Permalänk
Medlem

är ute efter en bra och skön gaming mus

Hej jag är ute efter en bra och kön gaming mus nu till min ny byggda dator som kommer i helgen då min scroller slutat funka och och jag nu vart lite arg och hade sönder den helt. så jag har kollat runt lite och tänkte se vad nu andra tycker och tänker lite.

har dock tittat lite på denna

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/mus-och-ta...

Permalänk
Medlem

Antingen Razer Deathadder eller en SteelSeries Rival, dem gillar jag skarpt

Visa signatur

| ASUS ROG G750JM bytes mot 120hz laptop

Permalänk
Medlem

Beror lite på ditt grepp och sånt, vad har du haft för mus innan?

Själv älskar jag min Mionix Naos 5000, just denna modellen finns dock inte längre men dem nya serierna så som 7000 etc är i princip samma grepp. Om du har stora händer så kan Qpad 5K också vara ett alternativ. Logtitech musen du länkat har jag varit sugen på att testa bara för allt annat jag har är Logitech förutom musen

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

http://www.game-debate.com/mouse/index.php?mo_id=141&mouse=Ac...

de är min föra mus som jag hade. tycker om när de är stor för de är så mycket skönare att hålla den då

Permalänk
Avstängd

Omöjligt att svara på, att välja mus är väldigt personligt, vissa gillar claw grip andra palm grip, det första man måste veta för att kunna rekommendera något överhuvudtaget...

Permalänk
Medlem

va du mena med claw och palm grip har jag ingen aning om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilMan:

Hej jag är ute efter en bra och kön gaming mus nu till min ny byggda dator som kommer i helgen då min scroller slutat funka och och jag nu vart lite arg och hade sönder den helt. så jag har kollat runt lite och tänkte se vad nu andra tycker och tänker lite.

har dock tittat lite på denna

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/mus-och-ta...

Skall du ha en mus eller ett UFO? Som ngn skrev steelseries rival är en clean o skön gamingmus. Den är dock lite högre, om man gillar att vila handen på den än ha mer tyngd på handleden mot bordet så är den skön. Har man små händer kanske den inte passar så bra?
Mindre än halva priset med.

Har en äldre steelseries ikari mu smed men den är lite för låg för mig, blir inte riktigt man vilar helt avslappnat med handen på den.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DevilMan:

va du mena med claw och palm grip har jag ingen aning om.

googla är ju inte jättesvårt..

För palm grip gillar jag personligen Mionix Naos 8200

Permalänk
Medlem

tack. de ska vara palm grip. för jag hatar att sitta med bara fingrarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

googla är ju inte jättesvårt..https://i.ppy.sh/2cdda6ebc65a6ffaf3bd0b5e3ec9c26ba7036d4b/687...

För palm grip gillar jag personligen Mionix Naos 8200

The claw grip haha, sorry ni som kör klon, men det ser inte klokt ut ;D

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stimpen:

The claw grip haha, sorry ni som kör klon, men det ser inte klokt ut ;D

håller med dock så funkar väl en mionix om man kör klo men är troligen inte det optimala valet.

Permalänk
Medlem

jag får se vad jag hittar. men tack för lite info om lite olika.

Permalänk
Medlem

Är själv med ute efter ett nytt exemplar med palm grip. Har haft Logitechs mx510, 518 och för nuvarande en g400 som haft ett beprövat design och hållit bra för min del. Dock då jag har extremt stora händer ändå tyckt dem varit för små.

Finns det större möss som är optiska med sladd och utan buggiga drivrutiner eller onödiga sensorer/inställningar?

FPS är det som gäller och det jag just älskat med dessa modeller är att man haft en DPI+ knapp framför scrollern och - nedanför vilket man verkligen saknar på dem flesta andra. Finns den perfekta musen därute som skulle kunna passa mina önskemål någon?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av n0rp:

Är själv med ute efter ett nytt exemplar med palm grip. Har haft Logitechs mx510, 518 och för nuvarande en g400 som haft ett beprövat design och hållit bra för min del. Dock då jag har extremt stora händer ändå tyckt dem varit för små.

Finns det större möss som är optiska med sladd och utan buggiga drivrutiner eller onödiga sensorer/inställningar?

FPS är det som gäller och det jag just älskat med dessa modeller är att man haft en DPI+ knapp framför scrollern och - nedanför vilket man verkligen saknar på dem flesta andra. Finns den perfekta musen därute som skulle kunna passa mina önskemål någon?

Som sagt, omöjligt att utse den perfekta musen för dig utan att du provar - Mionix Naos 8200 är ganska stor och för mig så ligger handen perfekt på den. Inte massa onödiga inställningar, ska dock sägas att om man läser en del recensioner så har de haft problem med buggig mjukvara, inte jag dock. De två DPI-knapparna ligger båda nedanför scrollhjulet inte på var sin sida.

Permalänk
Skrivet av retro123:

Som sagt, omöjligt att utse den perfekta musen för dig utan att du provar - Mionix Naos 8200 är ganska stor och för mig så ligger handen perfekt på den. Inte massa onödiga inställningar, ska dock sägas att om man läser en del recensioner så har de haft problem med buggig mjukvara, inte jag dock. De två DPI-knapparna ligger båda nedanför scrollhjulet inte på var sin sida.

Mionix mjukvara är rätt bra oftast men ibland spökar den lite för mig, särskilt när man stänger ner dess fönster efter att man konfigurerat musinställningarna.
Kör själv med en avior och jag skulle rekommendera 7000-serien eftersom att de har en av de bästa sensorerna som finns på marknaden. 8200 är ju laser så den har liiiiiite acceleration och därför tycker jag optisk är bättre då man slipper acceleration.

Skickades från m.sweclockers.com