Permalänk
Medlem

Shift, alt, ctrl "fastnar" på Logitech G110

Tjo! För cirka 3 år sedan skaffade jag ett g110 tangentbord. Det har funkat utmärkt både med och utan Logitech's Gaming software. Men för cirka 3 veckor sedan märkte jag att shift cirka varannan gång hölls inne cirka 1-5 sekunder efter att jag släppt tangenten. Jag har testat tangentbordet på olika datorer, och där funkar det som det skall.

Men! Idag så startade jag datorn, och till min förvåning funkade allt. Men eftersom jag även har problem med att min logitech g600 dubbelklickar, så testade jag en metod att ta bort filen ".Json" och starta om. När den väl var igång igen så märkte jag att tangenter fortfarande "hölls nere" samt att dubbelklick var tillbaka.

Är väldigt tacksam om ni har råd om hur man kan fixa musen också.

Någon som har några idéer?

Permalänk
Medlem

När mitt tangentbord och mus började klabba på min förra dator, logitech mus och tangentbord så visade sig vara mitt moderkort.
Där någon "usb controller" enligt komplett var sönder efter RMA.

Jag hade liknande problem där musen dubbelklickade och tangentbordet stängdes av och sattes på helt random ibland.("fruktansvärd upplevelse" om man kör Diablo 2 LoD hardcore kan jag säga dig haha)
Har dock aldrig haft shiftproblem...

Om ditt mobo är 3år så kanske det kan vara boven.

Edit: Har du provat att formatera din dator under dessa 3år? Det kan vara något enkelt som mjukvara som spökar.