Glömt namn på äldre 2d spel, någon som vet?

Permalänk
Medlem

Glömt namn på äldre 2d spel, någon som vet?

Tjenare, jag har letat en stund efter ett lite äldre spel, har ingen aning om hur gammalt det är men jag spelade det iaf när jag var kanske 7 år vilket är strax över 9 år sedan. Det var ett 2D skjutarspel ungefär där det bara var en stor bana och när vi körde minns jag att det var försten till X antal kills och så vann man. AI kunde man ju lägga till också.

Vapnen minns jag lite mer, innan varje spel kunde man välja 5 stycken vilket man kunde byta i spelet sen mot sådana man plockade up. Vapen som fanns var t.ex. laser (vilket jag minns var helt OP), space invaders kanon ungefär som sköt flygande space invaders, vilka droppade vad det nu var som man dog av iaf. Sen någon sorts mjölkkartong man kunde kasta för att hela sig själv och till och med ge sig själv mer liv än normalt.

Väldigt flummigt förklarat men jag hoppas någon kan komma på vad det kan ha varit
Kommer redigera om jag kommer på något mer.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Avstängd

Vilken konsol och vilket årtal cirka snackar vi om? Eller var de PC?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:

Vilken konsol och vilket årtal cirka snackar vi om? Eller var de PC?

Det var PC, årtal som sagt vet ej men spelet måste vara över 10 år gammalt, det är vad jag vet.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk

Soldat eller Liero är de som jag kommer att tänka på.

Permalänk
Medlem

Liero?

Soldat?

Är jag inne på rätt sorts spel iaf?

Permalänk
Medlem

Efter lite googling, yes det är Liero Xtreme eller OpenLieroX vilket det nu var. Tusen tack! Kan äntligen få bort min huvudvärk efter allt letande

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT