Intel pengar tillbaks kampan

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005

Intel pengar tillbaks kampan

Intel kör en kampanj om utvalda produkter

https://toptechcashback.com/se/en/claims/cashback/invoice

Jag inskaffade min intel processor samt godkänd moderkort 5 decembernär jag går in är närmaste datumet 16 november?

Nån som vet bättre om detta?

EDIT

Ska vara inklöp 5 dec inte 5 november

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002

Det står ju att du inte kan skicka in förrän tidigast 30 dagar efter köpet.

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung 850 Pro 256GB, Samsung 850 EVO 1TB, 2x Crucial MX100 512GB | HDD: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Eng |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm (Solna)
Registrerad
Maj 2005

Om du köpte 5 november så är det innan kampanjen började.

16-19 November är det enda som visas eftersom:
- 16 november var första dagen kampanjen gällde
- Det måste ha gått minst 30 dagar sedan inköpet när man begär sin cashback (därav 19 November).

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005

De har ju 2 olika datum perioder och slutdatum

https://toptechcashback.com/se/en/pages/cashback/qualifying

Så lite för förvirrande...

Det är 5 januari som gäller för mig då?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm (Solna)
Registrerad
Maj 2005
Skrivet av Ozeroun:

De har ju 2 olika datum perioder och slutdatum

https://toptechcashback.com/se/en/pages/cashback/qualifying

Så lite för förvirrande...

Det är 5 januari som gäller för mig då?

I det första inlägget skriver du att du köpt den 5 November men du menar kanske December?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

Ingen kampanj gäller dig, den ena slutade 3/10/14 nästa började 16/11/14

Intel Core i7-4790k 4.7GHz / Asus Maximus VII Ranger / Gigabyte GTX 970 Windforce 3X OC / HyperX Savage 16GB (2x8) 2400MHz / EVGA SuperNOVA G2 850W / Samsung 850 EVO 500GB / Fractal Design Define S / custom loop / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Philips Fidelio X2 / FiiO E10K / Audio Technica AT2020USB+

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Maj 2005

Fattar inte varför de ska hålla på med sånt här, bara massa extra jobb... Sänk priserna för alla istället.

Z87-Pro, I5 4670K@4.0 (4.2 single), Sapphire 290 TRI-X ~10% överklock, 16GB Crucial Tactical@stock, Deep Silent 1, Samsung Evo 250GB + 2x1TB 7200 + 500GB SSD (också Evo?)
På hyllan: E5300 2600Hz -> 3640Hz

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Västerås
Registrerad
Apr 2004
Skrivet av e1m1:

Fattar inte varför de ska hålla på med sånt här, bara massa extra jobb... Sänk priserna för alla istället.

Hade varit bättre helt klart. Butikerna sänker priserna sen gör dom upp med intel efter kampanjens slut

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005
Skrivet av KiWo:

I det första inlägget skriver du att du köpt den 5 November men du menar kanske December?

Ja jag menar 5 decmber gjordes inköpet

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005
Skrivet av KiWo:

Om du köpte 5 november så är det innan kampanjen började.

16-19 November är det enda som visas eftersom:
- 16 november var första dagen kampanjen gällde
- Det måste ha gått minst 30 dagar sedan inköpet när man begär sin cashback (därav 19 November).

Skulle vara 5 december inte november

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013
Skrivet av Ozeroun:

Skulle vara 5 december inte november

Då är det inga problem. Du måste bara vänta i 30 dagar efter köpet. Köpte min vid ungefär samma datum, man ska skicka in formuläret 30-60 dagar efter köpet.

Nu leker vi "the waiting game"..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005
Skrivet av Mustaf:

Då är det inga problem. Du måste bara vänta i 30 dagar efter köpet. Köpte min vid ungefär samma datum, man ska skicka in formuläret 30-60 dagar efter köpet.

Nu leker vi "the waiting game"..

Får nog sätta påminnelse på mobilen så man inte glömmer bort

Detta som blev lite avgörande och minskade mellanskillnaden på 4670 4970

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014
Skrivet av e1m1:

Att erbjuda en generell rabatt på de listade produkterna kostar väldigt mycket mer än att köra en sån här kampanj. Känner man inte till kampanjen spelar det ingen roll och känner man till den får man pengar tillbaka = nöjda kunder = win-win (för Intels del). Sen finns det säkert även personer som är medvetna om kampanjen men inte orkar bry sig och gå igenom allt 'krångel' för att spara några hundralappar.

Att man inte kan ansöka om ersättning förrän minst 30 dagar efter inköp beror förmodligen på att Intel hoppas att många ska glömma bort kampanjen under tiden.

Lenovo X1 Carbon / ASUS PB278Q 1440p

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av ågren:

Att man inte kan ansöka om ersättning förrän minst 30 dagar efter inköp beror förmodligen på att Intel hoppas att många ska glömma bort kampanjen under tiden.

Kan ju också vara att dom vill förhindra folk från att köpa på öppet köp, få cashback och sedan lämna igen prylarna. Finns alltid folk/fifflare som försöker utnyttja alla system.

Bärbar: Asus ROG Strix GL702VS, i7-7700HQ, 16GB, GTX1070, 256GB NVMe SSD, 1TB SSD
Stationär: MSI Z87-G45 GAMING, i7-4770K, 16GB, GTX980, 1TB HD
Övrigt: Logitech G810 / G402, Audio Technica ATH-M50, BenQ BL2411PT IPS

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014
Skrivet av Stefanp67:

Kan ju också vara att dom vill förhindra folk från att köpa på öppet köp, få cashback och sedan lämna igen prylarna. Finns alltid folk/fifflare som försöker utnyttja alla system.

Citat:

I händelse av om en kvalificerande produkt av någon anledning returneras eller byts ut under cashback ansökningsperioden och om cashback inte har betalats ut, kommer den ursprungliga ansökan att annulleras och du kommer att behöva fylla i din ansökan igen i enlighet med ersättningsorder. Om den kvalificerande produkten returneras eller byts ut efter att cashback ansökan har blivit godkänd eller betald, kommer cashback summan på Intels eget godtycke återvinnas från dig på begäran.

Men det kanske inte ens är applicerbart i Sverige eller så kanske de bara gör stickprov/kollar upp det vid misstanke om fiffel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Maj 2005
Skrivet av ågren:

Att erbjuda en generell rabatt på de listade produkterna kostar väldigt mycket mer än att köra en sån här kampanj. Känner man inte till kampanjen spelar det ingen roll och känner man till den får man pengar tillbaka = nöjda kunder = win-win (för Intels del). Sen finns det säkert även personer som är medvetna om kampanjen men inte orkar bry sig och gå igenom allt 'krångel' för att spara några hundralappar.

Precis, och allt det du nämner är saker som sänker Intel i mina ögon. Dvs de förlorar pengar och tappar potentiella kunder som faktiskt förstår att cashback är dåligt för oss kunder i stort. Bra drag Intel.

Z87-Pro, I5 4670K@4.0 (4.2 single), Sapphire 290 TRI-X ~10% överklock, 16GB Crucial Tactical@stock, Deep Silent 1, Samsung Evo 250GB + 2x1TB 7200 + 500GB SSD (också Evo?)
På hyllan: E5300 2600Hz -> 3640Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014
Skrivet av e1m1:

Precis, och allt det du nämner är saker som sänker Intel i mina ögon. Dvs de förlorar pengar och tappar potentiella kunder som faktiskt förstår att cashback är dåligt för oss kunder i stort. Bra drag Intel.

Det beror väl på hur man ser på saken. Att kunna få pengar tillbaka kan aldrig vara någonting negativt men visst, jag håller med om att det är lite fult av Intel. Däremot är det inte särskilt ovanligt att storföretag har snåriga regler, konstiga förbehåll och trixar på alla möjliga sätt i marknadsföringssyfte.

Bästa exemplet är nog bensinförbrukning och det är för mig ofattbart hur det kan vara lagligt att marknadsföra en viss förbrukning om det kräver extrema modifikationer och endast gäller under särskilda förhållanden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Botkyrka, Stockholm
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av e1m1:

Därför att många ser det här och tänker "WOW, vilken bra deal!" men sedan orkar dom inte, gör fel, är för sena eller så strular något så dom får inte pengarna tillbaka.
På så sätt har man fått sålt extra mycket saker pga reapris men utan att behöva tappa vinstmarginal pga sänkt pris!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lysekil
Registrerad
Jan 2002

Jag köpte mina prylar 14 nov. Ingen cashback för mig då?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014
Skrivet av Irdeto:

Jag köpte mina prylar 14 nov. Ingen cashback för mig då?

Nej, det verkar tyvärr inte så.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005

Datumet närmar sig men jag är lite förvirrad

1. Jag gjorde beställning 5 december med ordernummer xxxxxxx

2. När jag loggar in på mina sidor jag beställde ifrån står det dock 8 december

3. När jag hämtar PDF dokument står order datumet på 17 dec och priserna är exklusive moms

4. På sidan står det

Please upload a copy of your purchase invoice that clearly shows your qualifying product(s), reseller, purchase date and purchase price.

Ska jag då skicka upp pdf dokumentet från 17 dec med priserna exlusive moms eller annat? Det skiljer ca 200kr med eller utan moms

5. Jag antar man ska fylla i dollar priset för moderkortet och processorn jag köpte?

6. Invoice Number, är det min banks konto nummer för insättningar?

Tacksam för hjälp för krånglig "kampanj" av Intel

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av Ozeroun:

3. När jag hämtar PDF dokument står order datumet på 17 dec och priserna är exklusive moms

4. På sidan står det

Please upload a copy of your purchase invoice that clearly shows your qualifying product(s), reseller, purchase date and purchase price.

Ska jag då skicka upp pdf dokumentet från 17 dec med priserna exlusive moms eller annat? Det skiljer ca 200kr med eller utan moms

5. Jag antar man ska fylla i dollar priset för moderkortet och processorn jag köpte?

Tycker att Intel har varit ganska tydliga med sin kampanj. Framförallt då de kräver dig att kontrollera följande

• Complete the claim form on this website 30 – 60 days after your purchase.

• You must have purchased a qualifying CPU and Motherboard during the promotional period

• Please have an uploadable copy of your purchase receipt ready before you start the claim form.

• During the claim form you will be asked for your bank details, please have them ready.

• Confirm that you have read and accept the Terms of this promotion found here

Problemet för dig är att du inte lästa på samt att du nu har olika datum på dina papper.
Sen är väll det du får tillbaka ett fast pris oavsätt vad du betala och om det är med moms eller ej?

CPU: i7 6700k + Fractal Design S24 GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC RAM: Kingston 16GB 2133MHz CL13 MB: MSI GAMING M7 PSU: EVGA Supernova G2 850W, 80+ Gold SSD: Samsung SM951 256GB M.2 NVMe + Samsung EVO 850 250GB M.2 Chassi: Fractal Design S OS: W10 Pro Skrämar: Acer XB270HU + 2x Dell U2412M
NAS: Synology DS415+ (4x WD RED 6 TB) Console: Xbox One

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av Ozeroun:

4. På sidan står det

Invoice refererar till faktura/orderbekräftelse. De vill att du ska mejla in ett kvitto helt enkelt på ditt köp. När jag går in på sidan så står det dock "Please have an uploadable copy of your purchase receipt ready before you start the claim form."? Oavsett tror jag inte det spelar någon jättestor roll, bara det är någon form av legitimt bevis på ditt köp.

Känner du dig osäker borde du ju kunna ringa till någon support?

..:: trickeh2k ::.. https://youtube.com/c/trickeh2k Windows 10 Pro - i7 8700k (delid) @ 5Ghz - ASUS Prime Z370-A - 16GB G.Skill Trident Z DDR4 CL14 3000Mhz - Corsair AX860i - EVGA GTX 1080Ti FTW3 Hydrocopper - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/SteelSeries Sensei RAW Rubberized - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, 3TB Seagate Barracuda - ASUS Xonar DX - ASUS Strix 7.1 Gaming Headset - Corsair 750D - Custom water loop

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005
Skrivet av trickysaer:

Invoice refererar till faktura/orderbekräftelse. De vill att du ska mejla in ett kvitto helt enkelt på ditt köp. När jag går in på sidan så står det dock "Please have an uploadable copy of your purchase receipt ready before you start the claim form."? Oavsett tror jag inte det spelar någon jättestor roll, bara det är någon form av legitimt bevis på ditt köp.

Känner du dig osäker borde du ju kunna ringa till någon support?

Skickat samma frågor till inet får se om de kan besvara

Jag köpte ett helt datorpaket från Inet som jag har digital faktura på i pdf med adress och orderbekräftelsen

Borde räcka med det? Men då är priserna exlusive moms dvs mindre

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002
Skrivet av Ozeroun:

Jag köpte ett helt datorpaket från Inet som jag har digital faktura på i pdf med adress och orderbekräftelsen

Men summan man får tillbaka styrs inte av inköps priset, utan det är fasta summor för respektive kombo man köpt.
Så det skall inte spela ngn roll??

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i5-2500K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | DUAL-GTX1060-O6G | Samsung 830 | Intel X25-M G2 | AX750 | AOC G2460PQU | Dell 1908FP |► Raspberry Pi 2 | Osmc |► MOTO 4+ |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av Ozeroun:

Inet tror jag inte bryr sig, det är ju Intels kampanj - inte Inet. Om du har fakturan på pdf så är det bara att skicka med den. Var det inte en fast summa du skulle få tillbaka? Då spelar det ju ingen roll om Inets faktura var på 20.000:- eller 2000:-?

..:: trickeh2k ::.. https://youtube.com/c/trickeh2k Windows 10 Pro - i7 8700k (delid) @ 5Ghz - ASUS Prime Z370-A - 16GB G.Skill Trident Z DDR4 CL14 3000Mhz - Corsair AX860i - EVGA GTX 1080Ti FTW3 Hydrocopper - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/SteelSeries Sensei RAW Rubberized - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, 3TB Seagate Barracuda - ASUS Xonar DX - ASUS Strix 7.1 Gaming Headset - Corsair 750D - Custom water loop

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005
Skrivet av trickysaer:

Inet tror jag inte bryr sig, det är ju Intels kampanj - inte Inet. Om du har fakturan på pdf så är det bara att skicka med den. Var det inte en fast summa du skulle få tillbaka? Då spelar det ju ingen roll om Inets faktura var på 20.000:- eller 2000:-?

Man får ungefär 500kr tillbaks för utvalda produkter av processor och moderkort men jag är osäker på med eller utan moms man ska skicka in då

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013
Skrivet av Ozeroun:

Man får ungefär 500kr tillbaks för utvalda produkter av processor och moderkort men jag är osäker på med eller utan moms man ska skicka in då

Givetvis med moms eftersom kampanjen enbart riktar sig till slutkonsument.

Intel Core i7-4790k 4.7GHz / Asus Maximus VII Ranger / Gigabyte GTX 970 Windforce 3X OC / HyperX Savage 16GB (2x8) 2400MHz / EVGA SuperNOVA G2 850W / Samsung 850 EVO 500GB / Fractal Design Define S / custom loop / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Philips Fidelio X2 / FiiO E10K / Audio Technica AT2020USB+

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2004

Jag håller med. Det kunde vara enklare än att man ska skriva in BIC. Räkna ut sitt IBAN nummer. Upload dokuments etc. Tog en stund och det bästa av allt är att man inte riktigt vet om det är ordernumret de menar eller fakturanumret? Men jag chansade på fakturanumret då invoice number betyder fakturanummer.

Dator - Eizo S2431W, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 4970K, CM Hyper EVO 212, Asus Z97, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 16 gb Kingston DDR 3 1833Mhz, Gigabyte Geforce Windforce 970, Asus Zonar DG, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005

Nu fått bekräftat jag är godkänd få tillbaks pengar av Intel, dock kan det tydligen dröja uppemot 60 dagar till! Utdragen process det här!

Det jag gjorde var att fylla i mitt ordernummer jag köpte från Inet och bifogade Inet digitala faktura i pdf fil som står i exklusive moms men jag fyllde i med moms för köp av moderkort och och processor.

Bankuppgifter är bara kolla med bank

Har man tur får man nu tillbaks 500kr, det som var lite avgörande i stället inskaffa 4970k processor i stället för 4670 då detta minskar mellanskillnaden