Dropbox - fungerar inte som jag trodde?!

Permalänk
Medlem

Dropbox - fungerar inte som jag trodde?!

Har ett dropboxkonto som är på 8GB skapade en mapp där folk kan editera och lägga till filer.
Enligt mig så ska det fungera så att det är på min kvot som filerna tar av som andra lägger till?
Men efter 2GB så säger andra användare (som förövrigt bara har den kapaciteten) att det är fullt!?
Är helt meningslöst att dela något via den tjänsten om det inte fungerar som det ska.

Min fråga är alltså:
Går det att få så användare kan lägga upp och använda min kvot så att det inte tar slut vid 2GB
Går det inte är det helt meningslöst att dela filer och jag kommer gå över till google drive där man får 15GB...
Tacksam för svar.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Hedersmedlem

Det är som du säger.

De filer som är tillgängliga för respektive användare påverkar varje användares kvota.
Delar du en mapp med 3gig material med en användare som bara har 3g i sin kvota så kommer den användaren inte att ha något ledigt utrymme kvar.

Gratistjänster har inte alltid de lösningar man önskar :).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Det är som du säger.

De filer som är tillgängliga för respektive användare påverkar varje användares kvota.
Delar du en mapp med 3gig material med en användare som bara har 3g i sin kvota så kommer den användaren inte att ha något ledigt utrymme kvar.

Gratistjänster har inte alltid de lösningar man önskar :).

Gah, men gud vad dåligt!!!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Gah, men gud vad dåligt!!!

Det är högst troligen gjort så för att användarna ska börja betala så att Dropbox kan vara kvar över huvud taget som tjänst. Plats, el och bandbredd kostar pengar och i slutändan så måste ju någon betala.