Installer gamla Driver

Permalänk
Medlem

Installer gamla Driver

Hej!

Jag försöker installera det gamla tjuv & polisspelet Driver till lillkillen men det strular lite...

Spelet vill inte starta utan klagar på att det inte hittas någob "3D device"...jag är säker på att mitt HD7950 sitter i och fungerar så jag gissar någon gammal drivrutin eller nå'n tweak måste göras, nå'n som vet?

Glömde såklart; problemen är under Windows 8.1, på skitdatorn brevid som har XP funkar det klockrent...

mvh
Abbe

Permalänk
Medlem

Högerklicka på genvägen, egenskaper, kompatibilitet och testa att dra ner drop-downen till exempelvis XP. Då borde det fungera.

Permalänk
Medlem

Det har jag tyvärr redan provat, fungerar ej.

Permalänk
Medlem

Driver 1999, ett otroligt bra spel måste jag erkänna, hade det som ung. Du får skriva ut hela varnings fönstret du får upp, inte bara "3D Device..". Har själv en no install version som troligtvis skulle fungera hur bra som helst på W8, kan inte länka här.

Permalänk
Medlem

Jag har avinstallerat och minns inte exakt men man måste använda ett konfigureringsprogram innan man kan starta själva Driver, det kommer då upp en dialogruta typ Can't recognize any 3d devices, man klickar ok, programet startar men alla mnyer och inställningar är tomma, om man väljer att testa eller spara låser sig datorn och man är på ruta ett. Jag får väl strunta i det och köra på XP-datorn, inte värre med det kanske...

Permalänk
Medlem

Skicka ett PM till mig, kan inte skicka till dig då du gjort det privat elr något