[solved]arch linux, hdmi output borta under natten...

Permalänk

[solved]arch linux, hdmi output borta under natten...

Igår så körde jag laptopen med hdmi out på extern skärm.. stängde av datorn och startade den imorse så vägrar den hitta hdmi outputen..

skriver jag xrandr så finns inte HDMI-0 med längre, den som fanns med redan efter installationen utan några bekymmer och har funkat fint sen dess..

drog iofs en uppdatering igår, men inget vad jag såg var relaterat till x11 eller intel drivisar..

skärmen vet om att HDMI sladden är inkopplad då den går ner i suspend mode, isf check signal läge..

hittar dock inget som verkar relevant på lite googlande om problemet..

någon som har haft liknande bekymmer eller till o med haft detta problem förut?

Permalänk
Skrivet av EvilCrackMonkey:

Igår så körde jag laptopen med hdmi out på extern skärm.. stängde av datorn och startade den imorse så vägrar den hitta hdmi outputen..

skriver jag xrandr så finns inte HDMI-0 med längre, den som fanns med redan efter installationen utan några bekymmer och har funkat fint sen dess..

drog iofs en uppdatering igår, men inget vad jag såg var relaterat till x11 eller intel drivisar..

skärmen vet om att HDMI sladden är inkopplad då den går ner i suspend mode, isf check signal läge..

hittar dock inget som verkar relevant på lite googlande om problemet..

någon som har haft liknande bekymmer eller till o med haft detta problem förut?

löste sig genom att återinstallera intel driversarna till x11.. och starta om.. ingen aning varför den tappade bort HDMI utgången men nu är den tillbaka igen iaf..