Permalänk
Medlem

Ergonomisk mus

Hej Sweclockers!

Jag är nu på jakt efter ett tangentbord och en ergonomisk mus för längre perioder av skrivande och allmänt "dator jobbande".
Priset tänkte jag ligga runt 500-600:-, helst trådlöst om möjligt.

Tack på förhand

Permalänk

Razer Deathadder är ett bra val

Visa signatur

Msi GTX 970 4G | Fractal Design Integra M 550W 80+ Bronze | Asus Z97-A Atx | Intel i5 4690K | Be Quiet! Pure Rock | Fractal Design Define R5 | 8GB Crucial CL9 1600Mhz Sport Ballistix | Samsung 840 Evo 250GB | Seagate Desktop 1TB | Philips 144hz 1920x1080P | Razer Abyssus 2014 | Func Kb-460 Cherry Mx Red | Asus DVD RW DRW-24F1ST-Black | ORB GP Rumble

Permalänk
Medlem

Har en steelseries rival och normala händer, långa sessioner vid datorn och än har jag inte känt av något lidande

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk

Köpte Microsoft Wedge Touch under svarta Fredagen för 150kr, jag som kör klo-greppet är riktigt nöjd med den. Tog lite tid att vänja sig med scrollen.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem

Ergonomi är lite individuellt. Gå och känn på möss någonstans. Logitechs ide om "ergonomiskt" har fungerat bra för mig i form av Cordless MouseMan® Optical och MX Revolution. Andra hatar samma möss, så det är helt enkelt bara till att prova sig fram. (Och leta inte efter Cordless MouseMan® Optical, den slutade tillverkas på 90'talet, typ)
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

Logitech G602 Trådlös gamingmus med hög DPI och stabil anslutning. Bra ergonomi: greppvänlig med gummidetaljer, skön för handleden och bekväm att jobba med längre perioder. Kostar visserligen en slant men kan rekommenderas i alla väder.

Visa signatur

CPU: I7 4790K@4,8 Ghz | MB: ASUS Maximus ranger VII |RAM: Adata 16GB 1600 Mhz |GPU: 2X ASUS GTX 980Ti STRIX DirectCUIII SLI |PSU: Corsair AX1200i | Kylare: Corsair H100i | SSD: Samsung SSD 840 EVO 256GB | Tangentbord: Corsair K95 RGB | Razer Orbweaver keypad | Mus: Logitech MX Master | Hörlurar: Sony MDR-1RBT | Monitor: Acer XB280HK G-sync 3840x2160, Acer Predator X34 3440x1440
Mitt galleri: "The Pixel collider V1.5"

Permalänk
Medlem

Rekommenderar Logitech MX Performance Mouse.

Haft min i snart 4 år och aldrig fått ont i handleden eller liknande efter att ha använt denna dagligen, jämfört med andra möss.

Den matchar även dina önskemål på att vara ergonomiskt utformad, ligger mellan 500-600kr och är trådlös. Den tar även helt vanliga AA-batterier om du skulle vara på språng och glömt laddaren hemma eller liknande.

Den skriker heller inte "gamer" när man sitter och försöker göra lite seriöst arbete framför datorn.

Skulle dock rekommendera att du går till någon butik och känner på den och andra innan köp. Ergonomi är som någon ovan sa väldigt individuellt, att jag tycker att denna är den bäst ergonomiskt utformade och bekvämaste musen på marknaden betyder inte automatiskt att du också kommer tycka det.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=473880

Visa signatur

CPU: i5 9600K GPU: Asus GTX 1080 Ti MB: Asus Prime Z390-A RAM: Corsair Vengeance LPX 32GB 3000MHz SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB Chassi: Fractal Design Define 7 Compact PSU: Seasonic Focus GX 750 CPU kylare: Noctua NH-D15 Ljudkort: Sound Blaster Z Skärm: LG 27GL83A
Laptop: Lenovo Thinkpad L380 CPU: i5 8250U RAM: 16GB SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB

Permalänk
Avstängd

Möss är inte ergonomiska!

Köp en som du tycker är skön.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Mionix naos. De är fantastiska hela serien

Visa signatur

Protonmail: enkel krypterad mail gratis
BitWarden: krypterad lösenordshantering man kan, men inte måste, köra på egen server

Permalänk

Jag kör logitech g502 som är den trådade varianten (g602 är trådlös) och är mer en nöjd, tumstödet är det första som har passat mig bra. Helt klart värt varenda krona!

Permalänk
Medlem

Jag tycker QPAD 5K och mionix naos serien är de mest ergonomiska mössen
Men som tidigare nämnt är det väldigt personligt. Jag skulle aldrig kunna ha en razer deathadder då mina händer är alldeles för stora. Åk till närmaste vettiga elektronik affär och prova!

Permalänk
Medlem

Ingen av mössen nämnda ovan är vad jag skulle kalla ergonomiskt utformade. "Ergonomiskt" är ibland ett ord som har slängts in i marknadsförningen när de har kunnat komma undan med det ...

Jag använder en WowPen Joy, med brytarna utbytta till lättare. Den lutar rätt mycket, vilket är bra, men den känns fortfarande som en mus. Ingen "gamingmus" men inte sämre att spela med än andra kontorsmöss.
Köpt ny på eBay för mycket mindre än vad den kostar i butik.

Jag har också använt en Evoluent för kontorsjobb, men trivdes inte riktigt med den. "Prediction" när den försöker låsa rörelser till X och Y-axlarna är inte skönt, och borde vara straffbart...

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Hjälpsam

Ergonomiska möss kostar oftast lite mer än din föreslagan budget, men här är några förslag.

Evoluent Vertical Mouse 3

3M EM550 Wireless Ergonomic Mouse

NorLink Oyster Mouse

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI