Bilder från facebookchatten lagras i mitt galleri [ANDROID]

Permalänk
Medlem

Bilder från facebookchatten lagras i mitt galleri [ANDROID]

Hejsan Sweclockers!

Sitter här på min Oneplus: One och har insett en sak. Alla bilder som skickas i chatten på facebook kommer upp i mitt galleri. Jag är med passivt i flera chattgrupper där jag endast kollar då och då men andra skickar bilder mer aktivt. Det som händer är att mitt galleri blir förstört med massa bilder som jag inte ser som önskvärda där.

Jag har letat efter hur man tar bort detta i

  • Facebook applikationen

  • Facebooks chatt applikaton (messenger)

  • Galleriets inställningar

  • Telefonens vanliga inställningar

Allt detta utan lycka.

Jag har självklart googlat men problemet är att jag vet inte vad det är som gör att de sparas eller är det bara galleriet som visar dem där även om de inte är lokalt sparade. Jag vet inte och söker helt enkelt hjälp.

Visa signatur

Utnyttja din dag, var dag.

Permalänk
Medlem

Gå in på messenger appen och tryck sedan på inställningar och bocka av "spara inkommande foton i galleriet"

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waloth:

Hejsan Sweclockers!

Sitter här på min Oneplus: One och har insett en sak. Alla bilder som skickas i chatten på facebook kommer upp i mitt galleri. Jag är med passivt i flera chattgrupper där jag endast kollar då och då men andra skickar bilder mer aktivt. Det som händer är att mitt galleri blir förstört med massa bilder som jag inte ser som önskvärda där.

Jag har letat efter hur man tar bort detta i

  • Facebook applikationen

  • Facebooks chatt applikaton (messenger)

  • Galleriets inställningar

  • Telefonens vanliga inställningar

Allt detta utan lycka.

Jag har självklart googlat men problemet är att jag vet inte vad det är som gör att de sparas eller är det bara galleriet som visar dem där även om de inte är lokalt sparade. Jag vet inte och söker helt enkelt hjälp.

Vill du ha kvar bilderna kan du ju använda QuickPic som galleriapp istället där du kan ställa in vilka mappar som du inte vill visa. Och om du inte vill ha backup till Google Foton så startar du denna och i menyn väljer På enhet eller något och kollar vilka du vill ha backup på och inte. Blå ikon bredvid en mapp = backup. Ingen blå ikon = ej backup.