Service på Fujitsu-skärm (infocare)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göingeträsk
Registrerad
Mar 2007

Service på Fujitsu-skärm (infocare)

Det är som så att jag har två stycken Thor-brandade Fujitsu P23T-6 LED inköpta på cdon för lite mer än ett år sen om jag kommer ihåg rätt. En av dessa skärmar har strömknappen slutat att fungera på och det går alltså inte att stänga av skärmen helt, i övrigt fungerar den som den ska.

Detta är väl inte hela världen men iaf något jag stör mig på och därför beslöt jag mig för att jag skulle lämna in den på garantin. Kontaktade cdon som sa att Fujitsu sköter alla serviceärenden själva och fick numret till Fujitsu på mail ifrån cdon, ringde numret och efter mindre än fem minuter hade ett serviceärende registrerats och en fraktsedel för att skicka in skärmen var på väg.

Frågade hur lång tid det skulle kunna tänkas ta och svaret från Fujitsu blev fem arbetsdagar plus frakt ToR så runt två veckor gissningsvis. Så långt var allting bra men när jag sen kollade ärendestatusen online så såg jag något jag absolut inte ville se, nämligen Service Partner: InfoCare CS AB Arabygatan 9 352 46 Växjö.

Jag ska alltså skicka in en kär ägodel till vad jag läst och hört är ett av historiens värsta tattarföretag inom elektronikservice, vilka försiktighetsåtgärder bör jag ta innan jag skickar iväg skärmen till IC ?

Emballage kommer inte att vara några problem då jag beställt en tredje Thor-skärm som bör komma i veckan, lägger alltså bara den defekta skärmen i det nya emballaget och skickar in den. Men vad bör man göra mer förutom att emballera väl (som man alltid ska göra såklart) ??

Har läst om många som har fått tillbaka sina grejor i sämre skick än dom var när dom skickades in, hur skyddar man sig mot det tex ??

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHLM
Registrerad
Apr 2008
Skrivet av '[TBOC:

Razor;15054881']Men vad bör man göra mer förutom att emballera väl (som man alltid ska göra såklart) ??

Du kan nog inte paketera det så mycket bättre an vad du kan med originalkartong, inom rimlig gränser dvs, tyvärr.
Däremot kan du ta bilder på skärmen före och under packetering. Kanske t.o.m med dagens tidning i bakgrunden? Blir inte så mycket snack då om den kommer tillbaka misshandlad.

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm/Tumba
Registrerad
Jan 2003

Jag är kanske unik. Men jag har enbart haft positiva erfarenheter av infocare och skärm reklamationer.

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2008

Jag har jobbat för infocare förut.. ja e de värsta tattarföretaget, jag fick komma med egen esd matta o armband från egen ficka. Lagret e hellee inte särskilt esd säkert.. haha brush ja tycker ärligt talat synd om dig att du åkt på infocare!

new main rig---i7 6700k,CM Hyper 212evo@63c load,MSI OCv2 GTX1060 6gb H110-I pro mitx, 2x8gb 2133mhz, 250gb 850 Evo + 500gb apple hdd, FD integra 550w 80+, Fractal Design Nano-S mITX
Main Rig--- 2700k,Scythe Samurai ZZ @ 54c load ASUS GTX970 Black OC edition @ 52c load GA-B75-D3H, 2x4gb xms3 1333mhz, 128gb SSD + 4x500gb lagring, OCZ Modxstream Pro 600watt, In-win Dragon Slayer chassi LaptopLenovo Legion y720, Gtx1060, i7 7700hq, 16gb 2133, 250gb ssd, 1tb hdd

Trädvy Permalänk
Festpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012

Infocare är nya Anovo. Det är helt sjukt, anställda som skäl hårddiskar från stationära datorer och säljer på blocket och laptops som "försvinner" och återhittas på lagret 3månader senare. Dessa kan anställda sedan ta med sig hem.

Lider med dig. Se till att ta ordentligt med bevis på skicket innan du skickar in, spela in videos om det så behövs men se till att du tar på skärmytan så du inte får en som är helt sönderrepad sen.

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Officiella Discord-server |
Forumregler