Karaktär försvunnen!?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013

Karaktär försvunnen!?

För cirka 2-3 månader sedan så skapade jag ett konto på SWTOR och började spela, främst på en Jedi som jag levlade till någonstans runt 15 och blev en "Jedi Shadow". Sedan så kände jag inte för att spela på ett tag, och sedan så installerade jag Windows 10 (körde 8.1 innan) som main OS och då försvann ju SWTOR från hårddisken och jag tänkte inte på spelet fram tills nu. Ladda ner det, loggade in och då var min Jedi borta, kollade alla servrar men enligt spelet har jag bara en karaktär, en Sith lvl 1. Vad kan ha hänt? Dom tar väl inte bort karaktärer på konton som har varit inaktiva ett tag? Vore konstigt i så fall då en karaktär är kvar... Förresten var jag tvungen att "aktivera" min Sith, och när jag är inne i menyn där man ska välja karaktär att spela så står det nere till höger: "1/2 active characters (server)". Går inte att klicka på eller något. Går det att göra något tro? Vad kan vara orsaken? Har försökt att få hjälp från swtor support men dom är inte snabba precis, i alla fall inte om man spelar f2p.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Min röda stol
Registrerad
Jul 2014

Hände samma sak för mig när jag fixa en riktig dator (gick från en laptop till det i min sign) och då var alla mina grejor också borta på två spel som jag har spenderat lagom många timmar på (kanske 150 timmar), jag tog det som att det måste lagras lokalt även om det är steam, så det är säkert samma sak för dig.

| Rotmoset På Burk => | R4 Define | i5 Kvarg Extreme Edition (4670K) @ 4.3Ghz, 1.275V w/ PH-TC14PE | Asrock Z87 Extreme6/ac | GTX 1080 SuperJetStream @ Stock/StockMhz | HyperX Fury 16GB 4x4 @ CL10 1600Mhz | RM650 | Kingston V300 120GB | 2TB HDD | Logitech G710+ | QPad QH-85 | Naos 7000 @ 800DPI | LG G4 (Rooted) | Acer GN246HLBbid @ 1920x1080 144Hz | BenQ G2420HDBL @ 1920x1080 60Hz |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013
Skrivet av Daark:

Hände samma sak för mig när jag fixa en riktig dator (gick från en laptop till det i min sign) och då var alla mina grejor också borta på två spel som jag har spenderat lagom många timmar på (kanske 150 timmar), jag tog det som att det måste lagras lokalt även om det är steam, så det är säkert samma sak för dig.

Låter ju konstigt i så fall, det är ju trots allt ett MMO (förresten är det inte Steam utan en egen launcher).