Reklamation hos CDON - 1 månad inget har hänt

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012

Reklamation hos CDON - 1 månad inget har hänt

För mer än en månad sedan reklamerade jag en av mina PS4 kontroller till CDON eftersom gummit hade släppt på vänster spak. Ett välkänt fel som de till och med har en egen kategori av felanmälan för! Sony har ju också gått ut med att det var ett fel i början i gummiblandningen och att de ersätter kontrollen.

Jag kontaktade CDON den 10e november, deras leverantör har fått dosan till sig 14e november. Sen dess har det varit stendött. För 8 dagar sedan kontaktade jag CDON för att fråga hur det går, de skulle kolla upp det och återkomma. Idag, fortfarande inget svar mejlade jag igen och frågar hur de går. varpå de svarar, vi skickar nu en påminnelse via mejl till vår leverantör.

Jag blir då duktigt irriterad, ganska självklart och frågar varför de inte bara kan lyfta luren och lösa problemet?
Får då som svar att de hoppas att leverantören svarar snart...

Jag har också bett om att bli ordentligt kompenserad för en katastrofal kundservice men det verkar bara ignoreras.

Finns det något sätt att kontakta CDON utan via denna förbannade mejl så man kan få tillbaka sin PS4 dosa snart? Detta är ju under all kritik tycker jag..

Spelbutiken gjorde exakt samma byte med min andra kontroll på 6 arbetsdagar. Det är kundkvalitét!!!!!

Bärbar: MacBook Pro, 16GB, 180GB SSD (dualboot Windows 8).
NAS: Synology DS1812+, 5st WD RED 4TB.
Mediaspelare: BoxeeBox

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2003

Trist, men det liknar mina erfarenheter med cdon. Reklamationer har dock alltid löst sig till slut. Maila varje dag tills du får ett vettigt svar och handla sedan aldrig därifrån.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008

Kontakta dig lär tyvärr bli svårt då dom inte verkar känna till uppfinningen av telefonen.
Annars så kan jag bara beklaga det hela, har själt suttit och bråkat och svurit över deras så kallade kundtjänst.
Det känns på nåt sätt att varje man får verkar autoavar, dvs ingen som riktigt sitter bakom tangentbordet och försöker komma fram till en lösning.

CDON är oftast billiga och snabba, men när det kommer till kundtjänst så verkar dom fortfarande inte förstå innebörden av vad det innebär.

Skickades från m.sweclockers.com

He was truly the Bright Night

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2002

En normal servicetid enligt praxis är 2-3 veckor. Detta har ju gått över.
Kolla med konsumentvägledaren i din kommun vad dom säger om detta till att börja med.
Men jag tycker det att cdon vid detta laget ska skicka en ny kontroll till dig, sen får dom ta dusten med sin leverantör. Detta är inget du som kund ska drabbas av.

┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2009
Skrivet av Soders:

För mer än en månad sedan reklamerade jag en av mina PS4 kontroller till CDON eftersom gummit hade släppt på vänster spak. Ett välkänt fel som de till och med har en egen kategori av felanmälan för! Sony har ju också gått ut med att det var ett fel i början i gummiblandningen och att de ersätter kontrollen.

Jag kontaktade CDON den 10e november, deras leverantör har fått dosan till sig 14e november. Sen dess har det varit stendött. För 8 dagar sedan kontaktade jag CDON för att fråga hur det går, de skulle kolla upp det och återkomma. Idag, fortfarande inget svar mejlade jag igen och frågar hur de går. varpå de svarar, vi skickar nu en påminnelse via mejl till vår leverantör.

Jag blir då duktigt irriterad, ganska självklart och frågar varför de inte bara kan lyfta luren och lösa problemet?
Får då som svar att de hoppas att leverantören svarar snart...

Jag har också bett om att bli ordentligt kompenserad för en katastrofal kundservice men det verkar bara ignoreras.

Finns det något sätt att kontakta CDON utan via denna förbannade mejl så man kan få tillbaka sin PS4 dosa snart? Detta är ju under all kritik tycker jag..

Spelbutiken gjorde exakt samma byte med min andra kontroll på 6 arbetsdagar. Det är kundkvalitét!!!!!

Är svårt attgöra något då CDON sitter på dina saker och du har svårt att ställa krav. Jag skulle dock nästan säga att du kan köpa en ny kontroll någon annan stans och sedan kräva CDON på skadestånd för priset på kontrollen då det dröjt så länge.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
GBG
Registrerad
Jul 2003
Skrivet av drotz2000:

En normal servicetid enligt praxis är 2-3 veckor.

Nja och njä. Man brukar säga upp till en månad, på produkter som man inte behöver på lite mer regelbunden basis. (såsom en tvättmaskin, eller liknande)
Men om en månad nu passerat så är det absolut dags för CDON att lösa kunden, även om Nordisk Film (är det dessa fortfarande..? De hade PS3'an..) inte lyckats hjälpa CDON.

TS - informera CDON att oskäligt lång tid passerat för ett relativt enkelt reklamationsärende, och att du vill bli löst omedelbart oavsett vad CDON fått för hjälp eller besked från sin andra kant.

Speldator : 3570K OC - mItx i ett Node- 16GB fläskig ram - MSI 750ti
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskoga
Registrerad
Feb 2005

deras Rreklamationstider är långa :S
För mig tog det 8v från första kontakten till att jag hade pengarna tillbaka.

| Asus ROG G752VY | Intel i7 6700 HQ | 16 GB DDR4 | GTX 980m 4GB | m.2 - 256GB SSD + 950 PRO m.2 - 256 GB + 2.5" - 1 TB HDD |
| Steam - Toivo |

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Årsta, Stockholm
Registrerad
Jan 2003

CDON är inte snabba när det kommer till reklamationer och returer.

Mitt tips är att tjata, kontakta dem varannan var tredje dag. Ligg på dem, till slut så går det fortare, för en jobbig kund får snabbare hjälp.

Var inte otrevlig, var saklig och fråga hur det går.

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg/Helsingborg
Registrerad
Okt 2014

Var jobbigt - var jobbig så in i helvete. Jag har själv jobbat en hel del inom kundservice, och en riktigt jobbig kund hjälper man fortare än kvickt för att bli av med honom/henne. Orimligt lång tid för ditt ärende - det är inte ditt problem att CDON:s leverantör är långsam. Dom får ersätta din produkt och lösa frågan med sin leverantör i efterhand, det ska inte du bli lidande av. Sen är det bara att aldrig handla hos CDON igen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Jan 2011

Jadu, vad ska man säga. CDON brukar inte - i min erfarenhet - vara särskilt snabba. De gör alltid rätt för sig men det tar tid. Jag reklamerade ett grafikkort till dem förra året. Det tog strax över två månader innan jag hade pengarna tillbaka på kontot. Nu gick jag inte direkt i konkurs av det, men det är knappast tillfredställande att ligga ute med strax över 4000:- i två månader.

Mobo MSI Z97 Gaming 5 CPU Intel i7 4790k: 4,7 Ghz @ 1,29v RAM Corsair Vengange Pro 16GB @ 2400MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2009

Jag har endast handlat några enstaka PC-spel från cdon tidigare. Tur att man köpt sina teknikgrejer från annat håll.
Jag håller mig till Dustin även om de inte är billigast. Jag har dock haft turen att aldrig behöva reklamera något som jag köpt på dustin så jag vet inte hur deras support/kundtjänst är.
Jag hade en hp laptop för några år sen som jag köpt på dustin och som jag behövde garantiservice på men då skötte jag all kontakt via HP vilket gick utmärkt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012

Vet inte om det berodde på att jag skrev här, eller skickade 4 mejl igår.. men idag fick jag till svar att de ersätter med en ny dosa. Något jag anser att de kunde gjort redan första veckan!

Dock var det nog en av de sista gånger jag faktiskt handlar där, om det inte är ett riktigt bra erbjudande. För tacka vet jag kundeservicen hos typ spelbutiken, dustin, komplett osv. Mycket mycket bättre!

Bärbar: MacBook Pro, 16GB, 180GB SSD (dualboot Windows 8).
NAS: Synology DS1812+, 5st WD RED 4TB.
Mediaspelare: BoxeeBox