Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014

Min Alt Gr knapp funkar inte.

Tjena! För länge sen så funka inte min Delete knapp men nu funkar den igen, vet inte hur jag löste det men det funkar iallafall. Men nu funkar inte min Alt Gr knapp så jag kan inte göra snabel a och andra tecken.

Använder Windows 8, använder ett Razer Deathstalker tagnentbord om det hjälper.

Blir fullständigt tokig när jag ska skriva mail till folk och inte snabel a funkar så jag får googla "snabel a" och kopiera - klistra in det hela tiden.

Några tips?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av Swagster:

Tjena! För länge sen så funka inte min Delete knapp men nu funkar den igen, vet inte hur jag löste det men det funkar iallafall. Men nu funkar inte min Alt Gr knapp så jag kan inte göra snabel a och andra tecken.

Blir fullständigt tokig när jag ska skriva mail till folk och inte snabel a funkar så jag får googla "snabel a" och kopiera - klistra in det hela tiden.

Några tips?

Ctrl+Alt har samma fuktion som Alt Gr. Det väcker förvisso inte din knapp till liv, men det är iaf en möjlighet att göra alla tecken du trodde du var utan.
Tex. Ctrl+Alt+2 gör @.

i7-920 @ 4.0Ghz - 12GB Corsair XMS3 - EVGA GTX 980 SC - Corsair TX850 - Asus pb298q
Main rigg - LAN-dator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2011

Har inga tips på hur du kan lösa det, men ctrl+alt gör samma sak som Alt Gr iallafall, så då sliipper du googla snabel a iallafall

CPU : 6700K @ 4,7GHz GPU : Titan X (Pascal) RAM : 16GB 3600MHz 15-15-15-35 SSD : Samsung 950 PRO 512GB NVME Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: QNIX Q2710 1440p@60Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av Swagster:

Några tips?

Gissar att du har ASUS GPU Tweak installerat. Hotkeys i det programmet tar över Alt Gr kommandon. Antingen avinstallera programmet eller stäng av/ändra hotkeys.

i7 6700k @ 4.6GHz | NH-U12S | ASUS Maximus VIII Gene | EVGA 1080 FTW | 16GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 850 Evo M.2 250GB, 840 250GB, 840 EVO 120GB | 2x2TB | Silverstone TJ08B-E | XB271HU | QX2710 | U2412M | Filco Majestouch MX Brown TKL

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014

Okej tack så mycket och god jul på er

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Sep 2007
Skrivet av era909:

Gissar att du har ASUS GPU Tweak installerat. Hotkeys i det programmet tar över Alt Gr kommandon. Antingen avinstallera programmet eller stäng av/ändra hotkeys.

TACK!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2008
Skrivet av biorrith:

Ctrl+Alt har samma fuktion som Alt Gr. Det väcker förvisso inte din knapp till liv, men det är iaf en möjlighet att göra alla tecken du trodde du var utan.
Tex. Ctrl+Alt+2 gör @.

Jobbat med it i flera år och trodde jag kunde alla snabbknappar på tangentbordet, det här visste jag inte

i7-2600k 3,4GHz | Asus Geforce GTX1080 | Corsair Vengeance 16GB | Corsair Force GT 120GB | P8P67 Deluxe | Asus PG348Q 34"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Okt 2013
Skrivet av griid_83:

Jobbat med it i flera år och trodde jag kunde alla snabbknappar på tangentbordet, det här visste jag inte

För mig var det tvärtom, visste inte om att Alt Gr gjorde samma sak som Ctrl+Alt för 2 år sen. Märkte det när CTRL knappen var paj på en kompis tangentbord och han sa "använd bara alt gr"

CPU [Intel Core i5 4690k] GPU [Asus DirectCUII GTX 780]
PSU [EVGA Supernova G1 650W]
MOBO [AsRock z97M Anniversary]
Chassi [Bitfenix Neos]