Tjäna pengar på spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Är det ett räntekonto? Varför är där risk? Är det obligationer? Är det en fond?

För låter helt otroligt om det är ett vanligt spar/räntekonto. Och du skriver lågrisk så låter inte som ett vanligt räntekonto då.

Då räntorna är så låga nu så låter det inte som så låg risk om det är företagsobligationer och de måste betala 12% för att kunna låna.

Skrivet av Erik:

"12%" och "låg risk", innebär sannolikt någon form av strukturerad produkt med en prognos på 12% avkastning under en viss period. Finns massor med varianter.

Absolut inte något sparkonto.

/Erik

Vad jag förstått är det inte ett fond konto, det kan dock gå back också, men inte lägre än 105% av ursprungsinsättningen.

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av muunkie:

Jag skulle gärna vilja veta jag med.

4spar med 10% ränta. Men omfattas inte av statliga insättningsgaranti och inga pengar tillbaks om dom går i konkurs. Om det är värt risken, är upp till folk att välja. Inte mycket att jubla över, med max 50 000kr.
https://www.4spar.se/products#product6

6. Räntekonto 3 år

Våra sparkonton omfattas inte utav den statliga insättningsgarantin.
Aktuell ränta: 10 % årligen (fast)
Bindningstid: 3 år
Kostnad: 0 kr (se prislista för mer information)
Minsta insättning: 10 000 kr
Maximal insättning: 50 000 kr
Räntekontot 3 år är ett konto med fast ränta och löptid. Minsta insättning är 10 000 kronor. Inga insättningar eller uttag kan göras under bindningstiden. Insättning av kapital aktiverar kontot och bindningstiden börjar löpa från dagen efter insättningen är mottagen. Investeringen är bunden under löptiden. Ränta samt ursprunglig investering överförs på förfallodagen till Inlåningskontot varifrån kapitalet är tillgängligt för uttag. Kontot kan avslutas i sin helhet innan löptidens slut (förtida kontoavslut). Aktuell ränta återfinns i 4Spars prislista.

Dold text
Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

5000 riksdaler är inte direkt något att börja handla med aktier för att tjäna pengar.
Du måste tänka på skatten också som man får betala för vinst, eller ha ett investeringssparkonto, där skatten betalas vid insättning utav pengarna.

Runt 50 000 skulle jag säga är minimum för att pengarna faktiskt skall "jobba för sig själv".

Men som alla rika människor sagt, och säger; Första miljonen, är den svåraste.
... Slösar du inte efter det, så rullar pengarna in av sig själv, iaf på sikt.

Var handlar du aktier för riksdaler, skulle vara roligt att veta.

Visa signatur

ggmu

Permalänk
Medlem

Inte direkta pengar man kan tjäna men www.claimony.com har börjat släppa in mer och mer beta-testare.
Där får du poäng för achievements som du kan byta in mot prylar och liknande.

Har inte hunnit prova så mycket då jag nu på senaste jobbat för mycket för att hinna spela spel..

Men det kommer in allt från möss till surf-resor som "priser".

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av skabbkanin:

Entropia Universe. Krävs en del plugg om hur spelet fungerar och några tusen speltimmar såvida man inte pumpar in egna pengar i spelet. Det enda spelet som jag känner till där det finns stora pengar att tjäna för de som jobbar för det.

Kul att du nämner det! jag var faktist speltestare hos dem under min prao,dock skitsvårt spel jag fattade typ ingenting hahah.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Inte direkta pengar man kan tjäna men www.claimony.com har börjat släppa in mer och mer beta-testare.
Där får du poäng för achievements som du kan byta in mot prylar och liknande.

Har inte hunnit prova så mycket då jag nu på senaste jobbat för mycket för att hinna spela spel..

Men det kommer in allt från möss till surf-resor som "priser".

Verkar skitgrymt ju! Synd att man är i en kö på 180 pers

Visa signatur

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli

Permalänk
Medlem

Hör o häpna ! Ett av de effektivaste sätten att tjäna pengar: skaffa ett jobb.

kanske inte så roligt o stå på mcd eller bk och vända flötbiffar eller städa golvet på ica eller lyfta kartonger i ett lager. Men det ger ofta en viss peng för varje spenderad timme.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Angående investeringar så rekommenderar jag Trustbuddy. Peer2peer utlåning. Företaget sköter allt, du behöver inte göra något.
Avkastning minst 12% per år. Jag har fått 9% på 6 månader. Du kan ta ut 90% av pengarna direkt och resterande 10 får du när de lånen är tillbakabetalade.

Ingen statlig bankgaranti, så upp till folk själva om de vill ta risken men det går otroligt bra för företaget och de har iprincip inga utgifter så de "kan inte gå i konkurs"

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

och vill man ha liten del av kritiskt tänkande så kan man kolla tex trådar på flashback hur mycket problem folk har med dessa peer 2 peer utlåningsföretag tex trustbuddy. om man helt bortser från den moraliska biten att stödja sånt

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av phixip:

Verkar skitgrymt ju! Synd att man är i en kö på 180 pers

Ja, det är lite konstigt att det inte finns någon tråd om det här på Sweclockers eller Flashback...
Men då man är så pass sent ute (spelmässigt) så har jag typ tagit alla lätta achievments så det är svårt att få mycket poäng när man redan har tagit alla achivements i spel man spelar..

Just nu finns det bara koppling till Steam. Origin kanske kommer om de går med på att ansluta sig.

Hade jag haft invites så hade jag delat med mig här på swec men tyvärr är de två jag fick redan ivägskickade till IRL-vänner.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Ja, det är lite konstigt att det inte finns någon tråd om det här på Sweclockers eller Flashback...
Men då man är så pass sent ute (spelmässigt) så har jag typ tagit alla lätta achievments så det är svårt att få mycket poäng när man redan har tagit alla achivements i spel man spelar..

Just nu finns det bara koppling till Steam. Origin kanske kommer om de går med på att ansluta sig.

Hade jag haft invites så hade jag delat med mig här på swec men tyvärr är de två jag fick redan ivägskickade till IRL-vänner.

Har du fått något då?

Visa signatur

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli

Permalänk
Medlem

ta en bra utbildning istället det lönar sig alltid typ som it ingenjör dom grejar med datorer om nu du gör det.

Visa signatur

[Minecraft Server] Dell Optiplex 745/ Core 2 quad q6600 2.4GHZ x4 / Gt610 / Hitachi 250GB Sata / 4GB Ram/
[GamingPc#1] Asus M2N-E / Amd Athlon II 6000+ / 2.5 GB RAM / XFX 9800 gtx+ / seagate 250 GB ide /

Permalänk
Medlem
Skrivet av phixip:

Har du fått något då?

Näe, har som sagt inte haft någon tid att lira. Så har bara ett väldigt litet antal poäng.
Men det är skoj ändå. Litet community och om man ändå spelar och lyckas få tag i någon liten pryl bara för att man spelat spel är ju nice.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Det är många som livnär sig på t.ex twitch men det handlar mest of hur du är som person och inte så mycket vilket spel du spelar. Det är nog det bästa om du vill tjäna pengar men kommer ta tid, kanske flera månader tills du byggt up tillräckligt med folk som tittar.

Tänker inte nämna namn men det finns personer på twitch som tjänar över 1milj kronor om året på att spela och streama där och de som ligger i toppen tjänar mer än 1.5milj kronor om året. Men som sagt man lär ha lite tur och en personlighet. Sedan så är frågan hur länge, kommer personer fortfarande titta om 10 år?

Poker går om du har intresse för det. Jag tjänade runt 500kr per 5-6 timmar på låg insats poker, spelade bara för skojs skull och jag var heller inte ens bra på nät poker eller fruktansvärt insatt i det.

Men som någon annan sa så är det bästa att du hittar en annan passion eller ett intresse och pluggar och lär dig det och skaffar ett jobb inom det området eftersom det ger bättre stabilitet för framtiden.

Permalänk
Avstängd

Mitt tips: CSGO betting. Började med ett inventory värd 14 euro och nu är mitt inv värt kanske 650 euro!:D EZ Skins EZ Life

Visa signatur

Admin på Minecraft Servern Noritus.
Ansöka till servern HÄR: http://http://www.sweclockers.com/forum/144-spelservrar-och-klanspel/1307830-vanilla-minecraft-server-soker-aktiva-spelare-och-admins/
Leksakerna får inte plats här :(

Permalänk

Har streamat i typ 2-3 veckor på twitch och tjänat +80$ i donationer hitils. Hade iofs en bra start eftersom jag varit top 10 i Mortal Online i flera år. Roligare att spela när folk tittar tycker jag.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flygman:

Börjar man streama eller göra YouTube videos av enda anledningen att tjäna pengar så kommer det inte att gå någonvart.

Njae, både ja och nej. Finns ju de som har startat upp kanaler med en väldigt strukturerad affärsplan och med syfte att tjäna pengar men överlag så funkar det givetvis inte så.

Permalänk
Medlem

CS:GO trading, jag började med en kniv värd cirka 500kr och bytte upp med till en kniv värd mer än 1500kr, visst tar det tid men det är iallafall någonting att hålla på med.
Jag har även sett folk byta WoW guld för CS:GO nycklar, senast var 2000guld för en nyckel, vilket blir cirka 1euro/1000guld.

Visa signatur

Ryzen 5 7600 | RX 7900 XTX
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Man kan få pengar på Twitch om du har prenumeranter.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Har fått invites till Claimony nu om någon är intresserad. PM:a mig

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacobtr:

Han syfta nog på nått spel utan insats som desutom är ett "renodlat" data spel. Till ts strema lägga ut videos är alternativen men du gör troligtvis inga jätte pengar oavsett...

Lägger man ner tid och energi på sin stream och YTkanal så drar man in feta pengar.
Det tar tid det är ju en sak som är säker man visst kan man tjäna bra med pengar på att streama!

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk

Second Life är nog det du är ute efter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gyhlen:

Lägger man ner tid och energi på sin stream och YTkanal så drar man in feta pengar.
Det tar tid det är ju en sak som är säker man visst kan man tjäna bra med pengar på att streama!

Att man kan betyder inte att alla gör det, dom flesta som lägger upp videos kärnar inte så mycket, det är bara några få som försöjer sig... Men går gör det!

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk
Medlem

Gullig tråd. Vill du tjäna pengar så är det sista du ska göra att spela spel.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Haxxorcisten:

Second Life är nog det du är ute efter

Känns som ett väldigt jobbigt sims men går man in i deras market så finns det absolut pengar att tjäna. Frågan är bara hur länge de som säljer båtar för
150 000 $ spelat.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av capkekken:

Får du bara 10% i utdelning har du ju helt klart valt fel aktie för att "tjäna" pengar..
10% e ju lågrisk/sparkonto!

Skrivet av stimpen:

Kan du länka mig sparkontot där jag får 10% ränta/avkastning per år tack

Nu är visserligen tråden gammal, men 2014 var också ett år med låga räntor.
Hittar du ett konto med 10% på ett sparkonto så äter jag upp min sko...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Finns ju en del preferensaktier i fastighetsbranchen som faktiskt ligger strax under 10%.
Dock inget sparkonto då