Problem med muspekare, i windows och ingame

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014

Problem med muspekare, i windows och ingame

Hejsan!

Vet inte om det här hamnade riktigt rätt, i så fall får det gärna flyttas.

Jag har köpt en ny mus, en steelseries rival. Pluggade in den och tankade drivrutinerna, som vanligt med nytt gear. Gick sedan in på en server (CS:GO) och kände direkt att något var fel. Efter några minuter märkte jag att siktet rörde sig konstigt.

Siktet rör sig alltså diagonalt, när jag drar musen horisontellt. När jag drar åt höger, rör sig muspekaren/siktet uppåt, och när jag drar åt vänster rör det sig neråt. Det är ganska många grader åt helvete också.

Detta händer även i windows. Där märker jag dock inte av det lika bra, men om jag anstränger mig så ser jag det där med.

Nu till det sjukaste - problemet kvarstår även när jag byter tillbaka till mina gamla möss (steelseries sensai och microsoft 3.0)

Har flertalet gånger ominstallerat drivisar, testat äldre versioner, kollat alla musinställningar, jämfört med polares inställningar. Allt... Har även gjort systemåterställning, inget funkar.

Jag har spelat ca. 4000 timmar cs, och kan därför garantera att detta inte är ett gammalt problem.

Så snälla, om någon har en minsta aning om vad problemet kan vara, var vänlig och dela med dig av dina tankar.

Tack på förhand.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014

Ingen...? :/