Raspi : Byta ut en fil i opt/retropi.. Permission denied

Permalänk
Medlem

Raspi : Byta ut en fil i opt/retropi.. Permission denied

Min N64 emulator är trasig och hittat en lösning på det. Men jag måste byta ut en fil via WinSCP. Men när jag försöker ta bort eller byta ut så får jag bara upp
Permission denied

Vart, hur gör jag så jag har tillgång?

//Nybörjare på Raspberry PI

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Min N64 emulator är trasig och hittat en lösning på det. Men jag måste byta ut en fil via WinSCP. Men när jag försöker ta bort eller byta ut så får jag bara upp
Permission denied

Vart, hur gör jag så jag har tillgång?

//Nybörjare på Raspberry PI

/opt krävs root behörighet. Lättast är väl att först kopiera över det via din ftp eller vad du nu använder och sedan logga in med användarkontot via ssh och kopiera över det till rätt plats med sudo.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

/opt krävs root behörighet. Lättast är väl att först kopiera över det via din ftp eller vad du nu använder och sedan logga in med användarkontot via ssh och kopiera över det till rätt plats med sudo.

Med lite info från dig hittade jag det jag sökte

Fick logga in med SCP / advance /sudo su -c /bin/sftp-server

Permalänk
Hedersmedlem

Alternativet är att skapa en grupp och lägga till de ipn som ska få åtkomst, jag är dock lite osäker här om det var IP man skulle lägga till. Men det går att ordna iaf.