Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013

Cherry MX BLUE click försvinner?

Hej!

Funderar på att köpa ett mekanisk tangentbord. Jag gillade de blåa brytarna men efter lite kollande på dom så blev jag tveksam.
Jag testade då min kompis t-bord som hade blåa och då märkte jag en sak. Eftersom han spelade LoL så var klick ljudet i Q lägre och mindre än de andra. Kan det bara vara hans t-bord eller är detta "common"?

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Trädvy Permalänk
Tangentbordskonnässör
Plats
Örebro
Registrerad
Jul 2012

Detta är ett problem jag har snubblat över på ett flertal tangentbord utav olika märken med blåa Cherrybrytare de senaste månaderna. Att en del tangenter har haft märkbart mindre klick eller nästan inget klick alls.

Jag har helt enkelt fått köpa och lämna tillbaka en massa pga detta problem innan jag har hittat exemplar som är som de ska. Om det beror på sunkiga batchar av blåa Cherrybrytare eller om det är något annat knas låter jag vara osagt. Men kvalitetsproblem har jag upplevt i allra högsta grad med dessa brytare på sistonde.

Märken jag köpt som haft detta problem: Ducky, Qpad, Func och CM.

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013
Skrivet av deeyay:

Detta är ett problem jag har snubblat över på ett flertal tangentbord utav olika märken med blåa Cherrybrytare de senaste månaderna. Att en del tangenter har haft märkbart mindre klick eller nästan inget klick alls.

Jag har helt enkelt fått köpa och lämna tillbaka en massa pga detta problem innan jag har hittat exemplar som är som de ska. Om det beror på sunkiga batchar av blåa Cherrybrytare eller om det är något annat knas låter jag vara osagt. Men kvalitetsproblem har jag upplevt i allra högsta grad med dessa brytare på sistonde.

Märken jag köpt som haft detta problem: Ducky, Qpad, Func och CM.

Ok det nu ändå hår på garantin, kanske ändå värt att chansa?

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Trädvy Permalänk
Tangentbordskonnässör
Plats
Örebro
Registrerad
Jul 2012
Skrivet av ALBiiJONzz:

Ok det nu ändå hår på garantin, kanske ändå värt att chansa?

Bara lämna tillbaka enligt ångerrätten om man inte blir nöjd. Inte alla som har förstått mitt problem i reklamationshörnorna när jag lämnat tillbaka dem men man har ju ändå ångerrätt på många ställen så det är ju bara att nyttja den då som sagt. Tyvärr har de väl då slängt in dem i lager igen så att någon annan stackars jävel har fått dem istället.

Jag chansade på ett nytt Func igen för nån vecka sedan och då fick jag ett som är bra.

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch