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 1155 | Intel i7 2700K 3,50ghz | OCZ Agility 3 120gb SSD | Corsair 16gb CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX980 Ti SC+ 6GB | Dell UltraSharp U2713HM H-IPS 27
Ducky G2PRO Mx Brown TKL | Q-Pad 5k | Audio Technica ATH-M50 - Beyerdynamic 770 PRO
Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2002

Aldrig varit med om, köper från CDON minst 2 ggr/månad.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av Emil_98197:

Har aldrig handlat på CDON och kommer aldrig göra det pga alla trådar men läst om dom på Swec.

MM tråkigt eftersom deras priser va så bra

Amd Phenom IIX6 1090T 4.0GHZ,Corsair XMS3 8GB DDR3 1333mhz,GTX 780Ti Gigabyte 990 FXA UD3, Corseair force 3 120gb,2TB SSHD,1TB Caviar black] [WD Blue 1 TB]Antec kuhler H2O 620 V4(PnP)Bequiet Pure power 730 W [Laptop intel core i3 350m 4gb ddr3 1333mhz amd radeon 5470 1GB ddr3 500GB HDD](HTPC)
rolig vid http://www.youtube.com/watch?v=B-wqztrhack Har också 1TB Externt. Asus 24 tum @75hz med Freesync
Mobil Nexus 6P/One plus 5T har även 2TB extern hårdisk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2008

Köpt från cdon flera gånger och aldrig råkat ut för detta.

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync