konfigurerar Windows Mail eller Gmail?

Permalänk

konfigurerar Windows Mail eller Gmail?

Tja,

Jag använder mig av Windows Mail på min dator för att ladda ner och läsa mina mejl och på min mobil (en SGS 5) använder jag Aquamail App eller själva Gmail App.

Problemet är att efter jag har tittade på mejl på min dator alla meddelande försvinner från mobilen, via Aquamail App eller Gmail App.

Hur kan jag göra för att mina meddelande ska bli kvar i mobilen?

Måste jag ändra konfiguration på mitt Gmail kontot, Appar i mobilen eller på Windows Mail?

Jag har försökte kolla lite på konfigurationer överallt men hittar inte rätt.

Tack på förhand!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chase your dreams, believe in yourself and God!

Permalänk
Medlem

Troligtvis använder du POP3 istället för IMAP.

Logga in på Gmail i din webbläsare och klicka på kugghjulet uppe till höger och välj inställningar. På fliken "Vidarebefodran och POP/IMAP" bör du se till att POP är avaktiverat och IMAP aktiverat.

Efter detta får du ändra inställningarna för kontot i Windows Mail så att det är inställt på att använda IMAP (sök på "gmail windows mail imap settings" så hittar du mängder med guider om du behöver hjälp med det).

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Skrivet av PeCe:

Troligtvis använder du POP3 istället för IMAP.

Logga in på Gmail i din webbläsare och klicka på kugghjulet uppe till höger och välj inställningar. På fliken "Vidarebefodran och POP/IMAP" bör du se till att POP är avaktiverat och IMAP aktiverat.

Efter detta får du ändra inställningarna för kontot i Windows Mail så att det är inställt på att använda IMAP (sök på "gmail windows mail imap settings" så hittar du mängder med guider om du behöver hjälp med det).

Jag tror att det gick, alla meddelande från Gmail server har kommit till Windows Mail och Gmail appen men inte till Aqua mail appen, när jag ta bort ett meddelande från mobilen den försvinner från Windows Mail och vise versa.

Tack så mycket för hjälpen, Kungligt!

Visa signatur

Chase your dreams, believe in yourself and God!