Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014

wow eller lol?

Är League of legends bättre än World of worldcraft warlords of draenor bäst? jag har lol men tänkte testa wow men vilket tycker ni är bäst?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jul 2010
Skrivet av WiKaChKr:

Är League of legends bättre än World of worldcraft warlords of draenor bäst? jag har lol men tänkte testa wow men vilket tycker ni är bäst?

Helt olika sorters spel så går inte att säga rakt upp och ner. Jag spelar LOL aktivt men inte WoW aktivt längre. WoW är det bättre spelet men det är beroendeframkallande och tar enormt mycket tid. Sedan är det en stor skillnad att WoW kostar pengar medans LoL är gratis. Men om du har tid och vill testa ett bra spel, kör WoW.

Utnyttja din dag, var dag.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011

Det är ju 2 helt olika typer av spel så det är ju svårt att säga vilket som är bäst...
Personligen så skyr jag MOBAs som pesten så för mig är WoW helt klart bättre men för någon som föredrar MOBAs så lär ju LoL ligga högre.

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Sep 2004

LoL = In och ut, snabbt spel. Ungefär som att dra ett game CS helt random.
WoW = Långt, utdraget och otroligt stort spel som tar mer tid att spela. Mycket att göra.

i7-3770K - 4.7Ghz | 32GB X.M.P. | ROG GTX 1080 | ROG SWiFT PG278Q
Black Box / Setup | 3DMark

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

lol = gratis att spela
wow = gratis att spela tills level 20

testa båda ;P

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofström
Registrerad
Feb 2012
Skrivet av WiKaChKr:

Konstig fråga tycker jag. Det är två helt olika spel. Lika konstigt som att jämföra banan med apelsin.

Chassi: Fractal Design R5 CPU: Intel i7 6700K RAM: 16Gb DDR4 Moderkort: Asus Z170 Pro Grafik: GTX 1080 STRIX OS: W10
Bra Steam design: Metro for Steam Mitt Nintendo ID: SW-0939-9900-1006

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2009
Skrivet av Cooling23:

Konstig fråga tycker jag. Det är två helt olika spel. Lika konstigt som att jämföra banan med apelsin.

Snarare som att jämföra husvägg med bildäck

i7 3770k@5.8GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@24000MHz/CL10, 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 540 Kompressor 760WHP

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2010

Du får hålla dig till en tråd, låste din andra. Låter denna tråd ligga kvar denna gång men då det inte är första gången du korspostar så är det hög tid att rätta sig efter reglerna, nästa gång kommer allt att låsas och du tappar rätten att ställa frågan i vårt forum.

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2008

Helt olika spel, går inte att jämföra.

GrumpyGaming.net - GG Discord
Desktop: Obsidian 800D \ ASUS X99-A \ 5820K@stock \ 16GB DDR4@2133 \ Sapphire 390x 8GB\ 2x 850 EVO 500GB \ 4TB storage \ 750HX Corsair \ Ducky Shine3 MX Black
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 8TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trollhättan
Registrerad
Aug 2009

Dota 2 alla dagar i veckan kompis

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stocksund
Registrerad
Feb 2014

Jämföra banan med apelsin går ju - de är båda frukt. Att jämföra LoL och WoW är som att jämföra mellan en väckarklocka och en mp3 spelare. En bättre fråga är, vilken är er favoritgenre, MOBA eller MMORPG.

Windows 8.1 64-bit : Intel Core i7 4790K @ 4.00GHz : 2x8(16)GB Crucial BallistiX Sport 1600MHz : MSI Z97 GAMING 5 :
Zotac Nvidia GeForce GTX 780 3GB : 2TB Western Digital Green HDD (Lagring) : 256 Crucial SSD (OS)
En 32 tums 1920x1080 Samsung LED teve som skärm ;D

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Visby
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av superwifibattler:

Jämföra banan med apelsin går ju - de är båda frukt. Att jämföra LoL och WoW är som att jämföra mellan en väckarklocka och en mp3 spelare. En bättre fråga är, vilken är er favoritgenre, MOBA eller MMORPG.

Fast han har ju en liten poäng att jämföra det med banan och apelsin som båda är en frukt. Både lol och wow är ju spel

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bästkusten
Registrerad
Jun 2009
Skrivet av Cooling23:

Banan, helt klart!

Skrivet av WiKaChKr:

DotA 2, utan tvekan!

EDIT: Inlägg #7000... Kul att det spenderades så vettigt!

|| Intel 8700K || MSI GTX 1080 TI Gaming X || Xonar DG || Samsung 750 EVO 500GB & OCZ Agility 3 120GB & Samsung 960 EVO 250GB & Crucial V4 256GB || XFX XXX 650W || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2003

Lirat båda spelen mycket,men spelar wow för att slappna av och träffa soft folk.
Lol spelar jag för att tävla och träffa arga 14isar.

Skickades från m.sweclockers.com

i5-4690K @ 4.5ghz/ 8GB / 250GB SSD / GTX 970 / Win 10

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2010

*Tråd rensad.*

Citat:

§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna. Detta omfattar inlägg som utan vidare motivering uttrycker medhåll eller missnöje. Andra exempel är länkar utan beskrivning eller sammanhang samt inlägg som enbart innehåller citat. Memebilder och andra roliga bilder för nästan aldrig diskussionen framåt.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.