Permalänk
Medlem

Min Alt Gr knapp funkar inte.

Tjena! För länge sen så funka inte min Delete knapp men nu funkar den igen, vet inte hur jag löste det men det funkar iallafall. Men nu funkar inte min Alt Gr knapp så jag kan inte göra snabel a och andra tecken.

Använder Windows 8, använder ett Razer Deathstalker tagnentbord om det hjälper.

Blir fullständigt tokig när jag ska skriva mail till folk och inte snabel a funkar så jag får googla "snabel a" och kopiera - klistra in det hela tiden.

Några tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swagster:

Tjena! För länge sen så funka inte min Delete knapp men nu funkar den igen, vet inte hur jag löste det men det funkar iallafall. Men nu funkar inte min Alt Gr knapp så jag kan inte göra snabel a och andra tecken.

Använder Windows 8, använder ett Razer Deathstalker tagnentbord om det hjälper.

Blir fullständigt tokig när jag ska skriva mail till folk och inte snabel a funkar så jag får googla "snabel a" och kopiera - klistra in det hela tiden.

Några tips?

Ctrl+Alt har samma fuktion som Alt Gr. Det väcker förvisso inte din knapp till liv, men det är iaf en möjlighet att göra alla tecken du trodde du var utan.
Tex. Ctrl+Alt+2 gör @.

Permalänk
Medlem

Har inga tips på hur du kan lösa det, men ctrl+alt gör samma sak som Alt Gr iallafall, så då sliipper du googla snabel a iallafall

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swagster:

Tjena! För länge sen så funka inte min Delete knapp men nu funkar den igen, vet inte hur jag löste det men det funkar iallafall. Men nu funkar inte min Alt Gr knapp så jag kan inte göra snabel a och andra tecken.

Använder Windows 8, använder ett Razer Deathstalker tagnentbord om det hjälper.

Blir fullständigt tokig när jag ska skriva mail till folk och inte snabel a funkar så jag får googla "snabel a" och kopiera - klistra in det hela tiden.

Några tips?

Gissar att du har ASUS GPU Tweak installerat. Hotkeys i det programmet tar över Alt Gr kommandon. Antingen avinstallera programmet eller stäng av/ändra hotkeys.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

Okej tack så mycket och god jul på er

Permalänk
Skrivet av era909:

Gissar att du har ASUS GPU Tweak installerat. Hotkeys i det programmet tar över Alt Gr kommandon. Antingen avinstallera programmet eller stäng av/ändra hotkeys.

TACK!

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Ctrl+Alt har samma fuktion som Alt Gr. Det väcker förvisso inte din knapp till liv, men det är iaf en möjlighet att göra alla tecken du trodde du var utan.
Tex. Ctrl+Alt+2 gör @.

Jobbat med it i flera år och trodde jag kunde alla snabbknappar på tangentbordet, det här visste jag inte

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Jobbat med it i flera år och trodde jag kunde alla snabbknappar på tangentbordet, det här visste jag inte

För mig var det tvärtom, visste inte om att Alt Gr gjorde samma sak som Ctrl+Alt för 2 år sen. Märkte det när CTRL knappen var paj på en kompis tangentbord och han sa "använd bara alt gr"

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]