Köpråd: Ritplatta för max 1000:-

Permalänk
Medlem

Köpråd: Ritplatta för max 1000:-

Hej, vet inte om tråden ligger rätt men ni får flytta den om det skulle vara katastrof

Jag hade tänkt köpa en ritplatta men vet inte vilka som är bra... Har en budget på max 1000 men vill hälst inte betala så mycket. Vad bör jag tänka på när jag köper och kan ni rekommendera någon?

Tack på förhand!

Skickades från m.sweclockers.com

Rubrik förtydligad
Visa signatur

Min dator: Processor: Intel Core i7-4770 || Grafikkort: EVGA GeForce GTX 970 4GB || RAM: Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB x2 || HDD: Toshiba Desktop 1TB SATA 3.0 || SSD: Kingston SSDNow V300 240GB 2.5" OEM || PSU: Cooler Master B500, 500W PSU || Moderkort: Asus B85 plus

Permalänk
Medlem

Ska du rita / redigera foton? Ska du vara seriös?

Kanske du kunde dubbla dom pengarna och titta på en wacom intuos pro m, eller en s (medium/small).
Jag har en L, den är för stor... använder aldrig hela ytan även när jag sitter och ritar / skissar. Något annat tror jag inte du blir nöjd med, annat märke eller andra grejer.

Dom har en serie med billigare som heter bamboo, som är helt okej... men lite väl små (det beror helt på vad du tänkt göra). Kanske kolla på dom...

Något annat märke kan jag inte rekommendera faktiskt, du vill nämligen att du har stöd i programmet du jobbar mot och lite av din avatar att gissa på så är du en Adobe-nisse och vill kanske att det fungerar kanonbra... då är det Wacom.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Håller med föregående, spara ihop lite mer och köp en Wacom Intuos Medium.
Har en medium hemma och en large på jobbet, föredrar medium.