Hur inaktiverar jag windows knappen i windows 8.1?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Nov 2008

Hur inaktiverar jag windows knappen i windows 8.1?

Jag lirar cs:go och använder alla knappar runt windows knappen som ju sitter mellan "alt" och "fn", vilket allt som oftast leder till att jag mitt i en eldstrid hamnar ute i windows och såklart återkommer in i spelet som en död fisk.

Jag har googlat och googlat men kan inte hitta annat än guider till windows 8 och äldre versioner. Snälla, kan någon beskriva hur jag ska göra för att bli av med denna jädrans knapp?

Mvh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Feb 2005

Du har inte prova nån guide som är till Windows 8?
Då 8 och 8.1 är snarlika.

Desktop|Intel I7 6700k|Asus Z170-e|Nvidia GTX 1070|Corsair DDR4 2x8GB|525GB SSD|1,5TB
Mouse|Steelseries Sensei|Keyboard|Qpad MK50|Monitor|Benq XL2420t|Benq G2010WA
Laptop|HP ProBook 4320s I3|128GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 411j 13TB
Tab|Nexus 7 2gen 16GB|Phone|iPhone 7 32GB|HTPC|2x Raspberry Pi 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012

Med autohotkey

LWin::return RWin::return

Kompilerad: http://www.filedropper.com/inaktiverawinkey

Guide: Roota din HTC - BB-Kod-knappar på Prisjakt

Min burk - Kvävekyld till 80%
8700K@stock
1070 Ti@stock

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010

Ta väck knappen bara, gjorde jag alltid förr

Om man inte vet var man ska är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram. - Nalle Puh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mölndal
Registrerad
Okt 2013

Ditt tangentbord kan ha en knapp för detta också, de flesta gaming tangentbord brukar ha det.

Stationär Dator Intel Core i7 4790k 4.85 Ghz @1.3V, Kelvin S24, Gigabyte Windforce GTX 970, Kingston Hyper X 4x4 GB 1600 MHz, Samsung 840x3, Msi Z97 Gaming 7, Windows 10 Pro / Arch, Beyerdynamic DT 990 PRO, Asus PG279Q. Bärbar Dator Lenovo Yoga 720 Nas FreeNas 4 Tb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av 50337:

Jag lirar cs:go och använder alla knappar runt windows knappen som ju sitter mellan "alt" och "fn", vilket allt som oftast leder till att jag mitt i en eldstrid hamnar ute i windows och såklart återkommer in i spelet som en död fisk.

Jag har googlat och googlat men kan inte hitta annat än guider till windows 8 och äldre versioner. Snälla, kan någon beskriva hur jag ska göra för att bli av med denna jädrans knapp?

Mvh

Ta en smörkniv och bänd upp knappen och ta bort den. Gamla goda CS-trixet, lätt att återställa.

Du kan även prova ett program som heter KeyTweak.

Är det ett Microsoft t-bord med tillhörande drivrutin kan du ändra key-bindings i kontrolpanelen.

Du kan även prova Microsoft 'Fix it for me'-fil. Den är förvisso för XP tror jag, men vem vet, det kanske funkar.
http://go.microsoft.com/?linkid=9738719

i7-920 @ 4.0Ghz - 12GB Corsair XMS3 - EVGA GTX 980 SC - Corsair TX850 - Asus pb298q
Main rigg - LAN-dator