Permalänk

Uppdatera Linux mint Maya

Jag försöker uppdatera Linux mint 13 maya XFCE då de står att det finns nya uppdateringar.

Jag försökte med terminalen att updatera med hjälp av:

sudo apt-get update

Men jag får till svar efter en stund:
Some index files failed to download. They have been ignored, or old ones used instead.

Följt av massa misslyckaden med att hämta: Some index files failed to download. They have been ignored, or old ones used instead.

Någon som vet vad detta är? Vet att det inte är nyaste mint versionen men det är den som funkar best på min Foxconn nt-270.

Visa signatur

----------------------------------
Min dator
Bitfenix Neos Röd/Vit - 500W EVGA - Intel Core i5 4460 - 16Gb 1600Mhz Kingston Hyper X Fury Ram - 2x120Gb SSD - GTX 960 2Gb - mATX ACER Inc MS-7869

Permalänk
Medlem

Vad händer om du kör upgrade och installerar en senare distro?
Vad är det för paket du vill uppgradera?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem

Antar att det har att göra med att Canonical har stängt sin repo-server för Ubuntu 12.04 för vanliga paket, och bara erbjuder säkerhetsuppdateringar.
Störs du av det vid apt-get update så borde du kunna stänga av den källan, genom software sources, eller editera filen /etc/apt/sources.list.d/official-package-repositories.list eller liknande.
Och om du behöver installera något nytt program så kan du ladda ner deb-filerna manuellt från http://packages.ubuntu.com/ men det är en del jobb med dependency hell då.

Överväg annars att se om det inte går att få till det med nyare dist. Vad strular? Hårdvarustöd, eller bara att det blir tungdrivet?

Permalänk

Linux mint strulade inte annars mer än att det inte hittade alla installations paket i uppdateraren.
Dock var det ganska långsamt.
Provade Linux lite instället och det fungerade lite bättre. visst inte jätte snabbt mendet är så de driver runt iallafall.

Någon som vet om Debian är ännu mindre resurs krävande? Har raspbian på min raspberry pi och tänkte att den versionen men för x86 processor borde vara ganska snabbt. vad tror ni?

Kan man övercklocka processorn något utan att det är någon risk? Jag har en kylplatta under min foxconn nt270 för att kyla ner den.
Någon som vet några bra program till det isåfall?

Visa signatur

----------------------------------
Min dator
Bitfenix Neos Röd/Vit - 500W EVGA - Intel Core i5 4460 - 16Gb 1600Mhz Kingston Hyper X Fury Ram - 2x120Gb SSD - GTX 960 2Gb - mATX ACER Inc MS-7869