Fråga om (D:) disken

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014

Fråga om (D:) disken

Tjenare Sweclockers!
Skulle uppskatta om någon kunde besvara mina frågor om D-disken. ps är inte bra på detta så förvänta er inte att jag kan allt ni säger.

1. Kan jag spara vad som helst på den?
2. antar att jag inte ska ta bort dessa filer: http://gyazo.com/0e528d412c17cfb707d7d15707734e90

Vet att det inte var mycket men jag men jag måste bara få veta. Tack!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tyresö
Registrerad
Apr 2014

Din d disk är din andra disk. Det är på c ditt operativsystem ligger på. Så ja du kan spara vad du vill där. Och nej det är bara onödigt.

Intel i7 4770 | GTX 980 stockkylare | Corsair Vengeance 1600MHz | Coolermaster 412S | Evga supernova G2 750w Guld | Nzxt H440 röd | MSI Gaming 5 | Logitech G502 | Benq XL2430T 144 Hz | Xtrify XG1-R | Flygprylar: Thrustmaster warthog | Saitek combat rudder pedals | Oculus rift CV1

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av THE KG!:

Tjenare Sweclockers!
Skulle uppskatta om någon kunde besvara mina frågor om D-disken. ps är inte bra på detta så förvänta er inte att jag kan allt ni säger.

1. Kan jag spara vad som helst på den?
2. antar att jag inte ska ta bort dessa filer: http://gyazo.com/0e528d412c17cfb707d7d15707734e90

Vet att det inte var mycket men jag men jag måste bara få veta. Tack!

Det kan dock bli lite problem att få bort den mapp som ha lås på sig, men som föregående skrivare skrev så är det oftast inga problem att radera denna typ av filer. Tänk på att D: disken är ett bra ställe att lägga filer som du ev vill ha kvar under tiden som du har datorn. Du kan tex ha en "backup" av dina filer där typ bilder och dokument som du vill ha kvar om något skulle strula.

OBS! är det extra viktiga filer/bilder/dokument du måste/vill ha kvar lägg dem då även på en USB-sticka eller en extern hårddisk. Du vet aldrig när din dator kraschar och då är det för sent.

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stocksund
Registrerad
Feb 2014

Alltså, D: säger ju ingenting, på min dator är ju D: min dvd läsare/skrivare ;p

Windows 8.1 64-bit : Intel Core i7 4790K @ 4.00GHz : 2x8(16)GB Crucial BallistiX Sport 1600MHz : MSI Z97 GAMING 5 :
Zotac Nvidia GeForce GTX 780 3GB : 2TB Western Digital Green HDD (Lagring) : 256 Crucial SSD (OS)
En 32 tums 1920x1080 Samsung LED teve som skärm ;D

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av superwifibattler:

Alltså, D: säger ju ingenting, på min dator är ju D: min dvd läsare/skrivare ;p

Nu var ju detta inget som TS frågade om och då det är en disk om man tittar på länken så är det ett helt onödigt inlägg.

Till TS: ja du kan lägga vad du vill på denna D:.

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Câmara de Lobos, Madeira, Portugal
Registrerad
Nov 2005

D: är ingen disk. Det är en monteringspunkt för ett filsystem. Partitionen, som innehåller filsystemet, som monterats på D: kan ligga på samma disk som systempartitionen (C: ) eller på en annan disk (intern eller extern) eller någon annan enhet (USB-minne, CD/DVD). Om du kopplar in en disk till är det möjligt att filsystemet, som var monterat på D: monteras på t.ex. E:.

Du kan spara vilka filer som helst på den. Rekommenderar att du sparar dina privata filer där.

smiley

Fagerja