Permalänk

Nytt mekaniskt tangentbord!

Hej!

Mitt qpad mk-50 har nu gått sönder och behöver där med ett nytt. Hade mx red och var ganska nöjd men tror jag vill ha mx blue då jag har börjat spela mer o mer wow! Funkar mx blue till fps spel också då jag spelar ganska myclet cs? Eller kanske jag ska ta mx browns? O nu till riktiga frågan, vad har ni för tips på mekaniskt tangentbord under 1000kr! Ska gärna finnas med olika cherry mx brytare beroende på va ni tycker passar mig! (Kanske låter lite dumt men men)

Ha en trevlig jul
//Victor

Permalänk
Medlem

Omöjligt för oss att veta vilka brytare du kommer gilla. Tips är att gå och prova i någon butik om du har möjlighet till det.
Själv föredrar jag bruna brytare då jag gillar att jag får feedback när tangenten aktiveras och de är ganska tysta.

Men går du i tankarna efter blåa brytare och vågar prova något nytt så - http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/mekaniska-tangentbord... - 499kr med bakgrundsbelysning och handledsstöd! Verkar lovande

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Skrivet av cusah:

Omöjligt för oss att veta vilka brytare du kommer gilla. Tips är att gå och prova i någon butik om du har möjlighet till det.
Själv föredrar jag bruna brytare då jag gillar att jag får feedback när tangenten aktiveras och de är ganska tysta.

Men går du i tankarna efter blåa brytare och vågar prova något nytt så - http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/mekaniska-tangentbord... - 499kr med bakgrundsbelysning och handledsstöd! Verkar lovande

Har sett de men känns lite lätt skumt!
Funderar på cm storm quickfire tk eller razer blackwidow 2014? Gillar dock inte att razer inte kör med cherry brytare Har även tittat på funcs t-bord som verkar ha fått bra kretik!
Skriv gärna va ni tycker om dom olika tangentborden och vad ni gillar för switchar till vad osv.

Tacksam för alla svar!

Permalänk
Medlem

MX-Blue funkar väldigt bra till FPS. Under den perioden jag spelade CSGO cirka 9tim/dag (semipro) så använde jag ett razer black widow. Föredrar inte razer men under den tiden så var det de enda tangentbordet med blåa switchar och backlighting. Nu så använder ju razer sina egna skräpswitchar och inte cherry MX, så skulle aldrig plocka upp ett nytt razertangentbord.

Folk kommer väl argumentera att röda är det bästa för FPS men jag tycker det är en smaksak. Jag avskyr röda till FPS och allt annat.

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Victor Larsson:

Hej!

Mitt qpad mk-50 har nu gått sönder och behöver där med ett nytt. Hade mx red och var ganska nöjd men tror jag vill ha mx blue då jag har börjat spela mer o mer wow! Funkar mx blue till fps spel också då jag spelar ganska myclet cs? Eller kanske jag ska ta mx browns? O nu till riktiga frågan, vad har ni för tips på mekaniskt tangentbord under 1000kr! Ska gärna finnas med olika cherry mx brytare beroende på va ni tycker passar mig! (Kanske låter lite dumt men men)

Ha en trevlig jul
//Victor

Kör själv ett FUNC KB 460 med blåa brytare, och lirar en hel del Battlefield och Counter-strike. Det låter dock väldigt mycket, så om du är en nattuggla och bor med någon (som vill sova på natten) så kanske det inte är det bästa alternativet.. Men själva brytarna fungerar alldeles utmärkt för mig när jag spelar iaf.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2500K @ 4,7GHz Mobo: Asus P8Z68-V
GPU: Asus STRIX 970 RAM: 8GB Corsair Vengence 1600 MHz CL9
PSU: OCZ ModXStream 700W Chassi: NZXT Phantom

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk

Fick höra att func t-bordet hade modifierat mx blue så att dom behöver 60g tryck eller nåt liknande? Nån som vet om detta är sant?
Annars samlar jag ihop lite till och köper ett corsair k70! Kan någon säga om det är mer värt?

Permalänk
Medlem

Jag är jättenöjd med mitt CM Storm QuickFire TK Blue

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/produkt/6901843/cm-quick-fire-rapid-i-mx-b...

CM Storm Quickfire Rapid-i, riktigt bra kvalité för pengarna, finns med både blue eller red switches.

Edit: Om du inte bryr dig om bakgrundsbelysning så finns Corsair k65 för runt 700-800 kr, eller vanliga CM storm quickfire rapid, om de säljs fortfarande.

Permalänk
Skrivet av Skonky:

http://www.inet.se/produkt/6901843/cm-quick-fire-rapid-i-mx-b...

CM Storm Quickfire Rapid-i, riktigt bra kvalité för pengarna, finns med både blue eller red switches.

Edit: Om du inte bryr dig om bakgrundsbelysning så finns Corsair k65 för runt 700-800 kr, eller vanliga CM storm quickfire rapid, om de säljs fortfarande.

Ser faktiskt riktigt najs ut! Lite fundersam till kabeln bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Victor Larsson:

Ser faktiskt riktigt najs ut! Lite fundersam till kabeln bara.

Kabeln tror jag inte är några problem. Har inte tangentbordet så jag vet inte. Men om den skulle pajja är det ju bara att köpa standard USB till micro-USB tror jag. Samma som det är till att ladda android mobiler.

Permalänk

Cherry mx switchar!

Hej

Har nu mer o mer funderat på bruna då det känns som dom är som en blandning av röda o blåa! Kommer för de mesta spela wow och cs men även skriva ganska mycket uppsatser och liknande saker! Vad tror ni? Har haft röda och vart hyfsat nöjd men tycker blåa e härliga att skriva med men har aldrig spelat med blåa!
Så vad tror ni, blåa, röda eller bruna. Svarta går bort helt då jag tycker dom är sega! Det ska användas till att skriva o spela mycket!

Goo jul
/Victor

Permalänk

Razer green eller mx blue?

Hej

Tänkte ställa en snabb fråga om vad ni tycker är bäst, och allmänt vad ni tycker om razer gröna switchar och mx blue! Märker man nån skillnad o vad som är bäst till vad och liknande åsikter! Skriv gärna också om ni har testat båda switchar eller inte!

Super tacksam för svar!
/Victor

Permalänk
Medlem

razer "egna" switshar är bara att undvika, budgetskräp som knappt fungerar!

Skaffa tangentbord som har cherrys av valfri sort.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

razer "egna" switshar är bara att undvika, budgetskräp som knappt fungerar!

Skaffa tangentbord som har cherrys av valfri sort.

Ovanstående är bara en av många razer-haters

Har själv razer green och dom fungerar utan problem, i princip identiska med mx blue.

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

har alltid varit en razer fanboy. Men razers gröna blev för mycket. Skit rakt igenom. Gick från mx blue till razers och vilket skräp i jämförelse. Undvik!!! Bytte mitt 2014 mot
xtrify och är helnöjd

Permalänk
Medlem

Det mesta from razer är skräp. Tycker själv att mx blue kändes bättre än razer green. Om du vill ha ett razer tangentbord, välj blackwidow 2013 istället för 2014 versionen.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Medlem

Kör på MX Blue. Razer går sönder bara.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Avstängd

köp inte razer om du är över 12 år. Razers egna brytare är skit, kör på cherry!
Jag har Qpad mk 80 med Cherry MX Blue älskar det <3

Permalänk
Medlem

Min tolkning av razer är att det mesta man betalar för är loggan. Produkterna är helt okej i de flesta fall och ibland riktigt bra. Dock kan de inte mäta sig med att jämföra prioritera och testa sig fram till vad man ska ha.

Visa signatur

Protonmail: enkel krypterad mail gratis
BitWarden: krypterad lösenordshantering man kan, men inte måste, köra på egen server

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd låst*

Trots tidigare tillsägelser fortsätter du att korsposta.
Ämnet är förbrukat och det är inte tillåtet att starta nya trådar om samma/liknande ämne

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord