Assassins Creed Victory

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Västerås
Registrerad
Apr 2004

Assassins Creed Victory

Unity har precis kommit ut, men redan nu är nästa spel i serien långt gången under utveckling

http://www.nextpowerup.com/news/15795/next-assassins-creed-ti...

Älskar assassins creed. (ganska väntar att det skulle komma iofs...)

"The team in our Quebec studio has been hard at work on the particular game in question for the past few years..."

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2005

London, intressant!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Nov 2011

Intressant, men jag kommer inte röra det innan ordentliga reviews kommer.

Hoppas Ubisoft inte sätter ett review embargo som går ut 12h efter release som de gjorde med Unity.

| MB: EVGA Z170 FTW | CPU: i7 6700k | GPU: EVGA GTX 1060 | RAM: Corsair 16GB DDR4 2400MHz CL14 | PSU: Cooler Master V850 | Chassi: Fractal Design Define R4 | Lagring: Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD |
Inet fri frakt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Höganäs,Skåne
Registrerad
Feb 2010

Bättre dom ser till att fixa alla buggar i Unity först, så att man kan spela det utan att det kraschar.

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2008

Intressant indeed, men om de kommer göra ännu ett Unity fial, så kommer även det bli skit vid release.
Hoppas att de tar sig god tid att fixa spelet, så att det är ur beta i alla fall.

EA/Ubisoft - we release AAA titles in Alpha or Beta! For full price!

GrumpyGaming.net - GG Discord
Desktop: Obsidian 800D \ ASUS X99-A \ 5820K@stock \ 16GB DDR4@2133 \ Sapphire 390x 8GB\ 2x 850 EVO 500GB \ 4TB storage \ 750HX Corsair \ Ducky Shine3 MX Black
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 8TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kronobergs Län
Registrerad
Mar 2012

Spelade Black Flag för några veckor sedan och Unity kommer jag nog spela om ett år när det blir billigare.
Att vänta 1 år för att spela ett spel är ingenting, jag väntade 6 år på Bioshock Infinite och Half Life 3 är det 7 år och väntan fortsätter.

Assassins Creed har ingen "wow" faktor längre så det finns ingen anledning att spela det vid release.

Fractal Design Arc | Gigabyte Z77X-UD3H | LG G4 | Intel i5 3570k |
Noctua D15 | MSI GTX 970 | Asus Xonar DGX | Sennheiser HD598 |
Corsair RM850x 850W | Corsair Vengeance 4x4GB

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Västerås
Registrerad
Apr 2004

Detta spelet kommer inte komma förrän hösten 2015.
Läser ni inte texten?

"It is always unfortunate when internal assets, not intended for public consumption, are leaked."
Väldigt tidig läcka.

Är Quebeq teamet som är huvudutvecklare av Victory, medans det var Montreal som gjorde Unity..

"Assassin's Creed: Unity began developnt in 2010 as Assassin's Creed: Brotherhood wrapped up development"

Tror inte dom gör samma misstag med detta spelet. Hoppas dom lärde sig en läxa denna gång.
Jag hoppas även storyn blir längre..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östergötland
Registrerad
Jul 2008

Verkar tufft. Men det känns som att det blir samma soppa som vanligt med en för tidig release. Bättre att spela Unity om ett år då det är lagat.

Stationär: ASUS Sabertooth Z97 Mk1 / i7 4790k @ stock / 16GB Corsair Venegance LP / ASUS GTX 970 Strix / Samsung 830 128GB / WD Green 3TB / Cooler Master V700 / Corsair Carbide 500R
Bärbar: MBPr '13 / 8GB RAM / 256GB SSD
HTPC: NUC i5 / 4GB RAM / 120GB SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av DaveAzoicer:

EA - we release AAA titles in Alpha or Beta! For full price!

*Ubisoft

Skickades från m.sweclockers.com

| MB: EVGA Z170 FTW | CPU: i7 6700k | GPU: EVGA GTX 1060 | RAM: Corsair 16GB DDR4 2400MHz CL14 | PSU: Cooler Master V850 | Chassi: Fractal Design Define R4 | Lagring: Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD |
Inet fri frakt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Huddinge
Registrerad
Apr 2013
Skrivet av Rozzor:

Verkar tufft. Men det känns som att det blir samma soppa som vanligt med en för tidig release. Bättre att spela Unity om ett år då det är lagat.

Kan man vänta sig att de blir lagat o bättre optimerat.. ? i den takt de släpper spel osv känns de mer troligt att de är "on to the next One"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östergötland
Registrerad
Jul 2008
Skrivet av PatrikNordstrm:

Kan man vänta sig att de blir lagat o bättre optimerat.. ? i den takt de släpper spel osv känns de mer troligt att de är "on to the next One"

Som jag ser det så kan det inte vara i sämre skick om ett år jämfört med i skicket spelet befinner sig i idag De har högst troligt folk som jobbar med patcher till Unity.

Affärsmodellen i dagens spelbransch verkar bland jättarna (Ubisoft, EA tex) vara att släppa så fort det går, sen laga spelet i efterhand genom patchar. Jämför med hur spelbranschen såg ut för 20 år sedan. Då fanns inget internet som kunde leverera uppdateringar till spel. Man var tvungen att fixa allt klart, innan man byggde några hundra tusen kretskort eller skrev CD-skivor till PS1. Idag är spelen både mer komplicerade så det skulle tar för lång tid att fixa alla buggar, och så är det mycket enklare att skicka uppdateringar över internet.

Stationär: ASUS Sabertooth Z97 Mk1 / i7 4790k @ stock / 16GB Corsair Venegance LP / ASUS GTX 970 Strix / Samsung 830 128GB / WD Green 3TB / Cooler Master V700 / Corsair Carbide 500R
Bärbar: MBPr '13 / 8GB RAM / 256GB SSD
HTPC: NUC i5 / 4GB RAM / 120GB SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av Rozzor:

Som jag ser det så kan det inte vara i sämre skick om ett år jämfört med i skicket spelet befinner sig i idag De har högst troligt folk som jobbar med patcher till Unity.

Affärsmodellen i dagens spelbransch verkar bland jättarna (Ubisoft, EA tex) vara att släppa så fort det går, sen laga spelet i efterhand genom patchar. Jämför med hur spelbranschen såg ut för 20 år sedan. Då fanns inget internet som kunde leverera uppdateringar till spel. Man var tvungen att fixa allt klart, innan man byggde några hundra tusen kretskort eller skrev CD-skivor till PS1. Idag är spelen både mer komplicerade så det skulle tar för lång tid att fixa alla buggar, och så är det mycket enklare att skicka uppdateringar över internet.

Dock så finns det ju en mängd andra spelföretag som inte släpper sina spel när de knappt lämnat alpha/beta stadiet.
Så det håller ju inte riktigt.

GrumpyGaming.net - GG Discord
Desktop: Obsidian 800D \ ASUS X99-A \ 5820K@stock \ 16GB DDR4@2133 \ Sapphire 390x 8GB\ 2x 850 EVO 500GB \ 4TB storage \ 750HX Corsair \ Ducky Shine3 MX Black
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 8TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östergötland
Registrerad
Jul 2008
Skrivet av DaveAzoicer:

Dock så finns det ju en mängd andra spelföretag som inte släpper sina spel när de knappt lämnat alpha/beta stadiet.
Så det håller ju inte riktigt.

Nej, som jag skrev så gäller mitt resonemang främst de stora spelföretagen som släpper AAA-titlar, eller vad du nu föredrar att kalla det. Jag skrev inte att alla företag gör exakt likadant.

Stationär: ASUS Sabertooth Z97 Mk1 / i7 4790k @ stock / 16GB Corsair Venegance LP / ASUS GTX 970 Strix / Samsung 830 128GB / WD Green 3TB / Cooler Master V700 / Corsair Carbide 500R
Bärbar: MBPr '13 / 8GB RAM / 256GB SSD
HTPC: NUC i5 / 4GB RAM / 120GB SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av Rozzor:

Nej, som jag skrev så gäller mitt resonemang främst de stora spelföretagen som släpper AAA-titlar, eller vad du nu föredrar att kalla det. Jag skrev inte att alla företag gör exakt likadant.

Ah! Det missade jag!
Jo, det stämmer ju tyvärr, finns bara något fåtal av de stora som fortfarande släpper spel som kan anses som färdiga.

GrumpyGaming.net - GG Discord
Desktop: Obsidian 800D \ ASUS X99-A \ 5820K@stock \ 16GB DDR4@2133 \ Sapphire 390x 8GB\ 2x 850 EVO 500GB \ 4TB storage \ 750HX Corsair \ Ducky Shine3 MX Black
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 8TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trollhättan
Registrerad
Aug 2009

Ubifail har gått om EA med hästlängder i mest hatade spelutvecklarna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Huddinge
Registrerad
Apr 2013
Skrivet av Rozzor:

Som jag ser det så kan det inte vara i sämre skick om ett år jämfört med i skicket spelet befinner sig i idag De har högst troligt folk som jobbar med patcher till Unity.

Affärsmodellen i dagens spelbransch verkar bland jättarna (Ubisoft, EA tex) vara att släppa så fort det går, sen laga spelet i efterhand genom patchar. Jämför med hur spelbranschen såg ut för 20 år sedan. Då fanns inget internet som kunde leverera uppdateringar till spel. Man var tvungen att fixa allt klart, innan man byggde några hundra tusen kretskort eller skrev CD-skivor till PS1. Idag är spelen både mer komplicerade så det skulle tar för lång tid att fixa alla buggar, och så är det mycket enklare att skicka uppdateringar över internet.

Haha nä de är sant. Men samtidigt slutar de fort optimera för tex en eller två gamla generationer grafikkort, så de blir ju löjligt som konsument att försöka anpassa sigosv, framförallt dyrt.

Jag tycker personligen att spel son ac serien har för mycket content, o då menar jag inte content i storyline osv.. ta ac3 som exempel, tror de flesta hade sett en mer genomgången story än hela homestead grejen, eller dealen med att skicka ut hired guns på missions osv..
Eller black flag, där hade man också kunnat dra ner på content o istället fokuserat mer på upplevelsen o optimeringen..
Spelar nån ens online i ac? Känns ju typ ovärt med hela de iaf för mig

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östergötland
Registrerad
Jul 2008
Skrivet av PatrikNordstrm:

Haha nä de är sant. Men samtidigt slutar de fort optimera för tex en eller två gamla generationer grafikkort, så de blir ju löjligt som konsument att försöka anpassa sigosv, framförallt dyrt.

Jag tycker personligen att spel son ac serien har för mycket content, o då menar jag inte content i storyline osv.. ta ac3 som exempel, tror de flesta hade sett en mer genomgången story än hela homestead grejen, eller dealen med att skicka ut hired guns på missions osv..
Eller black flag, där hade man också kunnat dra ner på content o istället fokuserat mer på upplevelsen o optimeringen..
Spelar nån ens online i ac? Känns ju typ ovärt med hela de iaf för mig

Jag tror att hela grejen med att det ska krävas ny hårdvara för att driva spelen är avsiktlig. Man skapar mjukvaror som drar onödigt mycket prestanda för att tvinga kunder att uppgradera. Detta håller företagen vid liv, om alla var nöjda med sin hårdvara skulle ingen köpa nytt och företagen går i konkurs. Planned obsolesence. Som du säger så tillför inte mer innehåll garanterat en bättre spelupplevelse.

Stationär: ASUS Sabertooth Z97 Mk1 / i7 4790k @ stock / 16GB Corsair Venegance LP / ASUS GTX 970 Strix / Samsung 830 128GB / WD Green 3TB / Cooler Master V700 / Corsair Carbide 500R
Bärbar: MBPr '13 / 8GB RAM / 256GB SSD
HTPC: NUC i5 / 4GB RAM / 120GB SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Huddinge
Registrerad
Apr 2013
Skrivet av Rozzor:

Jag tror att hela grejen med att det ska krävas ny hårdvara för att driva spelen är avsiktlig. Man skapar mjukvaror som drar onödigt mycket prestanda för att tvinga kunder att uppgradera. Detta håller företagen vid liv, om alla var nöjda med sin hårdvara skulle ingen köpa nytt och företagen går i konkurs. Planned obsolesence. Som du säger så tillför inte mer innehåll garanterat en bättre spelupplevelse

.

Edit: läste igenom de du skrev igen och i menar nog ungefär samma sak

Mjo förstår va du menar men är de inte så att hårdvaran i väldigt många fall inte används till max pga dålig optimering eller möjligen avsiktligt? Ser man till vad vissa spel lyckas få ut av vissa riggar rent visuellt o jämför med spel som ac5 som inte funkar som de ska oavsett va du har i burken så...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2002

O själv har jag inte haft en grafikbugg, eller några övriga buggar med AC Unity alls än! Inte en krash eller något! Måste säga att jag är toknöjd med AC Unity, däremot är ju Far Cry 4 ett riktigt jävla skämt! Är ju ingenting nytt med det överhuvudtaget mot 3'an!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011

Nu kommer jag bara låta väldigt drygt säkert, men det är en genuin undran; Hur kan ni fortfarande vara så intresserade av ett nytt Ass-Creed? Jag spelade 1an lite, tröttnade snabbt på gameplayet, spelade Brotherhood lite, tröttnade ännu snabbare, spelade 3an, tröttnade ännu snabbare, spelade Black Flag, vilket trevligt nog hade lite nytt gameplay med båtarna, men det på land var ändå precis likadant som i de andra spelen.

Vad är det som lockar? Knappast varierande gameplay, knappast utmaning, är det kanske storyn som är så himla intressant för er? Personligen tyckte jag den var rätt trist, men smaken är ju som baken.

Som sagt, genuint nyfiken på vad folk älskar så med spelen, bara för det inte är något för mig så behöver ju inte alla ogilla det såklart.

| Mobo: Z170 Pro Gaming | CPU: i5-6600K @ 4.2GHz med Antec Kühler H2O 920 | RAM: 16GB @ 3000MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Core 2500 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Huddinge
Registrerad
Apr 2013
Skrivet av oxygenial:

O själv har jag inte haft en grafikbugg, eller några övriga buggar med AC Unity alls än! Inte en krash eller något! Måste säga att jag är toknöjd med AC Unity, däremot är ju Far Cry 4 ett riktigt jävla skämt! Är ju ingenting nytt med det överhuvudtaget mot 3'an!

Jag har inte mer än testat unity, talar mest från erfarenhet av de tidigare spelen och sen de man hört av unity som avskräckt mig totalt...

Jag älskade iaf ac2 på ps3 , tyckte de va grymt, trean hade ju dock väldigt mycket plotholes och fruktansvärda fps dips..
Överlag tycker jag de är för mycket hype med så stört mycket content o extragrejer, specialfunktioner osv i många spel som släpps nu..

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Umeå
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av seville57:

Bättre dom ser till att fixa alla buggar i Unity först, så att man kan spela det utan att det kraschar.

Nu är det inte samma studio som håller på med spelet så det finns inget (ja, förutom att det är just Ubisoft då..) som pekar på att de inte skulle kunna göra dessa två saker samtidigt.

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2005
Skrivet av Lasergurka:

knappast utmaning

Ok, skulle verkligen vilja se dig klara ett enda av de mer utmanande acu uppdragen på första försöket. Det intressanta för mig ligger mycket i att man kan utföra varje uppdrag på otaliga olika sätt. Visst, älskar storyn som blandar verkliga händelser med fiction och inte minst att det är otroligt snyggt. Pratar om ACU nu. Bästa spelupplevelsen i år för mig helt klart. Även köpt FC4, där kan vi snacka repetitivt gameplay utan någon större utmaning.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av retro123:

Ok, skulle verkligen vilja se dig klara ett enda av de mer utmanande acu uppdragen på första försöket. Det intressanta för mig ligger mycket i att man kan utföra varje uppdrag på otaliga olika sätt. Visst, älskar storyn som blandar verkliga händelser med fiction och inte minst att det är otroligt snyggt. Pratar om ACU nu. Bästa spelupplevelsen i år för mig helt klart. Även köpt FC4, där kan vi snacka repetitivt gameplay utan någon större utmaning.

Då kanske jag har spelat alldeles för lite, iof har jag inte provat Unity (for obvious reasons), för jag tycker alltid att det enda som skiljer i hur man utför uppdragen är vilket håll man kommer ifrån i princip, men som sagt, inte spelat Unity. Sen att konsekvensen av att misslyckas med smygande är att man får stå och buttonmasha tills alla är döda leder till att det inte känns speciellt värt att försöka sköta det snyggt heller. Grafiken tycker jag är ful som stryk, men det är väl olika vad folk tycker är fint.

I Far Cry har man ändå många olika vapen som tillåter olika spelsätt, olika sätt att färdas osv. som leder till att man ändå kan få viss variation, för att inte nämna att "man kan utföra varje uppdrag på otaliga olika sätt", dvs. döda folk i olika ordning när man ska smyga sig in, eller att inte smyga alls.

Med det sagt har jag aldrig påstått att FC4 inte är repetitivt, men till dess försvar har det inte haft 8 uppföljare med i princip identiskt gameplay, utan är den första uppföljaren med i princip identiskt gameplay.

| Mobo: Z170 Pro Gaming | CPU: i5-6600K @ 4.2GHz med Antec Kühler H2O 920 | RAM: 16GB @ 3000MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Core 2500 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2005
Skrivet av Lasergurka:

Då kanske jag har spelat alldeles för lite, iof har jag inte provat Unity (for obvious reasons), för jag tycker alltid att det enda som skiljer i hur man utför uppdragen är vilket håll man kommer ifrån i princip, men som sagt, inte spelat Unity. Sen att konsekvensen av att misslyckas med smygande är att man får stå och buttonmasha tills alla är döda leder till att det inte känns speciellt värt att försöka sköta det snyggt heller. Grafiken tycker jag är ful som stryk, men det är väl olika vad folk tycker är fint.

ok, tur att smaken är som baken, yes, olika lösningar beroende på vilken väg du väljer att ta, i de flesta uppdragen finns det fler än två alternativ, hustak, öppna fönster, paris kloaker, marknivå. Att misslyckas med smygande betyder att du behöver ta skydd tills motståndarna förlorat sikte/intresse inte alls at du är tvungen att "buttonmasha" om du inte är fångad utan någonstans att ta vägen förstås. Precis som det ska vara. Lite kul att du säger att grafiken är ful som stryk och att gameplayet suger när du inte spelat det. Säger det mesta..

Citat:

Far Cry har man ändå många olika vapen som tillåter olika spelsätt, olika sätt att färdas osv. som leder till att man ändå kan få viss variation, för att inte nämna att "man kan utföra varje uppdrag på otaliga olika sätt", dvs. döda folk i olika ordning när man ska smyga sig in, eller att inte smyga alls.

ok? och det har man inte i acu?? lol

Citat:

Med det sagt har jag aldrig påstått att FC4 inte är repetitivt, men till dess försvar har det inte haft 8 uppföljare med i princip identiskt gameplay, utan är den första uppföljaren med i princip identiskt gameplay.

haha, och? Kan dock inte bekräfta ditt påstående då jag inte spelat alla ac spel. Men blir fc4 bättre för att det "bara" är identiskt med förra spelet? Förstår inte resonemanget.
Kanske borde man prova ett spel personligen med adekvat hårdvara för att tas på allvar. Annars blir det nästan komiskt med dem uttalar sig och inte ens har provat spelet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Lasergurka:

Då kanske jag har spelat alldeles för lite, iof har jag inte provat Unity (for obvious reasons), för jag tycker alltid att det enda som skiljer i hur man utför uppdragen är vilket håll man kommer ifrån i princip, men som sagt, inte spelat Unity. Sen att konsekvensen av att misslyckas med smygande är att man får stå och buttonmasha tills alla är döda leder till att det inte känns speciellt värt att försöka sköta det snyggt heller. Grafiken tycker jag är ful som stryk, men det är väl olika vad folk tycker är fint.

I Far Cry har man ändå många olika vapen som tillåter olika spelsätt, olika sätt att färdas osv. som leder till att man ändå kan få viss variation, för att inte nämna att "man kan utföra varje uppdrag på otaliga olika sätt", dvs. döda folk i olika ordning när man ska smyga sig in, eller att inte smyga alls.

Med det sagt har jag aldrig påstått att FC4 inte är repetitivt, men till dess försvar har det inte haft 8 uppföljare med i princip identiskt gameplay, utan är den första uppföljaren med i princip identiskt gameplay.

Personligen spelar jag mest för storyn. (Sen är ju allt annat bara en bonus.)

Iofs så tycker jag Unity var lite flummig då de tagit bort nutidssekvenserna, så jag tyckte det var ganska svårt att knyta det samman med resten av serien.

| MB: EVGA Z170 FTW | CPU: i7 6700k | GPU: EVGA GTX 1060 | RAM: Corsair 16GB DDR4 2400MHz CL14 | PSU: Cooler Master V850 | Chassi: Fractal Design Define R4 | Lagring: Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD |
Inet fri frakt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av retro123:

ok, tur att smaken är som baken, yes, olika lösningar beroende på vilken väg du väljer att ta, i de flesta uppdragen finns det fler än två alternativ, hustak, öppna fönster, paris kloaker, marknivå. Att misslyckas med smygande betyder att du behöver ta skydd tills motståndarna förlorat sikte/intresse inte alls at du är tvungen att "buttonmasha" om du inte är fångad utan någonstans att ta vägen förstås. Precis som det ska vara. Lite kul att du säger att grafiken är ful som stryk och att gameplayet suger när du inte spelat det. Säger det mesta..

Okej, first off är uppenbarligen Unity ditt livs kärlek eftersom du tar det så personligt, ska vi hålla en diskussion kan vi väl iaf hålla den på en vettig nivå?

Min poäng var att konsekvensen av att bli upptäckt i princip är obefintlig, man springer iväg runt och hörn och hoppar in i en buske eller höstack och så är man säker igen, det finns ingen riktigt poäng med att på allvar försöka smyga.

Jag har inte spelat det, så jag kan inte svara för hur alla uppdrag är, men det finns andra sätt att ta reda på hur gameplayet är, eller hur? Detsamma gäller grafiken, jag har kikat på många screenshots om den bedrövliga grafiken, som ser aningen bättre ut än de tidigare spelen på nära håll, och bedrövligt ut på längre avstånd. Sen har jag inte pratat om Unity i första hand, pratar om hela serien, eftersom gameplayet har varit i princip desamma genom hela serien, med undantag av Black flag (och inslag i 3an då).

Men du som spelat Unity, och därmed är en expert, kan ju förklara hur gameplayet skiljer sig mer markant från de andra spelen?

Citat:

ok? och det har man inte i acu?? lol

Nu vet jag inte hur det var så svårt att missa eftersom jag påpekade det flera gånger, men pratade som sagt inte enbart om Unity, men i inget av de tidigare spelen har vapenuppgraderingar gjort någon betydande skillnad, och kunde i princip bara varit en dmg upgrade. I Unity kanske det är HEEELT annorlunda, men eftersom det verkar finnas 4 vapenklasser där med gissar jag att det är rätt liknande.

Citat:

haha, och? Kan dock inte bekräfta ditt påstående då jag inte spelat alla ac spel. Men blir fc4 bättre för att det "bara" är identiskt med förra spelet? Förstår inte resonemanget.
Kanske borde man prova ett spel personligen med adekvat hårdvara för att tas på allvar. Annars blir det nästan komiskt med dem uttalar sig och inte ens har provat spelet.

Då får jag förklara resonemanget. När en uppföljare släpps som är nästan likadan som det tidigare kan jag förstå att folk ändå är upphetsade över det, älskade man verkligen det första spelet så kan man nöja sig med samma sak fast med mindre ändringar. Efter samma sak hänt 8 gånger har jag svårare att se hur folk fortfarande kan bli upphetsade över det.

Sen är det väl rätt självklart att det får ses som värre att begå samma "brott" 8 gånger om än att göra det en gång? Du menar att min hårdvara inte skulle vara tillräckligt för att driva spelen på ett sätt så att jag kan tala om för hur gameplayet är eller hur grafiken ser ut? Driver du eller...

Ännu en gång; JAG HAR INTE UTTALAT MIG OM HUR UNITY ÄR, UTAN HUR DET AV VAD JAG SETT ÄR SAMMA GREJ OM IGEN, om du, som expert, har en annan uppfattning så får du jättegärna förklara skillnaderna mot de andra spelen, eller du kanske komiskt nog uttalade dig om något du inte spelat och därmed inte vet någonting om?

| Mobo: Z170 Pro Gaming | CPU: i5-6600K @ 4.2GHz med Antec Kühler H2O 920 | RAM: 16GB @ 3000MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Core 2500 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av BrutalSwede:

Personligen spelar jag mest för storyn. (Sen är ju allt annat bara en bonus.)

Iofs så tycker jag Unity var lite flummig då de tagit bort nutidssekvenserna, så jag tyckte det var ganska svårt att knyta det samman med resten av serien.

Personligen tyckte jag bara att Assassin's Creed sabbades av nutidssekvenserna, och det om något gjorde det flummigt. Men gissar på att du spelat igenom de andra spelen då? Du kanske kan upplysa mig om vilka betydande ändringar i gameplay som tillkommit serien igenom, för av det jag har sätt går klättrande, smygande, och dödande till nästan precis som det gjorde i det första spelet

| Mobo: Z170 Pro Gaming | CPU: i5-6600K @ 4.2GHz med Antec Kühler H2O 920 | RAM: 16GB @ 3000MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Core 2500 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2005
Skrivet av Lasergurka:

eftersom du tar det så personligt

Ok, just därför jag inte kommer svara dig mer, för om någon tar det personligt så är det just det du gör. Ha en bra dag i alla fall!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av retro123:

Ok, just därför jag inte kommer svara dig mer, ha en bra dag i alla fall!

Well, hetsar man upp diskussionen får man vänta sig mothugg Detsamma, eller ja, trevlig kväll

EDIT: Vad, exakt, tog jag personligt menar du?

| Mobo: Z170 Pro Gaming | CPU: i5-6600K @ 4.2GHz med Antec Kühler H2O 920 | RAM: 16GB @ 3000MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Core 2500 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |