Fråga om bärbar till tonåring

Permalänk

Fråga om bärbar till tonåring

Är denna vetting om de bara ska ha som media samt skolarbeten ?
Är det bra kvalitet ?

http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skarmstorlek/laptop-1...

Permalänk

Ingen som har nån uppfattning om dessa ?

Ska bara klara av streaming och skolarbeten,vilket den lär göra, men hur är hållbarheten ?

Permalänk
Medlem

Du bumpar tråden efter en timme, hur snabba svar förväntar du dig egentligen?

Den håller antagligen i minst 12 månader, eftersom det är så lång garanti.

Permalänk
Medlem

Tror det är en helt ok laptop. Har själv en 4000kr laptop som är 2-3 år gammal nu och den funkar till normal användning, kolla på film etc.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk

För mig hade den inte hållt en timme. Mest på grund av färgen då jag hade velat slänga ut den genom fönstret...

Visa signatur

Bitfenix Shanobi Red. CPU: i5 4690K GPU: EVGA 970 Ram: 8GB 1600mhz. Lagring: Hyper X 256GB SSDSmartphone: Xperia Z3Macbook Pro Retina Late 2013

Permalänk

Det är till flickor

Permalänk
Skrivet av BABOON_ASS:

Är denna vetting om de bara ska ha som media samt skolarbeten ?
Är det bra kvalitet ?

http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skarmstorlek/laptop-1...

Skrivet av BABOON_ASS:

Ingen som har nån uppfattning om dessa ?

Ska bara klara av streaming och skolarbeten,vilket den lär göra, men hur är hållbarheten ?

Skrivet av Sveklockarn:

Du bumpar tråden efter en timme, hur snabba svar förväntar du dig egentligen?

Den håller antagligen i minst 12 månader, eftersom det är så lång garanti.

Dold text

"It's an I7 so.."

Skämt åsido, ska det vara till plugg och media så kör på. Det du kan göra är å sätta dig me den å avinstallera tillkommande maskinvara som HP/Toshiba/Dell alltid skickar med, då spar du disk utrymme å processor kraft så att du kanske tjänar upp till 10% mer av minnet i datorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av BABOON_ASS:

Det är till flickor

Jag önskar jag inte hade sett den meningen år 2014.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk

Nähä varför inte ?
Är till mina döttrar o dom är ju då flickor ?

Edit; Hursomhelst, tack för alla svar,jag tror jag chansar på denna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BABOON_ASS:

Det är till flickor

Skrivet av stimpen:

Jag önskar jag inte hade sett den meningen år 2014.

Han menade inte att datorn är gjord för flickor, utan att datorn som ska köpas ska användas av flickor, antagligen hans döttrar. Som ett svar på att någon tyckte att den var ful, och att döttrarna antagligen gillar den röda färgen. Finns inget fel med detta "år 2014".

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Jag önskar jag inte hade sett den meningen år 2014.

"Det är för en person som gillar röd", hade verkligen varit ett vettigare svar...

On topic:
Funkar prestandamässigt säkert helt okej för det du beskriver, eventuellt att 2,2kg kan bli lite i värsta laget att släpa runt på i en väska en hel dag, men det beror ju också på hur mycket böcker och annat man har i den såklart... Eventuellt så skulle jag säga att den är lite i största laget också (storleksmässigt), men det är väldigt subjektivt också.

Gällande hållbarhet så beror det mycket på om den tas hand om på ett bra/okej sätt eller om den hanteras ganska så oförsiktigt.

Permalänk

Glömde bort att man inte fick säga att flickor ofta gillar rött,beklagar.

Tack alla för era svar,tror vi överger denna tråden nu då den halkar över på fel ämne.

Permalänk
Medlem

Den kommer vara lika långsam som alla andra datorer med 2,5" mekanisk HDD. Bättre att ta en billigare och lägga till SSD.
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?o=produkt_pris_inkmoms&m=...
HP brukar ha kass kvalitet i budgetklassen. Lenovo är dugliga.
Lenovo G50-70 (59425536)
Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB
Detta skulle ge en betydligt bättre upplevelse till ett pris som inte är så mycket högre.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.