Bytesrätt vid öppnad förpackning Dustin Home

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2008

Bytesrätt vid öppnad förpackning Dustin Home

Hej,

köpte en Samsung S27D850 som jag inte alls är nöjd med pga responstiden. Nu skulle jag gärna vilja byta till en Dell U2715H (som är dyrare). Någon som har liknande erfarenhet med Dustin? Tror ni det är möjligt att lösa? Fick hem skärmen i veckan så den är mindre än 7 dagar gammal och har spelat lite på den och fått en känsla för responstiden vilket jag inte var nöjd med.

 MacBook Pro 15" Retina,  iPhone 6,  iPad Air,
Home server: AsRock q1900dc-itx, Bitfenix Prodigy, 4gb SO-DIMM DDR3L, 90w laptop charger, 2x2tb,

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2004
Skrivet av Pletron:

Hej,

köpte en Samsung S27D850 som jag inte alls är nöjd med pga responstiden. Nu skulle jag gärna vilja byta till en Dell U2715H (som är dyrare). Någon som har liknande erfarenhet med Dustin? Tror ni det är möjligt att lösa? Fick hem skärmen i veckan så den är mindre än 7 dagar gammal och har spelat lite på den och fått en känsla för responstiden vilket jag inte var nöjd med.

https://www.dustinhome.se/service/forsaljningsvillkor

Kolla på ångerrätten, verkar som om du har 14 dagars ångerrätt så det borde inte vara några problem då.

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Du har 14 dagars ångerrätt vid distanshandel om varan är oskadad.
http://www.konsumentverket.se/mobil/Din-ratt-som-konsument/An...

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jun 2010
Skrivet av Pletron:

Hej,

köpte en Samsung S27D850 som jag inte alls är nöjd med pga responstiden. Nu skulle jag gärna vilja byta till en Dell U2715H (som är dyrare). Någon som har liknande erfarenhet med Dustin? Tror ni det är möjligt att lösa? Fick hem skärmen i veckan så den är mindre än 7 dagar gammal och har spelat lite på den och fått en känsla för responstiden vilket jag inte var nöjd med.

Kontakte Dustin kundesenter for å få den dokumentasjon du vil trenge for å sende tilbake varen. Gjør dette umiddelbart for å unngå problemer med tidsfristen innenfor 14 dager (i henhold til loven om distanse kjøp). Normalt sett må du vente på å få overført pengene til ditt konto, noe der kan ta opp til 30 dager (se vilkåren på hjemsiden til Dustin). Du kan altså ikke regne med å sende inn Samsung apparatet og samtidig få tilgodoregnet deg beløpet for denne for å gjøre et kjøp på Dell skjermen. (Forslå dette til kundetjenesten, men regne ikke med at du vil kunne kreve dette ettersom de vil kunne sjekke at varen er i orden innen de kan gi deg kreditt for mottatt vare og sende deg et nytt.)

Du har rett til å bruke en vare, men den skal være salgbar skikk etter dette bruk dvs du må ikke ha gjort noen forandringer på selve varen eller skadet denne (f.eks. gjennom reper).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Årsta, Stockholm
Registrerad
Jan 2003

"Du har rätt att undersöka varan

För att ta ställning till om du vill ha en vara får du undersöka den för att se vad den har för egenskaper och funktion. Men var lite försiktig eftersom du kan bli skyldig att ersätta säljaren för varans värdeminskning om du har använt eller hanterat den på ett sätt som inte är nödvändigt för att undersöka den."

Citat:
http://www.konsumentverket.se/Lagar--regler/Din-ratt-som-kons...

Så se till att kartong, emballage och allt sådant är med och oskadat.

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Trädvy Permalänk
Dustin
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2010
Skrivet av Pletron:

Hej,

köpte en Samsung S27D850 som jag inte alls är nöjd med pga responstiden. Nu skulle jag gärna vilja byta till en Dell U2715H (som är dyrare). Någon som har liknande erfarenhet med Dustin? Tror ni det är möjligt att lösa? Fick hem skärmen i veckan så den är mindre än 7 dagar gammal och har spelat lite på den och fått en känsla för responstiden vilket jag inte var nöjd med.

Hej!

Det går absolut att lösa. Har du kontaktat vår kundservice om det? Om inte rekommenderar jag att du kontaktar dem på 08-553 44 900 alternativt kundservice@dustinhome.se, så får vi kolla på en lösning.

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin