Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Jul 2009

Ang. spela upp .mov på PC

Hej!

Jag har spelat in en film på min iphone som jag vill kunna spela upp på min PC. Vanligtvis fungerar det med VLC eller Quicktime, men inte med denna filen. Vet ni något smart man kan göra? Har fått för mig att man behöver någon codec.

/Fredric

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2004

Testa att ladda upp den till youtube och sen om den kan hantera filen. Sen kan du använda valfritt youtubenerladdningsprogram för att få hem filen. Något omständigt men kan funka om det är panik.
Du kan även testa om handbrake kan koda om den.

Men bäst är ju att kolla upp vad för codec som saknas. Om du vill kan jag försöka om du laddar upp den någonstans.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av vexxan:

Hej!

Jag har spelat in en film på min iphone som jag vill kunna spela upp på min PC. Vanligtvis fungerar det med VLC eller Quicktime, men inte med denna filen. Vet ni något smart man kan göra? Har fått för mig att man behöver någon codec.

/Fredric

Du kan hämta formatfactory och konvertera .mov till .mp4 om du vill

Tröttnat på att ha signatur

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av imjohannes5670:

Du kan hämta formatfactory och konvertera .mov till .mp4 om du vill

Tack för tipset, testar ikväll

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Maj 2003

Annars borde Handbreak kunna hantera en konvertering från .mov till .mp4 eller .mkv.

Stationär: FD Define Nano S, AMD R5 1600, Biostar X370GTN, G-Skill Ripjaws V 16GB 3600Mhz @ 3200Mhz CL16, Radeon RX 570, Samsung 850 EVO 1TB, Corsair SF450, Arctic Freezer 33
HTPC: In-Win BP671, AMD Athlon 5350, Asus AM1I-A, Geforce GT 710, 4GB 1600Mhz, Corsair Force LS 60GB, One for all UCR7960 (+ Flirc)
NAS: HP Proliant N54L, 2x WD Red 2TB (Raid 1), WD Green 2TB, FreeNAS 11