Ny formaterat windows 7 på ssd inte helt synkad med mekaniska hdds?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHLM
Registrerad
Okt 2005

Ny formaterat windows 7 på ssd inte helt synkad med mekaniska hdds?

Som titlen lyder så formaterade jag min ssd med win7. Googlade fram att jag tydligen skulle dra ut mina mekaniska hårddiskar innan jag formatera för att win7 inte skulle få för sig att installera något på dem. Så jag drog ut dem formaterade stängde av datorn pluggade in hårddiskarna igen och startade datorn. Windows känner igen hårddiskarna i "Den här datorn" men när jag kollar i Kontroll panelen > Program och funktioner så ser jag inga av mina spel? Känns som Windows vet att hårddiskarna är där och spelen går att spela men att ssd och mekaniska hddna inte är korrekt synkade eller något. Första gången jag formaterat min ssd sen jag byggde ihop datorn för 1.5 år sedan så vet inte om det är något som gått fel eller inte :/.

Tacksam för svar peace!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2008

Spelen är inte installerade i nya systemet och ej lagt in startgenvägar etc då.

Får installera om spelen lr skapa manuella genvägar till startfilerna o lägga i program på startmenyn.

Vet ej om.där finns ngt smidigare sätt att fixa det på?

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Om du egentligen menar att du ominstallerat win så måste du även ominstallera alla program, har du däremot formaterat så är ssd helt tom.

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHLM
Registrerad
Okt 2005

Jo jag formaterade ssdn så den var helt tom innan jag installerade win 7 igen. Får väll installera om alla spelen då. Tack för snabba svar!