Bärbar dator. Runt 4000. Film/Plugg/Mindre spel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2013

Bärbar dator. Runt 4000. Film/Plugg/Mindre spel.

Hej.

Är på jakt efter en bärbar dator till min sambo. Hon ska snart börja plugga på distans och behöver en dator till detta. Datorn ska utöver detta även användas som en station till våran TV i sovrummet, så man kan se på film. Eventuellt skulle hon väl vilja kunna spela The Sims 3, men absolut inget krav på High/High/High under grafikinställningar.

Har tidigare haft en del koll på datorer, men har på senare dagar tappat det helt. Vet således inte vilka grafikkort som gäller, processorer och dyligt. På min tid ville man hålla sig borta från Celeron-processorer. Jag läste mycket skit om AMD på den tiden också, så sökte mig bara till andra processorer hos Intel. Hur är det idag? Jag kollar på datorer innehållande en i5 som minst, men det kanske är för mycket begärt?

Vad gäller grafikkort och minnen så var det ju dedikerat man jagade och minimum 4 GB i RAM. Hur är det idag? Fungerar ett inbyggt grafikkort och 4 GB ram till sambons ändamål?

Hur som helst.

* Priset bör landa runt 4000:-.
* Ska gärna finnas att tillgå i vanlig butik som t.ex. Mediamarkt.
* Huvudändamål - Plugg och film (Här ingår även streaming). Gärna Sims också, men ej med krav för bästa grafikinställningar.
* Vikt spelar inte speciellt stor roll.
* Batteritid är alltid kul att ha. Tror dock att majoriteten av tiden kommer den vara kopplad till ström.

Kan lägga till ytterligare information om jag kommer på något matnyttigt.

Tack och God Jul!