Permalänk

Mus långsam i BF4

Hej

Jag har spelat BF 3 innan o testade BF 4 nu med samma mus, en gammal Logitech. Upplever som att det är svårare att svänga runt med musen i BF 4. Jag får göra väldigt stora rörelser för att det ska hända något på skärmen. Hmm hoppas ni fattar vad jag menar. Jag upplevde inte alls samma problem i BF 3 utan där svarade den rappt med en gång o jag behövde inte alls göra stora rörelser med musen för att få ett snabbt utfall på skärmen.

Kan det beror på att musen är gammal eller är det någon inställning som ska göras i BF 4?

Permalänk
Medlem

Testa att höj din sensitivity i spelet.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Du kan ju ställa in känsligheten i bf4 options, har du provat det?

Visa signatur

intel i7 8700k | Corsair Vengeance LPX DDR4 3000Mhz 16 GB | EVGA GTX1080Ti FTW3 | Asus ROG strix Z370-F | Be Quiet! straight power E9 700W | 2x samsung 850 evo 250GB raid + samsung 850 evo 500 GB + 3tb WD Red | Noctua NH-D15 | Fractal Design define C

Permalänk
Skrivet av redheadSWE:

Du kan ju ställa in känsligheten i bf4 options, har du provat det?

Nej ska kolla tackar

Permalänk

Kollat o de funkade bra

Permalänk
Avstängd

Dem skillz

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558