Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2014

Bärbar speldator, vilken?

Hej! Jag tänkte köpa en ny speldator då mina gamla inte håller måttet.
Det jag söker efter är någon som klarar World of Warcaft och liknande spel.
Jag vill helst hålla mig under 6000. Jag kommer till huvudsak använda den till spel och uppsatser till skolan. Det finns en stationär dator till i huset men den är inte till spel.
Jag vill inte ha en jättetung dator även om det gärna läggs på lite vikt då den är till spel.
Det är ett plus om datorn finns i butik så att jag kan åka dit och kolla på den.

Någon som kan tipsa mig om en prisvärd dator? Jag hade Packard Bell innan, det misstaget vill jag inte göra om haha.

Tack på förhand.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2006
Skrivet av stayawakepablo:

Hej! Jag tänkte köpa en ny speldator då mina gamla inte håller måttet.
Det jag söker efter är någon som klarar World of Warcaft och liknande spel.
Jag vill helst hålla mig under 6000. Jag kommer till huvudsak använda den till spel och uppsatser till skolan. Det finns en stationär dator till i huset men den är inte till spel.
Jag vill inte ha en jättetung dator även om det gärna läggs på lite vikt då den är till spel.
Det är ett plus om datorn finns i butik så att jag kan åka dit och kolla på den.

Någon som kan tipsa mig om en prisvärd dator? Jag hade Packard Bell innan, det misstaget vill jag inte göra om haha.

Tack på förhand.

Bärbar speldator? Höj budgeten 1000 kr eller köp begagnat. Se detta inlägg: #15089934

För dator som klarar spel någorlunda väl, men knappast kan kallas speldator, kan du med fördel leta efter en dator med GT 840M, går att få för under 6000 kr.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Edsbyn
Registrerad
Sep 2011

Rekommenderar att du försöker skrapa ihop 9000kr och köper till exempel: http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skarmstorlek/laptop-1...

Du får så otroligt mkt mer prestanda för pengarna om du går upp lite i pris, Bara ett tips

Stationära:- FD Define C - MSI Z87 G45 - 4770K @4,3Ghz + Corsair H110 med 2x Noctua NF-A14 - Corsair Vengeance PRO 2133mhz 2x8GB - Corsair RM750x - MSI GTX 1080 Gaming X -2x Samsung 850 EVO 250GB -
Bärbar: Asus ZenBook UX430UAR
Monitor: Asus PB278Q + LG 27EA73LM 27" Headset: Steelseries Siberia 800 Mus: Steelseries Rival 310 Tangentbord: Logitech G213