Köpa extern hårddisk - vad ska jag tänka på?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2014

Köpa extern hårddisk - vad ska jag tänka på?

Fick i uppdrag av morsan att kolla runt på nätet efter en extern hårddisk till min lillasyster som hon ska få i julklapp och det var ett tag sedan jag köpte mina diskar så jag tänkte mest höra efter vad jag ska tänka på? Tanken är väl att hårddisken ska hjälpa (och överleva) hennes slitna laptop. Här snackar vi inga extrema grejer.

Vill ni lämna köptips så ligger maxpris runt 700 (gärna billigare, jag vet att morsan vill va snäll men att hon egentligen inte har särskilt mycket pengar) och jag tänkte mig lagring på runt 1TB.

Tack på förhand!

Min burk: Fractal Design R4, Intel i7 4790K, Asus Z97- PRO, Corsair Vengeance 8GB, GeForce GTX 750 Ti, Samsung Evo SSD 120GB, WD Blue 1TB, Corsair CX 500W.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2006

http://cdon.se/hemelektronik/western-digital/wd-my-passport-u...

Den kör jag på, riktigt trevlig :). Den drivs genom usb porten. Fungerar även om hennes dator enbart har usb 2.0.

Intel Core i5 4690K | ADATA 8GB | EVGA GeForce GTX 970 4GB | Fractal Design Define R5

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Leta efter något med lång garanti och USB 3.0, ifall datorn har stöd för det d.v.s. Den som wasted länkade är ett bra val, 3 års garanti och USB 3.0, rätt prisvärd.

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator